Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Robin »

Thomas S skrev:Bare rolig - du kommer til at spare tid, når du dropper Legends of Tomorrow efter nogle få afsnit. Den er meget ringe.
Tjooo, men så i den nye sæson dukker Justice Society of America op i anden episode. Det må da lige tjekkes ud.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af D@niel »

Antaeus skrev:da WestWorld startede så sprang jeg til den. Jeg var for nysgerrig til at lade være da jeg var ret glad for den gamle film med alletiders Yul Brynner.
Det gjorde jeg også. Det tegner rigtigt godt, selvom den er overraskende dyster og brutal.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af D@niel »

Jeg så "Independence Day: Resurgence" i weekenden. Hvordan den kan opnå 5,4 på IMBD er komplet uforståeligt. Det er en af de ringeste film, jeg nogensinde har set.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Antaeus »

D@niel skrev:Jeg så "Independence Day: Resurgence" i weekenden. Hvordan den kan opnå 5,4 på IMBD er komplet uforståeligt. Det er en af de ringeste film, jeg nogensinde har set.
Jeg har ikke set den nye version, men jeg kunne godt lide den gamle version.
5,4 er vel også ret lavt.
Hvis en film er omkring 4 på imdb er den som regel ikke bare dårlig, men ekstremt dårlig.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af D@niel »

Antaeus skrev:Jeg har ikke set den nye version, men jeg kunne godt lide den gamle version.
5,4 er vel også ret lavt.
Ja, men stadig højere end den fortjener, synes jeg. Jeg kunne også godt li den første, men jeg kan ikke anbefale, at man bruger tid på den nye.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Antaeus »

D@niel skrev:
Antaeus skrev:da WestWorld startede så sprang jeg til den. Jeg var for nysgerrig til at lade være da jeg var ret glad for den gamle film med alletiders Yul Brynner.
Det gjorde jeg også. Det tegner rigtigt godt, selvom den er overraskende dyster og brutal.
WestWorld
I dag fik jeg set det femte afsnit og endelig kom det lidt mere gang i handlingen, som jeg synes de langtrækker lidt for meget. I øvrigt noget som jeg synes er meget brugt i serier. Det sker for lidt i hvert afsnit og de trækker og trækker plottet. Det har gjort at jeg er gået død i flere serier og stoppet med at følge med. Bl.a. i "Lost" i sin tid, hvor det var virkelig udtalt.

Indtil nu så synes jeg bedre om den gamle Yul Brynner film, men det er muligt at serien nu endelig åbner op for lidt mere spænding, det tyder på det her efter jeg har set afsnit 5.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Noname »

Jeg har set Gotham sæson 2 færdig: Jeg synes ikke helt den er på højde med sæson 1, bandekrigen imellem mafiafamilierne og Pingvinen og Fish Mooney der hele tiden prøver at snigløbe alle de andre var ret god underholdning. I sæson 2 dukke Hugo Strange op, en af mine favoritskurke, men jeg synes ikke at hverken skuespilleren passer til rollen eller at Strange opfører sig som jeg havde forventet.

Og så har jeg set halvdelen af Arrow sæson 4 og halvdelen af Legends of Tomorrow sæson 1.
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Thomas S »

Er i gang med tredje sæson af Arrow. Havde egentlig lidt droppet den, men så gik jeg i gang med Flash og opdagede, at der var en del cross over, og så måtte jeg jo følge med.

I betragtning af, at bue og pil er Arrows særlige superhelteskill er det egentlig utroligt, hvor mange bueskytter med mad skilles der findes udover ham :-D
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Noname »

Thomas S skrev:Er i gang med tredje sæson af Arrow. Havde egentlig lidt droppet den, men så gik jeg i gang med Flash og opdagede, at der var en del cross over, og så måtte jeg jo følge med.

I betragtning af, at bue og pil er Arrows særlige superhelteskill er det egentlig utroligt, hvor mange bueskytter med mad skilles der findes udover ham :-D
Der er en hel del cross over, men jeg synes faktisk det fungerer rigtigt godt med disse gæsteoptrædener. Vent til du kommer til sæson 4 hvor hele to afsnit er sat af til oprindelseshistorien til Legends of Tomorrow, her er der dømt fart over feltet, og Vandal Savage sparker totalt røv ...så kan Legends of Tomorrow teame up med The Flash og Arrow alt det de vil :) -en skam Legends of Tomorrow ikke holder det høje niveau i deres egen serie, men det skulle vist blive bedre i sæson 2.

Der er en del der er til bue og pil i Arrow, men vi har altid John Diggle til at tømme et magasin eller to for lidt afveksling :D
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Antaeus »

TV-Serier

Walking Dead
I søndags fandt jeg ud af at HBO havde fået Walking Dead Sæson 5, som jeg har ventet på i over et år og nu er jeg på episode 9.

WestWorld
Ep. 6 er blevet set og heldigvis sejtrækker den ikke mere som i de første fire afsnit. Den kan godt udvikle sig til noget godt.


Bøger

Kaninbjerget
For anden gang nogensinde er jeg i gang med at læse en skønlitterær bog for anden gang.
Kaninbjerget som jeg læste for mange år siden og som jeg husker som en af de bedste bøger har jeg nu gået i gang med igen.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Berti Stravonsky »

Vi er blevet færdige med The Fall på Netflix og kunne især lide de første 2 sæsoner.

Vi hungrer nu efter mere af samme skuffe. Og er lidt på bar bund.

Vi begyndte på Frontier, men det er ikke noget for os.

Taboo ser til gengæld mere spændende ud.

Men altså - slet ikke på niveau med The Fall, og slet ikke samme genre.

Kan I foreslå en god serie?
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Robin »

Altså, klart ikke samme genre, men The Good Wife er super underholdning for os begge her i hytten!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev: Kan I foreslå en god serie?
Boardwalk Empire skulle være noget så fed, kører på Sverige, men jeg kunne ikke finde ud af, om det var fra starten, så jeg må indhente den på DVD. Jeg tør godt købe den "blindt".
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Rudi
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 703
Tilmeldt: 11. jun 2006, 12:25

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Rudi »

GoogaMooga skrev:
Berti Stravonsky skrev: Kan I foreslå en god serie?
Boardwalk Empire skulle være noget så fed, kører på Sverige, men jeg kunne ikke finde ud af, om det var fra starten, så jeg må indhente den på DVD. Jeg tør godt købe den "blindt".
Boardwalk Empire er fremragende, og viser - endnu engang - hvor høj og lækker produktionsværdi serierne fra HBO er.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Berti Stravonsky »

Generelt holder de der HBO'er et ret højt niveau. Vi er sjældent skuffede.

Jeg kipper igen med flaget for Taboo. Den har en rå tone og tilpas meget ondskab. Lige noget til aftenkaffen og sofaen med kæresten.

Og...

Så har jeg anskaffet mig sæson 1 af Soap, eller Skum som den hed der i 70'erne. Jeg er den eneste der forsat holder ud, måske fordi jeg er ældst og kan huske den. Ikke alt holder, langtfra faktisk, men jeg kan alligevel grine engang imellem.
Besvar