SW VII

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Besvar
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

SW VII

Indlæg af lolsen »

Hvem har set den og i givet fald, hvad er så dommen?

Selv ville jeg mene de skulle have ventet en små tredive år, også ellers have markedsført den som et remake af IV...

Godt nok havde jeg ingen forudgående forventninger af den positive slags, alligevel formåede den dog at skuffe...

Men hvordan kan det så lade sig gøre tænkes der måske, joe, til trods for at jeg ikke kan udstå specielt II og III, ja så så jeg dog hellere at dette var en lign. udgivelse, tilmed af samme lave kvalitet og dertilhørende følelsesmæssige frustrationer.

For hvor rædderlige jeg end finder disse, så bidrog de dog om ikke andet, i det mindste noget nyt til universet og historien :(
Brugeravatar
jacob_uno
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 403
Tilmeldt: 10. apr 2005, 20:34
Geografisk sted: Holbæk

Re: SW VII

Indlæg af jacob_uno »

Jeg har set den og jeg var begejstret! Jeg er ikke die hard fan, men nyder den gamle trilogi. Den nye giver jeg ikke meget for, men afsnit 7 gav mig den samme gode følelse som de gamle. Jeg anbefaler.
Jacob Uno Pescettini
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: SW VII

Indlæg af D@niel »

Jeg så den igår (2D), har billetter til den 22. dec (3D) og den 30. dec (IMAX), og er vel die hard fan. Remake af IV, synes jeg er at stramme den, men jeg forstår godt, hvad du mener. Vi er klart tilbage i den oprindelige stemning, som det kneb med i I-III. Alle nervøse trækninger over Disneys overtagelse er gjort til skamme. Jeg anbefaler også.
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Re: SW VII

Indlæg af Kasper Hviid »

Nåeh, SW = Star Wars!

Hum-hum, tjabum ... Vil hellere se Star Wars Holiday Special!
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: SW VII

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

SW 7 er dejlig underholdning! Som at være tilbage i '77.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: SW VII

Indlæg af Antaeus »

Rammer den gamle trilogi for meget
Jeg er super godt underholdt og alligevel er jeg ikke helt tilfreds.

Man får klart nostalgifølelsen op så snart man ser det første rumskib efter den sædvanlige Star Wars melodi karakteristiske rulletekster. Vi får en god start og fin introduktion til vores hovedpersoner som fungerer godt og spiller godt og vi når hurtigt ind til hvad plottet er. Vores hovedpersoner hvirvles ind i historien og ret hurtigt hvirvles et par gamle kendinge også ind i historien og med ret store roller og det fungerer super fint og det giver igen fuld tryk på nostalgifølelsen og det føles godt selv om de kører den langt.

Der hvor det begynder at halte er når der genbruges ikke bare lidt, men aaalt for meget fra den gamle trilogi på en lidt anden suppe, men referencerne er nærmest krystalklare og man kan ikke andet end tænke lad nu være - find dog på noget nyt, det er så meget kopi, at det gør lidt for ondt.

The Dark Sides personificeringer er ikke i nærheden af at være så stærke og karismatiske som Vader, Kejseren eller bare nogle af de andre Sith Lords vi har mødt i de andre Star Wars episoder, hvilket føles tamt. I starten fungerer det til dels, men desværre vælges at tage en hel del af brodden af ham så The Dark Side står for mig virkelig svagt, hvilket er meget ærgerligt for de fremtidige film og ens følelse af at man er oppe imod overmagten

Alt i alt rammer nostalgifølelsen godt ned i en med så mange kendte personer og velkendte ting og i det bedste filmunivers nogen sinde fremstillet, at det trods alt er en superunderholdende film og jeg greb mig selv i at tænke slutter den allerede, den var kort.
Karakter 5 ud af 6 (Det skal siges at jeg er usædvanlig glad for Star Wars universet (også de nye) og alle andre Star Wars film har jeg givet 6 men med den gamle trilogi som en meget klar favorit).
Senest rettet af Antaeus 17. dec 2015, 19:40, rettet i alt 1 gang.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: SW VII

Indlæg af Antaeus »

Og et indlæg til jeg skrev efter filmen:

Jeg var godt underholdt og det var en ret god film, men umiddelbart vurderer jeg den som den svageste af alle Star Wars episoder på grund af det alt for meget genbrug, noget af historien er jo slet ikke ny, men bare en gentagelse og the Dark Side er virkelig svag.

Det hænger i øvrigt også fint sammen med at jeg har givet ep. 7 karakteren 5 (måske lidt for højt men univers, nostalgi og trods alt ret god film og skuespil gør at jeg lige tipper den) og alle de andre episoder karakteren 6 og med den gamle trilogi som meget klart bedre end den nye trilogi. Men episode 1-3 har også både bedre historier, bedre opbygning og er mere komplette og med en langt stærkere Dark Side end ep. 7.

Gik jeg tilfreds ud af biografen?
Ja og nej og det er nok også lidt strengt når jeg nu giver den karakteren 5, men Star Wars film giver bare super høje forventninger og lige nu føler jeg trods alt at det er den svageste af Star Wars filmene, så kan man ikke være 100% tilfreds.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: SW VII

Indlæg af Antaeus »

Kasper Hviid skrev:Nåeh, SW = Star Wars!

Hum-hum, tjabum ... Vil hellere se Star Wars Holiday Special!
Det tror jeg så ikke
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Valaquenta
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 43
Tilmeldt: 10. mar 2009, 23:39
Geografisk sted: Imladris

Re: SW VII

Indlæg af Valaquenta »

Har også set The Force Awakens (TFA), og jeg må sige, at den levede mere eller mindre mindre op til mine (vel nok høje) forventninger. Jeg har den liggende på en delt 3.-4. plads blandt de 7 hidtidige film.

Det som er godt ved TFA, er den stramme måde, som TFA bliver eksekveret, hvor der er smæk for skillingerne i næsten så godt som hele tiden i et velkendt univers. Og ja, der lånes lidt vel rigeligt med situationer fra de tidligere film især OT. Men det er nu godt at se velkendte ansigter fra OT, selv om jeg gerne havde set lidt mere fokus på Luke og Leia i TFA og lidt mindre spilletid til de nye, hvorefter man så kunne vende fokus i Episode 8.

Jeg syntes også, som flere har skrevet tidligere, at realiseringen af The Dark Side er lidt for vattet, da ingen af disse skuespillere har den karisma, som Darth Vader eller kejseren havde i OT. Således var general Hux for intetsigende (en forkølet teenager sammenlignet med Grand Moff Tarkin), mens Kylo Ren kun delvist kunne leve op til titlen som bad guy, sålænge han havde masken på. Captain Phasma så man heller ikke meget til, men det kommer forhåbentlig i Episode 8. Det var faktisk kun supreme leader Snoke, som havde den nødvendige karisma (når det gælder Motion Capture, så er Andy Serkis helt i top).

Desuden kunne man godt have valgt at give Lor San Tekka lidt mere spilletid end han faktisk fik, da man jo havde decideret karakterskuespiller til rådighed (Lidt af den type, som Ben Obi-Wan Kenobi havde i OT.

Et andet problem var den hurtige måde, som en hovedpersonerne erkender sine mulige Jedi evner, og formår at benytte både et Jedi mind trick samt kæmpe med lyssværd som om det var det mest naturlige i hele verden uden nogen forudgående træning.


Samlet karakter 8/10.
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: SW VII

Indlæg af Nøhr »

Herlig film, jeg var aldeles henført samt -sat til 1977.
Flot filmet og klippet, velfortalt og nøgtern.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4706
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: SW VII

Indlæg af Robin »

Nøhr skrev:Herlig film, jeg var aldeles henført samt -sat til 1977.
Flot filmet og klippet, velfortalt og nøgtern.
SÅ glæder jeg mig! Skal se den d. 30. dec.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: SW VII

Indlæg af Thomas S »

Jeg synes den var fremragende. Det er rigtigt, at der var ganske meget lån fra de første film,også en tand for meget, og at Kylo Ren ikke er en Vader. Men han er jo netop også et helt andet sted i sin udvikling, som Luke Kywalker i episode 5 ved at finde sin plads indenfor kraftens univers. Og vi fik en tre-fire nøglescener med ham, der nok gør, at han vender tilbage med helt anden kraft i næste film. Mens Rey på den anden side nu er bragt i spil til at få sine lignende nøglescener i de kommende film. Så det var i høj grad den ondes udviklingshistorie vi fik her, mens et gedigent generationsskifte er gjort klar. Mit bedste bud (og håb) er, at pastichen knyttede bånd til den oprindelige trilogi, mens alt blev kørt i stilling til at gå sine egne veje. Så jeg glæder mig til den næste.
Brugeravatar
Jan P.
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 295
Tilmeldt: 12. okt 2006, 22:56
Geografisk sted: Østjyland tæt ved vandet

Re: SW VII

Indlæg af Jan P. »

Star Wars fan INDEN premieren på episode 7

Billede


Star Wars fan EFTER premieren

Billede

Nå spøg til side. Jeg har det efter at have set filmen umiddelbart mest som Nøhr. Fed velfortalt tju-bang film.
Men.. Den har altså også den der følelse af at være en reeboot i stedet for en fortsættelse, men se den næste, det skal jeg da.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4706
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: SW VII

Indlæg af Robin »

Så fik jeg set den og var også godt underholdt. Jeg så Spectre om formiddagen, Den var en tand bedre i mine øjne.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Luma
Indlæg: 19
Tilmeldt: 6. apr 2009, 14:37
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: SW VII

Indlæg af Luma »

Historien i den nye SW ser ud til at have taget udgangspunkt i den oprindelige fortælling, flettet sammen med de nye figurer, og filmens handling er en sammenlægning af de to første film.

Det er en god action ting, det får galaksen lidt op i omdrejninger. Jeg glæder mig selvfølgelig til at se hvor det bærer hen.

De af jer der interesserer sig for den slags, kan jo søge på Google og læse andre spekulerer om handling og karakterer i filmen. Der er en del teorier omkring Kylo Ren, som er meget fantasifulde.

( er den ny 007 serie ikke lidt kedelig? Hvor er de store operette-superskurke blevet af?)
Besvar