Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Antaeus »

Jeg startede i sin tid Ugens Gang for tegneserier, hvor det var meningen at man fortalte hvad man havde læst i løbet af ugen. Herunder hvad man havde købt og man kunne kommentere og give karakterer etc.

Vi skal da også have Ugens Gang for film, serier og bøger.
Siden den store Fona på Strøget lukkede har jeg ikke købt så mange film og serier. Men jeg har både Netflix, HBO og Danske Film.

Serier
Jeg har ferie og den har stået på lidt tegneserier, men især tv-serier.

Stranger Things
Jeg har lige fået set Netflix nye serie på 8 afsnit på to dage, så man må sige jeg var fanget.
Dejlig forfriskende at den afsluttes og ikke er en evigheds-sæson-serie.
Jeg følte nærmest at jeg så E.T. igen i en sammenblandning med en Steven King gyser, i øvrigt en ganske god sammenblanding.

Det handler om nogle drenge som går meget op i deres Dungeon and Dragon samt film- og eventyrsreferencer og man får en masse referencer til 80'er film, hvilket jeg i den grad nød. Serien indeholder en masse mystik, spænding, gys og med regeringskomplotter, lidt romantik, venskaber, ekstraordinære egenskaber og ihærdige personer som ikke giver op og det er dejligt med børn som hovedpersoner godt støttet af Winona Ryder som mor og David Harbour som sherif. Det er nærmest lidt julekalenderagtigt, hvor børnene som regel er de klogeste.
En stor anbefaling herfra. Plottet er ret simpelt, men den holder spændingen hele vejen.

The Flash
Det går forrygende, den formåede at fange mig og er en god og underholdende serie.
Efter de første tre afsnit troede jeg at det måske ville blive kedeligt, hvis de blev ved at køre i samme spor, men de formår at bringe nyt ind lige akkurat når de skal og med nye twist så man konstant holdes fanget. Ganske godt gået. Jeg skal til afsnit 11 nu og startede i fredags. Nogle ting er lidt letkøbt og The Flash begår de samme dumheder igen og igen, men som med så mange film og serier må man bare leve sig ind i det og slå kiggen-efter-fejl fra.

Elementary
Jeg er vild med de gamle Jeremy Brett versioner af Sherlock Holmes, men holder også at denne nye udgave som er twistet så meget at vi nærmest kun har 40% Sherlock Holmes, men det er fremragende underholdning. Jeg er nu nået til sæson 3, afsnit 4. Sæson 1 var den bedste, men serien formår stadig at underholde ganske godt.

Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af lolsen »

I sidste uge fik jeg læst Light in August (Falkner) og Go set a Watchman (Lee). Specielt Light in August overraskede positivt, mens Go set a Watchman ikke helt levede op til mine forventninger.

Stranger Things så jeg i går og foretrak scenerne med børnene, det var vitterligt som et herligt genayn med E. T. og måske nok endnu vigtigere for mig, Goonierne.

I dag ser jeg Mr. Robot (mangler 3 episoder), den er indtil videre ganske go, om end jeg syntes handlingen har stået lidt i stampe i de sidste par episoder.

Herefter må den stå på tegneserier, de er trods alt blevet forsømt mere end en anelse i de sidste små to ugers tid :D
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Antaeus »

lolsen skrev:I sidste uge fik jeg læst Light in August (Falkner) og Go set a Watchman (Lee). Specielt Light in August overraskede positivt, mens Go set a Watchman ikke helt levede op til mine forventninger.

Stranger Things så jeg i går og foretrak scenerne med børnene, det var vitterligt som et herligt genayn med E. T. og måske nok endnu vigtigere for mig, Goonierne.

I dag ser jeg Mr. Robot (mangler 3 episoder), den er indtil videre ganske go, om end jeg syntes handlingen har stået lidt i stampe i de sidste par episoder.

Herefter må den stå på tegneserier, de er trods alt blevet forsømt mere end en anelse i de sidste små to ugers tid :D

Stranger Things så du i går.
Altså alle 8 afsnit på en dag (så må den have fanget ret godt)?
Goonies fangede mig ikke nær så meget som E.T. og jeg husker heller ikke The Goonies nær så godt, men husker dog noget, men det er helt klart E.T. jeg først tænker på og så som sagt noget Steven King agtigt for gyset, spændingen, det mystiske er jo også en stor del.

Jeg kender ikke de bøger du nævner.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Nøhr »

Jeg har taget hul på Tarzan. De gamle bøger har jeg nemlig aldrig læst, så inspireret af supersnak fandt jeg de første fem, ganske gratis på Project Guthenberg - kaffe og læsning former mine middage. Herligt.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af D@niel »

Film:
Warm Bodies, en middelmådig men ganske underholdende zombie-komedie, hvor man også ser situationen fra zombiernes side. Og så genså jeg Deadpool i forgårs.

Serier:
Jeg afsluttede Daredevil S2 i weekenden, så nu overvejer jeg, hvad jeg skal igang med. Valget står nok mellem Game of Thrones eller House of Cards.

Bøger:
Mangler lige de sidste 20 sider i "Flugten fra camp 14", historien om en fyr, der flygtede fra Nordkorea. Det er hård kost. De der Tarzan bøger har jeg også kigget på. Jeg skal i hvert fald læse den første.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af lolsen »

Ja Strange Things så jeg ud i et, Mr. Robot blev fordelt på to dage, de første syv episoder var meget interessante, derefter skete der noget der ændrede serien betragteligt og desværre ikke til det bedre og senere i season 2 formår serien ikke rigtigt at behandle hændelserne og deres konsekvenser for samfundet på et fornuftigt niveau syntes jeg... :(

Go set a Watchman er den anden bog af Lee som også er forfatteren bag den uhyre populære (berettiget) To Kill a Mockingbird / At Dræbe en Sangfugl.

I aften står den på X-Men Apocalypse, nu er jeg ikke meget for de andre men ses den skal den dog :D
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Antaeus »

lolsen skrev:Ja Strange Things så jeg ud i et, Mr. Robot blev fordelt på to dage, de første syv episoder var meget interessante, derefter skete der noget der ændrede serien betragteligt og desværre ikke til det bedre og senere i season 2 formår serien ikke rigtigt at behandle hændelserne og deres konsekvenser for samfundet på et fornuftigt niveau syntes jeg... :(

Go set a Watchman er den anden bog af Lee som også er forfatteren bag den uhyre populære (berettiget) To Kill a Mockingbird / At Dræbe en Sangfugl.

I aften står den på X-Men Apocalypse, nu er jeg ikke meget for de andre men ses den skal den dog :D
X-men filmene synes jeg er de bedste superheltefilm der er lavet. Det er kun Nolans Batman der truer dem. X-men Apocalypse er en fin film, men ikke på højde med de bedste. Og så er jeg ret træt af at Hollywood er noget så uopfindsomme. De kan nærmest kun finde ud af at opfinde en ny og endnu stærkere skurk. Der er så mange gode historier de kunne tage af og alligevel forfalder de så mange gange til samme opskrift. Hulk 1, Hulk 2, Iron man, Avengers 2, Wolverine etc.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Antaeus »

Serier
The Flash
Jeg har fået set videre i og er nu gået fra afsnit 7 til 11 i sæson 1. Jeg er stadig ret godt underholdt og vil indtil nu give karakteren 4 ud af 6.


Film
The Man From U.N.C.L.E.
Jeg fik startet på filmen, men sprang i stedet til et par serie afsnit. Så jeg er vel kun nået en lille halv time ind. Så den må jeg følge op på.

Ip Man 3
Jeg var virkelig glad for den første Ip Man film som klart kan anbefales.
2'eren var ok, men ikke mere. 3'eren kan jeg ikke anbefale, det eneste lidt spændende i denne er at Mike Tyson er med og kæmper imod Ip Man.
Karakter 2,5/6
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Antaeus »

Stranger Things

References to 70-80’s movies in Stranger Things
Tjek den her ud:

https://vimeo.com/175929311
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af GoogaMooga »

Hvad er Danske Film for en størrelse, og hvordan får man den service frem på ens fladskærm? Abo?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:Hvad er Danske Film for en størrelse, og hvordan får man den service frem på ens fladskærm? Abo?

Jeg mener Dansk Filmskat.
http://www.danskfilmskat.dk/
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af GoogaMooga »

Tak for tippet, men umiddelbart ser det ud til, at jeg har mange af de bedste på DVD allerede. Og det er ikke så fedt at se film på computer. Men det skal bestemt overvejes.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af lolsen »

12 Monkeys season 1-2, ganske godt ifht. hvad jeg havde turdet håbe på og den skiller sig fra filmen på en ganske fornuftig måde, så har man set denne er serien stadigt det hele værd.

Season 3 kan ikke komme tids nok :D
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af Antaeus »

The Flash Sæson 1
Jeg har set videre på The Flash og skal til 17. afsnit. De sidste afsnit har virkelig vendt rundt på det hele, hvilket jeg synes er forfriskende. Hver gang man er lige ved at synes det kører lidt i det samme så formår de at tilsætte ny spænding, ganske imponerende og jeg er godt underholdt.

Limitless
Jeg så filmen engang vi fløj til USA eller var det Canada. Nu har jeg genset den og den var langt bedre end jeg husker den. Jeg var virkelig godt underholdt. Karakter 4, måske endda 4,5 på 6 karakterskalaen. Jeg kan godt lide den slags film. Minder mig lidt om The Game, selv om det er en helt anden handling.

Das Boat
Jeg har aldrig nogensinde fået set denne klassiker. Så jeg er startet på den og lige nået lidt ind i den. Den ser lovende ud og jeg håber den er så god som så mange siger for så har jeg virkelig god underholdning i vente.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Ugens Gang Film, Serier og Bøger

Indlæg af lolsen »

The Flash blev jeg aldrig ret vild med, dog så jeg season 1 færdig nu jeg ar begyndt på den og overvejer season 2 for at få den gjort færdig men også kun derfor.

Det blev lidt for plat og komisk (ufrivilligt) til tider, selvom den dog havde sine øjeblikke. Den blev hovedsageligt set i sengen de aftener hvor søvnen ikke lige meldte sin ankomst med det samme.
Besvar