Swamp Thing...

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Besvar
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Swamp Thing...

Indlæg af Robin »

...har premiere på HBO d. 4. nov. Jeg ved ikke noget om den, men den er blevet rost, så hudt jeg hvisker.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Swamp Thing...

Indlæg af Nøhr »

Jeg fik den at se, og var da også så'n nogenlunde underholdt.
Men særlig god er den ikke - den vil gerne ha' elementerne fra Alan Moores tid på serien med, men peger så højlydt på de detaljer man som beskuer gerne selv vil regne ud. Uelegant og slattent lavet, historiemæssigt altså - rent teknisk fungérer det fjong.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Swamp Thing...

Indlæg af D@niel »

Jeg fik også set den og er pænt begejstret. Vi er ikke på Doom Patrol/Watchmen niveau, men jeg synes nu, at det er et ganske hæderligt resultat. Jeg er enig i, at historien kunne være afleveret bedre, men det var vist også meningen, for den skulle have været på 13 episoder men blev omskrevet, og der blev skudt nye scener, for at de kunne presse den ned på 10. Uanset ville den nok aldrig kunne leve op til Moores version, som jeg kun har læst en del af på biblioteket.

Hvis man ligesom jeg ikke fik nok Swamp Thing, kan jeg anbefale podcasten Afterbuzz TV om serien. De har 10 afsnit, et for hver episode, af mellem en halv og hel times varighed. De er henrykte for serien og går seriøst i detaljer, og de har også en af skuespillerinderne med i et afsnit. Hun er i øvrigt dansker, hvilket jeg ikke anede, før jeg hørte podcasten. Jeg har muligvis hørt navnet Maria Sten før, men hendes udseende havde jeg ingen anelse om.

Jeg havde heller ikke opdaget den ret vilde postcredit scene efter rulleteksterne i sidste episode. Den er super fed, men den gør det ikke mindre deprimerende, at de har afblæst sæson 2.

Og så håber jeg at se mere til Blue Devil. Bare giv ham sin egen serie :mrgreen:
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. mar 2004, 13:44
Geografisk sted: Syd for Køge

Re: Swamp Thing...

Indlæg af Henrik Andreasen »

Har også set Swampthing og var også godt tilfreds. Nu forventede jeg heller ikke Alan Moore niveau, da det ville være at håbe/ønske sig for meget, men det var ganske fint.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Swamp Thing...

Indlæg af Robin »

Jeg mangler 20 min. af sidste afsnit :D og synes og så den var OK med pil op, men lidt for mørk sine steder for mine svagtsynede øjne.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Swamp Thing...

Indlæg af Robin »

FÆRDIIIG! Enig med Nøhr, Henrik og D@niel.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar