Høghs Skizzer, Streger & Studier

Publicér dine webcomics i dette forum og lad andre læse med
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 821
Tilmeldt: 8. jul 2008, 21:46
Geografisk sted: Rens

Re: Høghs Skizzer, Streger & Studier

Indlæg af Jørgen Høgh »

Tusind tak for jeres kommentarer! Nøhr...det ville være en ære! Jeg har nogle løse, hurtige croquiser liggende, hvis det har interesse?
Disse hersens tegninger er fra, da mine knægte var små. Jeg har tegnet dem som drageryttere, og tegnet hver deres drage. Knægtene stod ikke model for mig...det ville de aldrig have haft tålmodighed til, de krudtugler, så jeg tegnede dem, som jeg så dem, når jeg lukkede mine øjne!
Vedhæftede filer
drage30002.jpg
drage30002.jpg (68.59 KiB) Vist 3258 gange
drage40001.jpg
drage40001.jpg (80.82 KiB) Vist 3258 gange
drage10002.jpg
drage10002.jpg (67.79 KiB) Vist 3258 gange
drage20002.jpg
drage20002.jpg (81.28 KiB) Vist 3260 gange
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 821
Tilmeldt: 8. jul 2008, 21:46
Geografisk sted: Rens

Re: Høghs Skizzer, Streger & Studier

Indlæg af Jørgen Høgh »

En gammel begyndelse på en tegneserie...den er lidt utydelig!
Vedhæftede filer
abc20002.jpg
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Høghs Skizzer, Streger & Studier

Indlæg af Nøhr »

Jørgen Høgh skrev:... Jeg har nogle løse, hurtige croquiser liggende, hvis det har interesse?
Jamen det behøvs ikke - jeg snupsede bare en af dine tegninger fra tråden.
Hep hey.

En litterats anskuelser? Er der mere? Hvor mange sider?
Hurtig hep med farver
Hurtig hep med farver
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 821
Tilmeldt: 8. jul 2008, 21:46
Geografisk sted: Rens

Re: Høghs Skizzer, Streger & Studier

Indlæg af Jørgen Høgh »

Det var da som bare pokker, Nøhr! Det er jo næsten Caza´sk, det du har fået ud af min skitse. Jeg har nogle flere skitser liggende med den person, du har rentegnet. Han er dragerytter. Dem vil jeg lige se, om jeg kan få lagt ind. En Litterats Anskuelser skulle have været på to sider, men det var kun åbningsrammen, jeg fik arbejdet rigtigt med.
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 821
Tilmeldt: 8. jul 2008, 21:46
Geografisk sted: Rens

Re: Høghs Skizzer, Streger & Studier

Indlæg af Jørgen Høgh »

Den her er virkelig gammel, og jeg nåede virkeligt ikke langt. Men meningen var, at den skulle handle om en ung mand, og om hans og hans nærmeste venners rejse ned gennem Europa i midten af tresserne. En "Roadmovie". Som en cadeaux til alle tiders største danske tegneserietegner skulle tegneserien have heddet: "Willys Eventyr"!
Vedhæftede filer
abc10001.jpg
abc10001.jpg (111.28 KiB) Vist 3196 gange
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 821
Tilmeldt: 8. jul 2008, 21:46
Geografisk sted: Rens

Re: Høghs Skizzer, Streger & Studier

Indlæg af Jørgen Høgh »

På et tidspunkt spurgte en kollega mig, om jeg var interesseret i at tegne en tegning til Vojens Ishockey klubs drenge, der skulle på tur til Canada. Vi blev enige om, at min løn skulle være to originale spilledragter til mine drenge - med min tegning på, ligesom på de dragter drengeishockeyspillerne skulle have - samt fribilletter til drengene og mig til en match mellem Vojens og Ålborg. Hverken Høgh eller sønner fattede meget af det, der foregik på isen, men det var dog trods alt en oplevelse. Det trak lidt i langdrag med udleveringen af spilledragterne, hvilket jeg påpegede over for kollegaen. Og originaltegningen, som vi i forvejen havde aftalt, jeg skulle have retur, lod også vente på sig. En dag sagde gutten så, at jeg da kunne få en "hund", og så burde det være ude af verden. Så fortalte jeg ham, at fremtidens kommunikation kom til at foregå via min advokat. Jeg fik min originaltegning...jeg fik (brugte) Vojens spilletrøjer, uden min "tegning" på, og jeg fik canadiske spilletrøjer til drengene. Jeg græd kun tørre tårer da kollegaen blev fyret få måneder efter.
Vedhæftede filer
Abc0002.jpg
Abc0002.jpg (83.55 KiB) Vist 3194 gange
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2446
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Re: Høghs Skizzer, Streger & Studier

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Man kan vist roligt kalde det dis-respekt!
Og med alle de skraveringer kan jeg godt forstå at du ikke nåede så langt med Willys eventyr...
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
VoBo
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 161
Tilmeldt: 19. nov 2007, 16:31

Re: Høghs Skizzer, Streger & Studier

Indlæg af VoBo »

"Jamen, det er jo bare noget du har siddet og lavet derhjemme. Det kan da ikke koste ret meget?"

Jeg laver lidt sølvsmykker i ny og næ ved siden af mine tegninger og malerier, så jeg kender også godt den indstilling.

Men ikke desto mindre er det nogle herlige tegninger du laver, Jørgen!
I am an artist. People expect me to be insane.
What is your excuse?
ClausT
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 54
Tilmeldt: 4. nov 2009, 12:01

Re: Høghs Skizzer, Streger & Studier

Indlæg af ClausT »

Ja, det er kedeligt at det skal være sådan. Men meget flotte tegninger!
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Høghs Skizzer, Streger & Studier

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Ja, superflotte tegninger - hold da op som I to matcher hinanden, Nørh og Jørgen! Det ser sq godt ud! Skal I to ikke lave noget sammen...?

Og så fik jeg lige de-ja vu af din ishockey-fortælling, Jørgen... Dengang jeg arbejdede i Topdanmark (og var ung og naiv) kom en kollega, som var træner for et ishockeyhold for drenge et eller andet sted, og spurgte om ikke jeg ville tegne en tegning til deres trøjer! Det skulle være en klodset ishockeyspiller i fuldt udstyr der faldt i snørrebåndet fra sin skøjte, og jeg skulle nok "få noget for det". Og det var så der, jeg skulle have hevet papir frem til underskrift på, præcis hvad jeg skulle have, for efter at have afleveret tegningen til ham, hørte jeg aldrig fra ham igen... :?
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 821
Tilmeldt: 8. jul 2008, 21:46
Geografisk sted: Rens

Re: Høghs Skizzer, Streger & Studier

Indlæg af Jørgen Høgh »

Sært som din og min historie ligner hinanden Fønix. Ishockeydelen! Men også den del, der drejer sig om respekten for en arbejdsindsats. Jeg har ofte i den tid, der er gået, spekuleret på, hvor ofte en komponist mon er blevet bedt om at komponere et stykke musik til den kommende gadefest, eller digteren skulle digte noget for en hunds penge til den kommende tredive års fødselsdag...eller hvor ofte prosaforfatteren er blevet bedt om at dukke op med en novelle eller en miniroman, der stod godt til klinkerne i køkkenet. Skønt mange mennesker gang på gang siger: "hvor ville jeg ønske, jeg kunne tegne", respekterer de jo dybest set ikke den evne på samme vis, som de respekterer de andre kunstarter. "Hej Lars V. Trier! Kom og besøg os tirsdag aften, og medbring en halv times original råbånd, som at vi kan hygge os med under matadormixen".
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Høghs Skizzer, Streger & Studier

Indlæg af Christian Aarestrup »

I ser ud til at være skabt for hinanden - og Jørgen Nøhr er da også det fe'e kunstnernavn.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Høghs Skizzer, Streger & Studier

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Det tror jeg, at du har ret i Jørgen. Mange i min omgangskreds, som ikke selv tegner, virker ofte imponerede over alt det tegneri, men har ikke i dybden så meget respekt for det. Jeg husker, da jeg blev student, og alle i klassen var vilde med mine tegninger (sagde de), så selvfølgelig skulle jeg da liiiiiiiige sørge for skilt til studentervognen og et fedt billede til trøjerne. Jeg lavede et cool billede med tekst og en alien med cigar og studenterhue, der lå henslængt over bogstaverne, og så piskede jeg rundt efter alles signaturer, som skulle stå skrevet nedenunder. Jeg satte det hele op og afleverede det til dem fra klassen, som stod for bestilling af trøjerne (og som havde bedt mig lave billedet), og glædede mig til at se arbejdet belønnet med nogle fede trøjer. Men da trøjerne kom, var der intet billede på. Jeg gik til mine klassekammerater og spurgte, om der var sket en fejl, men næh, det var der ikke, de havde bare ikke lige fået afleveret billedet til trøjefirmaet, så det kom ikke på.

Med tiden er jeg blevet ret træt af folk i omgangskredsen, der spørger, om jeg ikke liiiiiige kan lave et eller andet for dem, for historier som den har gentaget sig mange gange siden. Så måske skal jeg bare lære at sige: "NEJ!" :roll:
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 821
Tilmeldt: 8. jul 2008, 21:46
Geografisk sted: Rens

Re: Høghs Skizzer, Streger & Studier

Indlæg af Jørgen Høgh »

Tak for det Christian. Og Nøhr er en af de tegnere, jeg respekterer enddog meget højt. Men han er altfor meget tegner, til at rentegne andres ting, og jeg er alt for "egen" til at samarbejde.
Fønix: Du har ret...man skal lære at sige NEJ! Men jeg fik faktisk en glædelig overraskelse, til min gymnasieklasses 25 års jubilæum. Een af pigerne fortalte mig, at hendes mor havde ladet hendes barndoms-/ungdomsværelse være præcist, som det var, da hun flyttede, og mit billede havde stadig en hædersplads på væggen derhjemme. Og den dag moren var væk, skulle billedet få en hædersplads i hendes nye hjem.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Høghs Skizzer, Streger & Studier

Indlæg af Christian Aarestrup »

Jørgen Høgh skrev:Tak for det Christian. Og Nøhr er en af de tegnere, jeg respekterer enddog meget højt. Men han er altfor meget tegner, til at rentegne andres ting, og jeg er alt for "egen" til at samarbejde.
I har jo allerede samarbejdet - og mere forpligtende behøver et sådant jo heller ikke at være...
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Besvar