Home / Nyheder / Previews pluk for december 2017

Previews pluk for december 2017

5276011e051ecb0f3dd5e8de6f8c26f7PREVIEWS PLUK FOR DECEMBER 2017

Helt klart den største nyhed i december måned er forudbestillingen til Action Comics #1.000… en milepæl i de amerikanske tegneseriers historie. Firs år er der gået, siden alle tegneseriehæfters moder ramte kioskerne derovre. Hvem har ikke fantaseret om en tidsmaskine, så man kunne rejse tilbage til 1938 og købe en stak til 10 cents stykket? Det er verdens dyreste blad; kun ganske få eks. i VF/NM vides af. Det er så også den første comic book, der runder de tusind numre. DC har med så mange år på bagen ofte forsøgt med reboots og nye nummereringer på diverse titler, men Action er fredet. Action piller man ikke ved. Og nu kommer så nummer 1.000, i to udgaver, en udvidet floppy med forside af Jim Lee (åh rædsel), hvor Supes får sine røde underbukser tilbage, og en hc på 168 sider formedelst $30. Jeg ved godt, hvilken udgave jeg skal have, og det bliver ikke én med Jim Lee cover. Hvad kan vi så vente? Højdepunkter i Superman sagaen, et historisk tilbageblik af Paul Levitz, og en plakat med alle 1.000 forsider afbildet. OG – som en kæmpe bonus – en hidtil upubliceret historie fra 1940erne, af Siegel og Shuster Studio.

Vi haster videre, til selve listen:

MARVEL
  • invincible iron man #597 – stefano caselli og alex maleev