jeg ved ikke lige om den skal ind her...

Publicér dine webcomics i dette forum og lad andre læse med
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: jeg ved ikke lige om den skal ind her...

Indlæg af Tatiana Goldberg »

mummi skrev:nåmenaltså faldt over sådan en lille "challenge" eller øvelse inde på Aspencomics' hjemmeside, så tænkte at det var en rigtig fed idé til at få øvet mig i at konstruere tegneserie-sider.

Så her er første side.
Historien er ikke verdens mest originale, men blev kastet ud i nogle ting som jeg ikke rigtig har prøvet før (som f.eks. at lave en side færdig haha...nårh ja, og så er jeg sådan en der ikke selv kan det der med historier...så må man jo låne :)).

Jeg ville blive HELT VILDT GLAD hvis nogen gider smide noget brutal konstruktiv kritik? Alt hjælper til forbedring :D
Altså nu er det lidt svært at være brutal ved den der - det ser supergodt ud :)

Det er en rigtig god overall sidekomposition synes jeg - meget varieret og spændende at se på, men stadig nem at følge og afkode. Butikken er rigtig godt lavet - virkelig flot og livagtig, perspektivet ser godt ud, pigerne er gode, gode proportioner og levende kropsstillinger.

Der er ikke meget, der springer i øjnene - måske kan der arbejdes lidt med det allerførste billede, hvor den korthårede pige ser ned på en stang med tøj - hendes hals er måske en lille kende for lang, også selvom de lange slanke halse er din stil, for når man ser nedad som hun gør der, bukkes ansigtet sådan nærmest ned foran halsen, så det tager/spærrer for det meste af halsens længde (check dig selv i et spejl, hvis du er i tvivl om, hvad jeg mener). Men det er det eneste, jeg lige kan komme på - det er en super, SUPER flot side. Rigtig god idé at bruge en challenge som den til at få lavet en færdig side! :)
Brugeravatar
mummi
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 158
Tilmeldt: 20. jul 2010, 23:26

Re: jeg ved ikke lige om den skal ind her...

Indlæg af mummi »

Tusind tak for komplimenter, og iiiih hvor er jeg glad for kritikken :D

Har rettet lidt til nu...var der ikke engang sådan en "edit" knap? (ellers kan opdateret ver. ses på mumitrold.deviantart.com)
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: jeg ved ikke lige om den skal ind her...

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Ok, checker din dA :)
Opdater knappen er der kun et lille stykke tid efter man har skrevet indlægget. Tror det er så folk ikke kan gå tilbage og lave om på alt muligt de har sagt som folk har svaret på, for at lave ballade. Ikke at det vrimler med flamere og trolls her :wink:
Brugeravatar
mummi
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 158
Tilmeldt: 20. jul 2010, 23:26

Re: jeg ved ikke lige om den skal ind her...

Indlæg af mummi »

aaah ok :D (har ellers set en lilla troll herinde er jeg sikker på!)

Er rigtig glad for at du tager dig tid til at give kritik. Det er en uvurderlig hjælp for mig!!! :D
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: jeg ved ikke lige om den skal ind her...

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Nu fik du mig til at tænke en masse over siden, så jeg har skrevet dig en dA critique - håber den kan bruges :)
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 821
Tilmeldt: 8. jul 2008, 21:46
Geografisk sted: Rens

Re: jeg ved ikke lige om den skal ind her...

Indlæg af Jørgen Høgh »

Du er satma godt nok go!!!
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: jeg ved ikke lige om den skal ind her...

Indlæg af Frank Madsen »

mummi skrev:nåmenaltså faldt over sådan en lille "challenge" eller øvelse inde på Aspencomics' hjemmeside, så tænkte at det var en rigtig fed idé til at få øvet mig i at konstruere tegneserie-sider.
Hej Mummi.

Enormt flot side, du har lagt op. Det er meget sikkert håndværk.

Som Phoenixx vil jeg også komme med mine 5 øres kritik: Prøv at få lidt personlighed ind i dine figurer. De står sådan lidt anæmiske og fraværende og gør forskellige ting, som ikke understreger deres personlighed. Prøv at finde ud af, hvordan de to piger er som personer, og find så på nogle ting, de kan foretage sig, der afspejler det. Hvad for noget tøj kigger de på, og hvad siger det om deres personlighed? Er de punkerpiger, pæne piger, billige tøser osv. Det vil afspejle sig i det tøj, de har på, det tøj de kigger på, deres kropsholdning, deres ansigtsudtryk, deres måde at tale på osv.

Hende, der skal til stævnemødet, kan f.eks. fremstå mere ubekymret og eventyrlysten end sin bekymrede veninde.

Glæder mig til at se mere... :)
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
mummi
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 158
Tilmeldt: 20. jul 2010, 23:26

Re: jeg ved ikke lige om den skal ind her...

Indlæg af mummi »

Hej -fedt! :D

Tusind tak for kritikken. Det er enormt brugbart, og det er rart at få pointeret nogle ting jeg ikke selv kan se :D

Tror jeg skal i gang med at øve ansigts udtryk og nogle dynamiske kroppe og nogle karakter-uddybende overvejelser oversat til tegning :D...mere følger, når engang der bliver tid
Besvar