Transformøøøørs

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.

Alle ordentlige rumhelte kan da forvandle sig til en...

 
Afgivne stemmer: 0

Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Transformøøøørs

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Jeg er ALT for gammel til det gøjs - men filmplakaterne ser ud som om der er nogen der har sniffet for meget energon...er der nogen der har set rumheltene der kan klappes om til brandbiler og andet spas...? S - det er da liiige dig.....
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Transformøøøørs

Indlæg af Thomas S »

D-Cay skrev:S - det er da liiige dig.....
Øh? Den har du vist lige læst lidt forkert. Alle min mainstream-drenge-venner (det vil sige ikke hardcore-nørder, som jer, men bare ganske almindeligt nørdede ingienører) er helt vilde og skal ind og se Transformers, mens jeg bare rynker på øjenbrynet og tænker "Transformers? Det blev jeg for gammel til, da jeg var 12".
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Dan, er det ikke lige gyldigt hvad jeres superhelte kan eller ikke kan?

Superhelte der har superkræfter, røngtensyn eller kan flyve er vel hverken bedre eller værre end at man kan transformere sig?

Forklar mig venligst forskellen, tak.

Og det understreger endnu engang hvor latterlig denne genre er - med satanisk hilsen din bedste ven, Berti
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Transformøøøørs

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Thomas S skrev:Det blev jeg for gammel til, da jeg var 12".

Det fandtes ikke da JEG var 12 - er det ikke såen noget mangagtigt noet? Nå - men hvad ved jeg...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Simon på 18 - som er vokset op med dem - sir, jeg skal se den, men uden mor!

Bedste effekter siden, siden, æhhh, det fik jeg aldrig at vide!?!

Så drengerøven i mig vinder nok...
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Transformøøøørs

Indlæg af Thomas S »

D-Cay skrev: Det fandtes ikke da JEG var 12 - er det ikke såen noget mangagtigt noet? Nå - men hvad ved jeg...
Dengang jeg købte tegneserien var det plain old Marvel. Det skulle ikke undre mig, hvis man i dag havde en "manga"-udgave.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Kors mand - er transformers Marvel?? Jeg ved INTET om den serie - andet end det jeg har kunnet se den en MEGET lang række morgner på kanal Røv&Nøgler...men animationen så MEGET anime ud...(skal siges til min undskyldning...
Berti stravonsky skrev:Dan, er det ikke lige gyldigt hvad jeres superhelte kan eller ikke kan?

Superhelte der har superkræfter, røngtensyn eller kan flyve er vel hverken bedre eller værre end at man kan transformere sig?

Forklar mig venligst forskellen, tak.

Og det understreger endnu engang hvor latterlig denne genre er - med satanisk hilsen din bedste ven, Berti
Mjo..det er naturligvis rigtigt nok. Personligt har jeg nok en grænse der heddder at superhelte er netop dét - en super udgave af normale helte - der igen er en opgradering af normale mennesker. Dvs - for mig skal superevner have rod i noget menneskeligt for ikke netop at blive latterlige. Usårlig, superstærk, usynlig, at kunne flyve - alt sammen noget mennesket har ønsket sig til alle tider - DET opfylder superhelten. Varmesyn er en af de mere bizarre evner som fx. superman har...Elastikmanden eller hva det nu er han hedder (Rubberjohnny?) har jeg altid fundet komisk...det er der hvor man spørger sig selv - hvem faen har nogensinde haft lyst til det? Men så igen - når man rækker efter den 8ende bajer til familiefesten - så optræder fruen med stråleblikket, og når man skal nå den sidste pose snold bagerst i slikskabet (godt af vejen fra ungerne) så ER man elastikmanden...MEN HVEM HULEN HAR NOGENSINDE ØNSKET SIG AT KUNNE BLIVE TIL EN BRANDBIL?!? Det er der kæden hopper af for mig. Transformers er så tydeligvis noget der først og fremmest er tænkt som et stykke sjovt/sejt legetøj - og så er resten hældt på bagefter - men opskriften begejstre åbenbart stadigvæk. Det er som med dinosarusser monteret med gatlingmaskingeværreder - det er åndsvagt - men hvis det er ordentligt lavet vil jeg sgu godt gå i biffen for at se det...

Din som altid tålmodige ven, D'Kaj
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Ok, lad os lige få faktaerne på plads. Det er ikke superhelte - det er rumvæsner! I taler som i har forstand til.
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Den originale Transformes-"manga":

Billede
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Thomas S skrev:I taler som i har forstand til.

Det har jeg vist heller ikke lagt skjul på...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 4. jan 2004, 16:52
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Var inde og se den i søndags sammen med ungerne, og EFFIN' HELL hvor det skidt godt lavet. Reet utroligt hele vejen igennem, MEN....

Michael Bay burde fandme PISKES til at lade sit kamera stå stille bare en håndfuld gange. Der er ikke ét sekund, hvor kamweraet ikke bevæger sig. Selv når to mennesker blot taler til hinanden, og intet andert sker, "swooper" kameraet rundt og op og ned og.....
Det er trættende.
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 6. jun 2005, 11:30
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

Peter Becher skrev:Var inde og se den i søndags sammen med ungerne, og EFFIN' HELL hvor det skidt godt lavet. Reet utroligt hele vejen igennem, MEN....

Michael Bay burde fandme PISKES til at lade sit kamera stå stille bare en håndfuld gange. Der er ikke ét sekund, hvor kamweraet ikke bevæger sig. Selv når to mennesker blot taler til hinanden, og intet andert sker, "swooper" kameraet rundt og op og ned og.....
Det er trættende.
Så'en havde jeg det lidt med den nye Die Hard. Men der sad jeg også på 3'de række. Øj hvor man ør i knolden bagefter.
Så et godt råd:
Se den nye Die Hard, for den er fe'!
Men sørg for at sidde bagerst i biffen.
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Skod-poll
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Thopman skrev:
Peter Becher skrev:Var inde og se den i søndags sammen med ungerne, og EFFIN' HELL hvor det skidt godt lavet. Reet utroligt hele vejen igennem, MEN....

Michael Bay burde fandme PISKES til at lade sit kamera stå stille bare en håndfuld gange. Der er ikke ét sekund, hvor kamweraet ikke bevæger sig. Selv når to mennesker blot taler til hinanden, og intet andert sker, "swooper" kameraet rundt og op og ned og.....
Det er trættende.
Så'en havde jeg det lidt med den nye Die Hard. Men der sad jeg også på 3'de række. Øj hvor man ør i knolden bagefter.
Så et godt råd:
Se den nye Die Hard, for den er fe'!
Men sørg for at sidde bagerst i biffen.
Den nye Die Hard (4.0) er fed nok, men kan ikke hamle op med de gamle - ikke engang 2éren. Nr. 1 og nr. 3 er klasser over.

De glemmer at der også skal være et godt plot. Deres action-scener får næsten hovedrollen på bekostning af plottet plus at de går for langt. Vil være fint hvis man bare har nogenlunde på fornemmelsen at det kan lade sig gøre og så en lille smule til, men ikke så meget til som de har gjort her. Plottet skal krydres med god action ikke omvendt. Hovedskurken er også lidt svag i forhold til de meget stærke skurke i nr. 1 og nr. 3.

Men den er stadig pengene værd - man er godt underholdt - bare ikke på samme niveau som tidligere.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Antaeus skrev:Skod-poll

Hvilken fornuftig poll ville du lave på transformers??

Og Die Hard 2.0 var så ringe at det næsten ikke er til at beskrive....skulle Bruce være den ENESTE der tænker på at man EVENTUELT kunne rende ned på banen og prøve at give dem visuelt signal?? Hvad med en flok brandbiler eller lign?? Det plot er så tyndt og udgakket at jeg ikke giiiider se den hvis den kommer i TV - i skarp modsætning til 1 og 3...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Besvar