Ny portrætfilm om Mike Diana

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Ny portrætfilm om Mike Diana

Indlæg af GoogaMooga »

Amerikanske alt comics enfant terrible, Mike Diana, har fået en portrætfilm, som kan streames i USA i øjeblikket. Mike Diana har tidligere fået dom for usædelighed i sine berygtede tegneserier. Det vides ikke, om filmen udkommer på DVD, men der er blevet lagt en trailer op på youtube: https://www.youtube.com/watch?v=MllejG1Xoqw
Vedhæftede filer
boiled angels.jpg
boiled angels.jpg (35.56 KiB) Vist 2800 gange
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 377
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Ny portrætfilm om Mike Diana

Indlæg af Jack J »

Hele filmen ligger frit tilgængeligt på Vimeo. Jeg antager, at den ligger der lovligt, da den har ligget der i fire år uden at blive taget ned.
https://vimeo.com/375165714
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ny portrætfilm om Mike Diana

Indlæg af GoogaMooga »

Hvordan fungerer Vimeo? Kan man bare gå på og vælge, hvad man vil se, eller skal man igennem det forbandede log-ind?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 377
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Ny portrætfilm om Mike Diana

Indlæg af Jack J »

GoogaMooga skrev: 1. feb 2024, 06:52 Hvordan fungerer Vimeo? Kan man bare gå på og vælge, hvad man vil se, eller skal man igennem det forbandede log-ind?
Vimeo er sådan en slags alternativt YouTube, og ligesom på YouTube skal man logge sig ind, hvis man ser film, som enten har en voksenaldersgrænse, eller som ikke er blevet givet en aldersgrænse. Og filmen her har svjh ingen aldersgrænse, så ja, man skal logge sig ind. Men det er nu ikke så svært. Der er forskellige alternative måder - for mit vedkommende bruger jeg min facebook-profil til at logge ind.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Ny portrætfilm om Mike Diana

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 20. dec 2022, 03:27Amerikanske alt comics enfant terrible, Mike Diana, har fået en portrætfilm, som kan streames i USA i øjeblikket. Mike Diana har tidligere fået dom for usædelighed i sine berygtede tegneserier. Det vides ikke, om filmen udkommer på DVD, men der er blevet lagt en trailer op på youtube: https://www.youtube.com/watch?v=MllejG1Xoqw
Hvad har "enfant terriblen" Mike Diana egentlig lavet af læseværdige tegneserier siden "Boiled Angel" for snart 30+ år siden?
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ny portrætfilm om Mike Diana

Indlæg af GoogaMooga »

Det ved jeg faktisk ikke. Han havde jo de retssager, som tog meget af hans tid. Mon ikke han fik nogle svidende bøder, der gjorde, at han trak sig? Han er på FB, hvor han poster tegninger en gang i mellem.

For øvrigt, nu der nævnes "enfant terrible", mon vi nogensinde får den Sverre Kristensen bog fra Fahrenheit?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Ny portrætfilm om Mike Diana

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 2. feb 2024, 15:59For øvrigt, nu der nævnes "enfant terrible", mon vi nogensinde får den Sverre Kristensen bog fra Fahrenheit?
Aner det ikke. Var det ikke ham, der udtalte, at jeg og alle mine kollegaer burde blive slået ihjel? :roll:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ny portrætfilm om Mike Diana

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev: 2. feb 2024, 17:49
GoogaMooga skrev: 2. feb 2024, 15:59For øvrigt, nu der nævnes "enfant terrible", mon vi nogensinde får den Sverre Kristensen bog fra Fahrenheit?
Aner det ikke. Var det ikke ham, der udtalte, at jeg og alle mine kollegaer burde blive slået ihjel? :roll:
Det ved jeg så til gengæld ikke. Det var jo en direkte trussel, men jeg er overbevist om, at Sverre havde det hele i munden. Han brugte vel de zines som en slags katharsis. "Donald Fuck" var nu for meget for mig, og jeg er heller ikke helt sikker på den kommende bog. Men nysgerrig, det er jeg.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Ny portrætfilm om Mike Diana

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 2. feb 2024, 18:12Det var jo en direkte trussel, men jeg er overbevist om, at Sverre havde det hele i munden.
Det er jeg også, men jeg ved, at der var dem, der ikke syntes, det var sjovt.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Ny portrætfilm om Mike Diana

Indlæg af Vigan »

Frank Madsen skrev: 2. feb 2024, 17:49Var det ikke ham, der udtalte, at jeg og alle mine kollegaer burde blive slået ihjel? :roll:
Vel nærmere, at han selv og alle hans kolleger burde slås ihjel, hvilket jo giver en lidt anden effekt. Citatet var
"Alle tegneserietegnere burde blive slået ihjel. Det ville være første skridt mod en bedre verden".
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 377
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Ny portrætfilm om Mike Diana

Indlæg af Jack J »

Så vidt jeg ved, arbejder Martin "Christnasein" stadig på bogen.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Ny portrætfilm om Mike Diana

Indlæg af Frank Madsen »

Vigan skrev: 3. feb 2024, 11:52
Frank Madsen skrev: 2. feb 2024, 17:49Var det ikke ham, der udtalte, at jeg og alle mine kollegaer burde blive slået ihjel? :roll:
Vel nærmere, at han selv og alle hans kolleger burde slås ihjel, hvilket jo giver en lidt anden effekt. Citatet var "Alle tegneserietegnere burde blive slået ihjel. Det ville være første skridt mod en bedre verden".
Jeg har svært ved at se forskellen.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Ny portrætfilm om Mike Diana

Indlæg af Vigan »

Frank Madsen skrev: 3. feb 2024, 16:23Jeg har svært ved at se forskellen.
Når udtalelsen gælder en gruppe, der inkluderede ham selv, er det for mig svært at opfatte den som en alvorligt ment dødstrussel. Det giver et indbygget paradoks i stil med udråbet "Dø, vi vantro hunde!"
morlyk1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 555
Tilmeldt: 17. maj 2005, 11:21
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: Ny portrætfilm om Mike Diana

Indlæg af morlyk1 »

Det er i hvert fald en udtalelse, som har fået en anden klang efter angrebet på Charlie Hebdo i januar 2015. Men da det indtraf, havde Sverre H. Kristensen jo allerede været død i næsten to årtier.
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Ny portrætfilm om Mike Diana

Indlæg af Vigan »

morlyk1 skrev: 3. feb 2024, 17:59en udtalelse, som har fået en anden klang efter angrebet på Charlie Hebdo
Sverres udtalelse var foranlediget af det stik modsatte, nemlig at tegneserietegnere ikke krænkede nogen.
Besvar