Pixars Ratatouille: Variety er positiv

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Besvar
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8455
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Pixars Ratatouille: Variety er positiv

Indlæg af Frank Madsen »

Variety er meget positiv i sin anmeldelse af Pixars nye film Ratatouille:

"Ratatouille" is delicious. In this satisfying, souffle-light tale of a plucky French rodent with a passion for cooking, the master chefs at Pixar have blended all the right ingredients to produce a warm and irresistible concoction that's sure to appeal to everyone's inner Julia Child.

http://www.variety.com/review/VE1117933 ... =1263&cs=1
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

ja, jeg tror også den holder - bedre end Cars!

Jeg mener det var Allan Haverholm, som på Rackham, så viiseligen sagde noget som: "Man kan da ikke ha et forhold til biler!?!" (Refereret udfra min indre hardisc - og med Paul McCartney's nye skive Memory allmost full, som mantra)

Det blir sgu nok bedre med nogen gastronomiske gnavere ved gryderne...
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
BladTegner.dk
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. jun 2007, 09:49
Geografisk sted: Kjøwenhawn
Kontakt:

Indlæg af BladTegner.dk »

Ja, "Cars" var der faneme ikke noget ved. stort fejltrin fra Pixar, i mine øjne...men måske var det noget for dem "over there" som er vokset op med Nascar-løb osv. ...?

...de klip jeg indtil nu har set af Ratatouille, ser for fede ud. Jeg håber på noget i samme klasse som "the Incredibles"!
Mange hilsner

BladTegner.dk
Illustration / web-design / Flash-programmering

http://www.bladtegner.dk
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Alt hvad jeg så af forfilm til "Cars" lod mig også kold....men jeg syntes egentligt (eller måske netop derfor) at filmen var meget OK. Problemet er jo ikke at det er bilerne man ikke kan forholde sig til. Problemet er (i mine øjne) at joken med at lade de forskellige biler afspejle deres personligheder simpelthen ikke bærer igennem. Det er for forudsigeligt det hele. Det er jo en klassisk amerikansk udviklingshistorie som vi har set den 1000inder af gange før. Den arrogante helt lærer på den hårde måde at sætte pris på det han kun havde hån tilovers for i starten. (Jeff Bridges i "Fisherking" fx.) Det er jo en god og klassisk indgang til et plot - men hvis den ikke får flere nuancer, hvis alle de skabelonagtige castninger ikke bliver tvistet, så bliver det for fladt. Og det er præcis DET der går galt. Sammenligner man "Incredibles" med "Cars" kan man præcist se forskellen. "In.." formår netop at tilføje de skabelonagtige figurer noget dimensionalitet. Supermanden er bundet til et skrivebord, superkvinden kæmper med opvasken. DET gør hele forskellen....
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Besvar