Er i mere overbærende med dårligt manus i tegneserier?

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Besvar
thegamer
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 102
Tilmeldt: 29. aug 2010, 13:24

Er i mere overbærende med dårligt manus i tegneserier?

Indlæg af thegamer »

Er i mere overbærende med dårligt manus i tegneserier end i film og tv-serier?

Jeg har ofte spekuleret over om det bare er mig: Jeg ser sjældent en film til ende eller de sidste afsnit af en serie på Netflix/HBO, hvis jeg synes den er urealistisk (inden for rammerne af universet den foregår i) eller bare ikke hænger sammen eller måske trækker i langdrag. Jeg mister hurtigt interessen og det skal være en voldsomt god film, for at jeg gider at se den to gange.

Med tegneserier kan jeg genlæse både 3 og 4 gange hvis jeg synes det er godt. Jeg sænker også hurtigere paraderne og godtager plot's som er selvmodsigende eller urealistiske.

Det må jo være mediet som tiltaler mig.

Hvad er jeres holdning? Er i mere kritiske end mig :?:
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Er i mere overbærende med dårligt manus i tegneserier?

Indlæg af Antaeus »

Hvis jeg synes film eller tegneserier er gode så kan jeg se eller læse dem mange gange over tid.
Jeg stopper også med at se film/serier, hvis jeg ikke finder dem gode.

Tegneserier læser jeg som regel færdig selv hvis de ikke er gode, men det kan godt tage langt tid at tage mig sammen til det. Det er måske også fordi jeg ofte har købt tegneserien jeg læser. Og jeg har det med at læse mere interessante tegneserier ind imellem. Er tegneserierne lånt på biblioteket så gider jeg ikke læse dem færdig, hvis jeg finder dem uinteressante.

Er jeg mere overbærende med dårligt manuskript i tegneserier end med film. Ja måske, men kun hvis de er godt tegnede. Så kan jeg i det mindste nyde tegninger og farvelægning m.m.
Det er jo faktisk nemmere at se en dårlig film end at læse en dårlig tegneserie. For en film kan man bare lade køre og se passivt, mens med en tegneserie der skal man selv være aktiv for at læse den færdig.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
thegamer
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 102
Tilmeldt: 29. aug 2010, 13:24

Re: Er i mere overbærende med dårligt manus i tegneserier?

Indlæg af thegamer »

Antaeus skrev: Det er jo faktisk nemmere at se en dårlig film end at læse en dårlig tegneserie. For en film kan man bare lade køre og se passivt, mens med en tegneserie der skal man selv være aktiv for at læse den færdig.
Helt enig. Tegneserien kan man bladre lidt hurtigt igennem, hvis man trods alt vil have slutningen med. Det er sværere at spole igennem en film og så forstå slutningen.
Besvar