Kommende Star Wars film

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Kommende Star Wars film

Indlæg af Noname »

Der er massevis på vej. De næste fem år vil der komme tre nye Star Wars-film. Tre spin-offs og to fortsættelser i den kronologiske saga:

http://www.kino.dk/nyheder/2015/12/guid ... -wars-film
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Kommende Star Wars film

Indlæg af Antaeus »

Noname skrev:Der er massevis på vej. De næste fem år vil der komme tre nye Star Wars-film. Tre spin-offs og to fortsættelser i den kronologiske saga:

http://www.kino.dk/nyheder/2015/12/guid ... -wars-film
Ja, det er super at få mere af det bedste filmunivers nogensinde.
Så skal de så bare formå at levere fremragende film også.

Ep. 7 var god/fremragende og bestemt godkendt, men stadig den svageste Star Wars film med det alt for meget genbrug, forholdsvis svag historie og svag dark side.

Kan de bare gøre det lidt bedre så bliver det alle tiders filmtider de kommende år.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Kommende Star Wars film

Indlæg af Noname »

Med SW VII blev der heldigvis tale om en værdig start på en ny epoke, som er blevet godkendt af de fleste fans. Der er noget at bygge videre på, og naturligvis også plads til forbedringer, men godt SW VII ikke blev en katastrofefilm som den sidste Fantastic Four.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Kommende Star Wars film

Indlæg af Noname »

Guide til de kommende Star Wars film:

http://www.kino.dk/nyheder/2015/12/guid ... -wars-film
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Kommende Star Wars film

Indlæg af Antaeus »

Noname skrev:Med SW VII blev der heldigvis tale om en værdig start på en ny epoke, som er blevet godkendt af de fleste fans. Der er noget at bygge videre på, og naturligvis også plads til forbedringer, men godt SW VII ikke blev en katastrofefilm som den sidste Fantastic Four.
For mig er ep. VII stadig den svageste af alle Star Wars film, men den var stadig god og jeg var i den grad underholdt.

Og en succes er så vigtig her for var den ikke blevet til det så havde Disney nok været mere tilbageholdende. Men nu får vi så meget Star Wars. Det er jo fantastisk, når man tilbage i 80'erne regnede med at serien nok var død og parkeret der. Og så endnu engang efter de havde afsluttet episode III. At serien så overtages af Disney som har så mange ressourcer gør at det bliver omfattende på samme måde som tegneserie og boguniverset (som jeg ikke har beskæftiget mig ret meget med). Vi får spin off historier samtidig med den oprindelige historie. Alt det havde jeg nærmest ikke engang drømt om tidligere. Højst tre nye afsnit som dem vi får, men ikke også spin offs (alt det her kunne man også foretage på Tolkiens univers :D )

Superhelteuniverset har gjort det og nu følger Star Wars universet med og hvem ved om ikke flere.
Kunne man forestille sig at Linda og Valentin blev til et større filmunivers, jeg kunne sagtens. Der er masser at tage af. Og jeg så meget gerne en Modesty Blaise serie og andre.

Den unge Solo kan vel ikke møde jedi riddere eller sith lords for i ep. IV var det jo noget ret nyt for ham.

De har Doonie Yen med i Rogue One. Han er begyndt at dukke op i flere film. Jeg var ret vild med hans film Ip Man. Og så skal vi se danske skuespillere. Spændende.

Det næste tid bliver forhåbentlig fantastisk for Star Wars filmelskere.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Kommende Star Wars film

Indlæg af Noname »

Ved Disneys køb af Lucasfilm fulgte der vist udkast til manuskripter med - det har jo altid været meningen George Lucas ville lave ni Star Wars film, men Disney valgte at lave deres egen film.

For mig er Star Wars lige så meget tegneserier som det er film. Man kan ærgre sig lidt over at Marvel ved deres første run på serien ikke fandt på at hoppe tilbage til tiden imellem den første og den anden film, som de har gjort nu, i stedet for at lave historier som foregik efter nr 3 film. Ingen Darth Vader, ingen Boba Fett, ingen kejser, ingen imperie ...det blev sgu lidt tamt, og serien lukkede da også.
jango
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 755
Tilmeldt: 6. maj 2008, 21:29
Geografisk sted: København S

Re: Kommende Star Wars film

Indlæg af jango »

Det er virkelig godt med flere Star Wars film.

Men jeg venter stadig på den originale triologi kommer på Bluray!

Han solo skyder først! Og ikke nogen forlænget danse scene i ROTJ og ikke nogen stor penis der kommer op af Sarlacc Pit Monster der siger underlige lyde.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Kommende Star Wars film

Indlæg af Noname »

jango skrev:Men jeg venter stadig på den originale triologi kommer på Bluray!
Jeg kan huske jeg havde lidt problemer med at finde de originale film på DVD, men det lykkedes så at finde en boks der indeholdt både de tre originale samt de tre redigerede film.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Kommende Star Wars film

Indlæg af Antaeus »

Noname skrev:Ved Disneys køb af Lucasfilm fulgte der vist udkast til manuskripter med - det har jo altid været meningen George Lucas ville lave ni Star Wars film, men Disney valgte at lave deres egen film.

For mig er Star Wars lige så meget tegneserier som det er film. Man kan ærgre sig lidt over at Marvel ved deres første run på serien ikke fandt på at hoppe tilbage til tiden imellem den første og den anden film, som de har gjort nu, i stedet for at lave historier som foregik efter nr 3 film. Ingen Darth Vader, ingen Boba Fett, ingen kejser, ingen imperie ...det blev sgu lidt tamt, og serien lukkede da også.

Har det nu også det? Opgav Lucas ikke det med de oprindelige 9 film og meldte ud at han ikke ville lave flere, et stykke tid efter den sjette var færdig (og måske endda også efter den tredje)? I lang tid troede jeg også at vi kun fik de tre. Fra 1983 til 1999, der er trods alt lidt tid imellem.

Jeg er vild med Star Wars universet og filmene er mine favoritfilm (de originale), men tegneserierne fanger mig ikke på samme måde. Jeg fik filmene ind som dreng, mens tegneserierne kom ind senere, hvilket kan have betydning, men jeg føler stadig at filmene er højere standard end tegneserierne eller i hvert fald fanger de langt bedre. Jeg har endda prøvet at læse både det helt gamle og det nyere og det er godt, men det et stykke op til filmene.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
jango
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 755
Tilmeldt: 6. maj 2008, 21:29
Geografisk sted: København S

Re: Kommende Star Wars film

Indlæg af jango »

Noname skrev:
jango skrev:Men jeg venter stadig på den originale triologi kommer på Bluray!
Jeg kan huske jeg havde lidt problemer med at finde de originale film på DVD, men det lykkedes så at finde en boks der indeholdt både de tre originale samt de tre redigerede film.
De DVDer har jeg også.
Jeg købte dem både som region 1 og region 2.

Men OT udgaverne på DVDerne de samme som Laserdisk udgaverne, kvaliteten kunne godt være bedre. Men det er bedre end ingenting.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Kommende Star Wars film

Indlæg af Antaeus »

jango skrev:Det er virkelig godt med flere Star Wars film.

Men jeg venter stadig på den originale triologi kommer på Bluray!

Han solo skyder først! Og ikke nogen forlænget danse scene i ROTJ og ikke nogen stor penis der kommer op af Sarlacc Pit Monster der siger underlige lyde.

Lucas lavede Solo skydescenen om fordi Prinsesse Leia ikke skulle giftes med en morder.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
jango
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 755
Tilmeldt: 6. maj 2008, 21:29
Geografisk sted: København S

Re: Kommende Star Wars film

Indlæg af jango »

Antaeus skrev:
jango skrev:Det er virkelig godt med flere Star Wars film.

Men jeg venter stadig på den originale triologi kommer på Bluray!

Han solo skyder først! Og ikke nogen forlænget danse scene i ROTJ og ikke nogen stor penis der kommer op af Sarlacc Pit Monster der siger underlige lyde.

Lucas lavede Solo skydescenen om fordi Prinsesse Leia ikke skulle giftes med en morder.
Jeg er ligeglad med hvilke forklaringer George Lucas har og hvorfor han gjorde det.
Special Edition udgaverne er skod!

Han Solo var smulger for Jabba The Hutt skal vi virkelig tro på han ikke har slået ihjel før?
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Kommende Star Wars film

Indlæg af Antaeus »

jango skrev:
Antaeus skrev:
jango skrev:Det er virkelig godt med flere Star Wars film.

Men jeg venter stadig på den originale triologi kommer på Bluray!

Han solo skyder først! Og ikke nogen forlænget danse scene i ROTJ og ikke nogen stor penis der kommer op af Sarlacc Pit Monster der siger underlige lyde.

Lucas lavede Solo skydescenen om fordi Prinsesse Leia ikke skulle giftes med en morder.
Jeg er ligeglad med hvilke forklaringer George Lucas har og hvorfor han gjorde det.
Special Edition udgaverne er skod!

Han Solo var smulger for Jabba The Hutt skal vi virkelig tro på han ikke har slået ihjel før?
Han er ikke en morder før det sker, det nytter jo ikke noget at gisne en masse selv på baggrund af at han er smugler. Men Lucas fortæller at det var grunden. Det er da fint at vide hvilke baggrunde han har om man så er enig eller ej.

At Solo skyder først passer meget bedre til ham. De andre ekstra ting der er sat ind havde jeg også helst været foruden (måske bare fordi sådan var det ikke fra start), men det er ikke noget som irriterer mig voldsomt og de skulle ifølge Lucas være noget han ville have haft med fra starten. Det er trods alt hans film.

Han kan jo gøre hvad der passer ham, men han har godt nok fået på kassen for det.
Det er ikke fortjent at det er så voldsomt. Han gav os trods alt verdens bedste filmunivers.
Men det han burde have gjort var at vi i det mindste kunne vælge udgave.
Jeg er ikke i tvivl om at alle kendere og dem som har været med fra starten ville vælge den helt gamle udgave.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Kommende Star Wars film

Indlæg af Noname »

Antaeus skrev:
Noname skrev:Ved Disneys køb af Lucasfilm fulgte der vist udkast til manuskripter med - det har jo altid været meningen George Lucas ville lave ni Star Wars film, men Disney valgte at lave deres egen film.

For mig er Star Wars lige så meget tegneserier som det er film. Man kan ærgre sig lidt over at Marvel ved deres første run på serien ikke fandt på at hoppe tilbage til tiden imellem den første og den anden film, som de har gjort nu, i stedet for at lave historier som foregik efter nr 3 film. Ingen Darth Vader, ingen Boba Fett, ingen kejser, ingen imperie ...det blev sgu lidt tamt, og serien lukkede da også.

Har det nu også det? Opgav Lucas ikke det med de oprindelige 9 film og meldte ud at han ikke ville lave flere, et stykke tid efter den sjette var færdig (og måske endda også efter den tredje)? I lang tid troede jeg også at vi kun fik de tre. Fra 1983 til 1999, der er trods alt lidt tid imellem.

Jeg er vild med Star Wars universet og filmene er mine favoritfilm (de originale), men tegneserierne fanger mig ikke på samme måde. Jeg fik filmene ind som dreng, mens tegneserierne kom ind senere, hvilket kan have betydning, men jeg føler stadig at filmene er højere standard end tegneserierne eller i hvert fald fanger de langt bedre. Jeg har endda prøvet at læse både det helt gamle og det nyere og det er godt, men det et stykke op til filmene.
Jo, ved købet af Lucasfilm fulgte der udkast, eller idéer, med til en ny trilogi:
http://deadline.com/2015/01/george-luca ... 201354673/

Lige så lang tid der har været Star Wars film har der også været Star Wars tegneserier, det var mere det jeg mente. Vi er ikke uenige om at universet gør sig bedst på film, men det skal dog retfærdigvis siges at der kom mere skidt end der kom kanel i tegneserieuniverset i de gamle dage. Efter min mening er det kun historierne der foregår imellem The Empire Strikes Back og Return of the Jedi fra Marvels gamle serie der er noget ved - Disse blev udgivet i Star Wars Bladet nr 1-13. Derimod var historierne fra dagsaviserne langt bedre, disse blev udgivet komplet i Serie-Nyt. Så vidt jeg husker var der kun et par stykker af disse jeg ikke brød mig om. Dark Horse har ramt nogle guldkorn her og der, men også meget uinteressant / dårligt - bla Old Republic.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Kommende Star Wars film

Indlæg af Noname »

Antaeus skrev:Han er ikke en morder før det sker, det nytter jo ikke noget at gisne en masse selv på baggrund af at han er smugler. Men Lucas fortæller at det var grunden. Det er da fint at vide hvilke baggrunde han har om man så er enig eller ej.

At Solo skyder først passer meget bedre til ham. De andre ekstra ting der er sat ind havde jeg også helst været foruden (måske bare fordi sådan var det ikke fra start), men det er ikke noget som irriterer mig voldsomt og de skulle ifølge Lucas være noget han ville have haft med fra starten. Det er trods alt hans film.

Han kan jo gøre hvad der passer ham, men han har godt nok fået på kassen for det.
Det er ikke fortjent at det er så voldsomt. Han gav os trods alt verdens bedste filmunivers.
Men det han burde have gjort var at vi i det mindste kunne vælge udgave.
Jeg er ikke i tvivl om at alle kendere og dem som har været med fra starten ville vælge den helt gamle udgave.
Jeg synes det er fint der er to udgaver, faktisk tre, fordi Special Edition udgaverne er senere kommet i en opdateret udgave, for så kan man jo bare se den udgave man foretrækker. Jeg vil dog helst se originalerne, jeg synes de var imponerende godt lavet af sin tid. Jeg mener at have læst noget om at George Lucas har udtalt at de tre første film kun blev 25-35% som han ville have haft dem pga teknologiens begrænsninger, det er selvfølgelig derfor han har fået lavet Special Edition versionerne. En af forklaringerne til at Episode I kom på det tidspunkt den gjorde, var også at Lucas nu syntes teknologien var kommet så langt at han ville kunne lave nye film med de FX han ønskede. De tre Special Edition film kom umiddelbart før Episode I.
Besvar