Punisher på Netflix 17. november

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Robin »

Det kommer, gamle JAS, det kommer! I lårtykke, blodrøde stråler. Hvis det er det frk. Holm vil ha', så bliver varen leveret. Der er godt nok også lidt amerikansk rørstrømskhed og lirumlarum, men fortsæt blot fortrøstningsfuldt! Der er riiiigeligt med sprøjt og splatter.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Berti Stravonsky »

Og der læses Melvilles Moby Dick. Ret tydelig symbolik.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af D@niel »

Spoilers

Så blev jeg også færdig med Punisher, og har nu læst spoileralarmerede indlæg. Serien var go, men...
Jan P. skrev:Jeg kunne godt have brugt lidt færre scener hvor Frank drømmer om eller ser sin familie for sig. Ja det er hans drivkraft ,men der er mange, som i virkelig mange scener med flashbacks til Franks lykkelige familie. ALTID i solskin. MIndre kunne gøre det.
Helt enig, der er generelt alt, alt for meget snak og romantik i de først 7-8 afsnit til min smag.
Thomas S skrev:Jeg tror man kunne have klippet det første seks afsnit ned til halvdelen, så havde man haft et meget strammere show, man kunne lade sig rive med i.
Fuldstændig enig, de første 8 klippet til to-tre afsnit, havde været fint med mig.
Nøhr skrev:Det dvælende fortælletempo vi nu er vant til fra Netflix/Marvel virker godt i Franks historie, der opbygges et konstant stigende ubehagelig pres og ækelheder kaster kolde skygger henover hele serien.
En seværdig serie hvis man ikke for sart.
Det er lige en kende langtrukkent for min smag, men du har bestemt ret, der bygges effektivt op, og det ender i et brag af de sidste 5 afsnit, hvor jeg var yderst underholdt. Den blev kørt mega-fedt hjem til sidst.
Henrik Andreasen skrev:Hvis man endnu ikke har set Inhumans kan jeg kun anbefale at lade værd.
Jeg har svært ved at nå at se alt det, jeg gerne vil. Jeg tror bare, jeg dropper Inhumans :lol:
Robin skrev:Nu helt færdig. Jeg var godt underholdt, som de fleste. Meget voldsom og ækel (som Nøhr beskriver det), nogle gange lidt for ulækker efter min smag, men så'n ER Punisher jo. Det virker bare ikke så voldsomt på papir som på "levende billeder".
Jeg frygtede, at vi i disse voldsomt-politisk-etisk-korrekte tider, ville få en reduceret Punisher, hvor der blev sparet på de blodige scener. Min frygt blev ikke til virkelighed :shock:
Antaeus skrev:Den ting jeg dog virkelig hadede var klassikeren som man har set i så mange film og som reelt ville betyde døden for vores helt i 99% af alle tilfælde. Men sjovt nok overlever helten som regel 99,9% af gangene. Altså den hvor skurken sigter på et gidsel og her i serien i det sidste afsnit endda nogle Punisher ikke engang kender. Det er en klassiker at han smider pistolen, gør man det er man død, og hvor jeg hader det, det er så letkøbt og jeg tænker øv, øv, øv.
Ha, ja, det er en efterhånden fjollet situation, som man ofte har set.
Berti Stravonsky skrev:Og der læses Melvilles Moby Dick. Ret tydelig symbolik.
Jeps, den evindelige søgen efter hævn
moby_dick_punisher.jpg
moby_dick_punisher.jpg (160.69 KiB) Vist 3989 gange
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Berti Stravonsky »

Vi mangler 3 afsnit og er nu ret delte i vores syn på serien. Frk. Holm er stadig på og finder den både spændende og sine steder uhyggelig og blodig. Hun gi'r den faktisk et 10-tal på 12-skalaen, hvilket jeg er forundret over.

Jeg er nede på et 4-tal. Skuespillet især trækker ned, og så er karaktererne alt for endimensionelle. Der mangler i den grad personlig dybde. Det er ren overflade.

Vores hovedperson brummer rundt og har tilsyneladende ikke mange farver på palletten når det kommer til følelser. Det havde da været umage mere interessant hvis han fx blev ført eller forført af hende den magre rødvinsmor.

Spændende er den da, men som Anteaus også påpeger, så er de der narrow escapes bare for meget og dræber alt. For uanset hvad, så slipper han godt fra selv de mest sindsyge situationer. Det VED man, og dermed fjernes en ikke uvæsentlig direkte spænding.

Anyway - vi ser den og er underholdt. 4-tal.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Berti Stravonsky »

Færdig nu, og de sidste to afsnit var betydeligt bedre end de første 11.

Kommer der mon en 2'er?
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Thomas S »

Berti Stravonsky skrev:Færdig nu, og de sidste to afsnit var betydeligt bedre end de første 11.

Kommer der mon en 2'er?
Det er planen. Netflix har bestilt en ny sæson.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Berti Stravonsky »

Det lyder godt. Mon ikke Billy-drengen lader røre på sig. Sådan tolker jeg sidste sekvens.
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Thomas S »

Berti Stravonsky skrev:Det lyder godt. Mon ikke Billy-drengen lader røre på sig. Sådan tolker jeg sidste sekvens.
Med lidt kendskab til Punishers univers vil jeg sige, at det er meget usandsynligt, at han IKKE vender tilbage. For der blev lagt op til noget specielt (hvis du er mere nysgerrig end det, så se mit indlæg med mulige spoilers på forrige side). Men om det bliver i sæson 2 af Punisher eller et andet sted i Marvels tv-univers er sværere at vide.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Robin »

Berti Stravonsky skrev:Færdig nu, og de sidste to afsnit var betydeligt bedre end de første 11.

Kommer der mon en 2'er?
Jeg mener bestemt også, der er en to'er i støbeskeen. Mens I venter, så se enten Jessica Jones eller Luke Cage, begge på Netflix. Hvis I altså ikke allerede har set dem.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af D@niel »

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Berti Stravonsky »

Og nu er den her. P2
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Robin »

Jeg kan slet ikke følge med...!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Berti Stravonsky »

Kickstartede i går med en øl og de første to afsnit. Vældig tilfreds med både øl og blodvold.
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Nøhr »

Også jeg fik set første afsnit af anden runde - og Frank Castle er næsten normal.
Dvs. han har ikke noget fast sted at bo, men han synes afslappet og at have fået fred med sin fortid.
Selv lidt romance kan han få plads til. Hans instinkter er gode, empatisk med Beth og hendes søn - han er vittig, hurtig i hovedet og viker generelt som et menneske hvis fortid nu ligger bag ham.
Ja... eller ihvertfald indtil der er ballade, så vækkes der et udyr der bobler og koger lige under den pæne overflade.
Frank er afhængig af hævnens brændende nektar, han ka' li' at straffe de folk han vælger at se som "onde".
Der er i den grad lagt i ilden allerede i første afsnit - i særdeleshed da en frygtsom pige som Frank beskytter spørger om der er flere skurke tilbage og han svarer: "det håber jeg".
For Frank vil have flere røvhuller at tæske til lirekassemænd (m/k) - og helst med blod, knækkede knogler og spidse genstande.
Ikke en serie for de sarte.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af lolsen »

Alm. kriminelle må endnu engang vige, fordi Frank igen igen skal beskæftiges med en større sammensværgelse, samt skurkagtige typer der har været involveret i hans families død. Dette til trods for at jeg personligt ville foretrække at maltrakteringen af dyremishandlere, pædofile, voldtægtsmænd, mafia/bande/rockerklubs-medlemmer, alfonser, korrupte finansfyrster mm., dannede rammen for hans utrøstelige hærgen af New Yorks underverden.

Dog skal det siges at jeg uden tvivl foretrækker denne sæson fremfor den første.
Besvar