Future Shock! The Story Of 2000AD

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Future Shock! The Story Of 2000AD

Indlæg af GoogaMooga »

Hellere se dokumentarfilm om tegneserier end de mange film adaptioner af tegneserier. Senest får vi hele historien om det engelske kultfænomen, 2000 AD:

Billede

fra http://genesiscinema.co.uk/GenesisCinem ... ilm=738323
FUTURE SHOCK! tells the story of 2000AD: a UK science-fiction comic that changed the face of the comics industry. First published in 1977, it was violent, anti-authoritarian, blackly funny and above all, idiosyncratically British. FUTURE SHOCK! offers an comprehensive overview of the magazine's history: a warts and all look at the various highs and lows, a peek inside the creative process of some of its most famous creators, and a funny, moving and passionate chronicle of how a band of talented eccentrics came together to create a visionary and extraordinary comic that is still a game-changer 36 years on.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4709
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Future Shock! The Story Of 2000AD

Indlæg af Robin »

Det ene udelukker ikke det andet.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Future Shock! The Story Of 2000AD

Indlæg af GoogaMooga »

Robin skrev:Det ene udelukker ikke det andet.

mvh.
Jeg gider næsten ingen adaptioner, har svært ved at se en mening med dem. Tegneserier er tegneserier. Hvorfor skulle jeg ønske at se dem levendegjort?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4709
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Future Shock! The Story Of 2000AD

Indlæg af Robin »

Smag og behag er jo som bekendt forskellig. Du skal ikke hverken det ene eller andet, men jeg synes, det er meget interessant at se, hvad andre medier kan få ud af det, som jeg kan lide. Der er så selvfølgelig nogle svipsere ind i mellem, men dem er der så måske nogle andre , der kan lide.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Future Shock! The Story Of 2000AD

Indlæg af Nøhr »

Enig Robin, jeg nyder de seneste tiltag i både TV-format og biografditto - naturligvis med blandet held, som det nu ér med underholdning.
Og du må tilgive Googa, for han kan kun tænke i absolutter - og for ham er det kun én rigtig måde at gøre tingene på.
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Re: Future Shock! The Story Of 2000AD

Indlæg af Kasper Hviid »

Jeg teamer nu op med goggedrengen her. Det jeg kan lide ved tegneserie-mediet er dets rå anarkistiske kant. Marvel/DC-filmatiseringer er ikke rigtigt min boldgade.

En del japanske film virker utroligt inspireret af tegneseriemediet, men det syntes jeg sjældent man ser i vestlige film. Det virker påtaget når den iøvrigt ganske underholdende iZombie prøver at gøre serien tegneserieagtig med tekst-rammer og tegneserie-intro.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Future Shock! The Story Of 2000AD

Indlæg af GoogaMooga »

Nogle få vellykkede film adaptioner:

Dick Tracy (Warrren Beatty)
Popeye (Robert Altman)
Annie (John Huston)
Superman I-II-III (Christopher Reeve)


Men nej, en dygtig tegner kan jeg altid genkende på stregen, det kan jeg ikke med en dygtig filmfotograf. DET er mit hovedargument!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Future Shock! The Story Of 2000AD

Indlæg af Noname »

Noget af det jeg har svært ved at acceptere ved filmene, er når der bliver lavet om på personernes etnicitet, jeg kan da virkelig ikke se det logiske i dette.

Generelt set synes jeg DC filmene er bedre end Marvelfilmene, men det hele er jo mere eller mindre bare for at presse citronen yderligere, ligesom når der kommer computerspil, som bestemt heller ikke altid er særligt vellykkede.

Men nogle gange går udviklingen så også den anden vej - Tomb Raider startede som computerspil.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4709
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Future Shock! The Story Of 2000AD

Indlæg af Robin »

Ja, Digostibus non disputantum est (om smag og behag er det svært at diskutere). Men man kan jo give sin mening til kende. Dick Tracy husker jeg som SÅ slem, at jeg ikke har gidet gense den, så er det slemt. Min smag for diverse andre versioner af de serier, jeg holder af hidrører fra dengang i midt tresserne, da der ikke var en overflod af det, jeg kunne lide, så når der f.eks. kom en Batman film, så var det fedt i den lille tolvårige drengs hoved. Det har holdt lidt ved. Men ikke f. eks. Tracy eller seners Flintstones eller Skipper Skræk. Jeg ser det som underholdning. Og det bliver selvfølgelig fremstillet for at tjene penge, det gør det meste af det vist :wink: . Igen, ikke alt er lige godt, og jeg ved ikke hvorfor, man ændrer på historiernes dna, måske for at få flere, der ikke besidder inside viden, ind i folden. Hvorom alting er, så kan jeg godt lide at udbuddet er mangfoldigt.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar