Eventyrtrioen -Svampesuppe

Publicér dine webcomics i dette forum og lad andre læse med
Besvar
Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 446
Tilmeldt: 14. dec 2005, 23:35
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Eventyrtrioen -Svampesuppe

Indlæg af Peder Riis »

Ohøj der!

Jeg har endelig fået lagt min historie fra Fantasmagori 6-antologien fra Ondskabens Flydende Vatikan op på min hjemmeside, men som en service til de enkelte personer der ikke lige er derinde hver dag, poster jeg den også her.

Det er den 5 historie jeg har lavet med min "franchise" Eventyrtrioen, men de enkelte historier har ikke noget med hinanden at gøre, og modsiger direkte hinanden på flere punkter.

Anyway, så er kritik og skamløs ros som altid velkomment.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Age of Peder -Eller kaos!
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Eventyrtrioen -Svampesuppe

Indlæg af Thomas S »

Skamløs ros: hvor er det godt, at du gennemarbejder dine tegninger, det er noget af det bedste, du har lavet. Du må endelig fortsætte i den retning.

Kritik: sekvensen, hvor kniven bliver kastet ind i kameraet, fungerer ikke visuelt. Jeg havde svært ved at forstå hvad der skete. Tror det skyldes en kombi af, at det ikke er 100 pct tydeligt, at den store kniv kommer fra sidens første rude, og så det, at der hvor den rammer ligger agved i læseretningen.
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Eventyrtrioen -Svampesuppe

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Jeg er meget enig med Thomas. Visse af ruderne er af endda meget høj kvalitet. Pas på du ikke forfalder til at sjuske med inkningen! Er du ikke snart moden til en god pensel?
Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 446
Tilmeldt: 14. dec 2005, 23:35
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Eventyrtrioen -Svampesuppe

Indlæg af Peder Riis »

Mange tak for den gode kritik og de rosende ord. :D

Thomas,
Jeg kan godt se hvad du mener med knivkastescenen. Da jeg tegnede den synes jeg også selv det haltede, så jeg tilføjede et par ekstra fartstreger og håbede det bedste. Tydeligvis har det ikke været nok. Det må planlægges bedre næste gang.

Svend,
Jeg har i noget tid overvejet at rykke op til pensel, så jeg tror jeg vil tage dit spørgsmål som et tegn og få gjort noget ved det.
Age of Peder -Eller kaos!
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Eventyrtrioen -Svampesuppe

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Du har udviklet dig utroligt meget Peder! Der er nogle virkelig, virkelig gode frames imellem her. Troldekongen på tronen er van-vittig flot. Virkelig godt tegnet!
Det går helt tydeligt godt med at udvikle din figurtegning og gennemarbejdningen af de enkelte frames.

Hvis jeg skal pege på det næste store udviklingsområde, som det kunne være værd at fokusere på, så ville jeg sige settings/miljøer/baggrunde. Lejrbålspladsen er fx en setting. Perspektivet i indledningsframen der er meeeeget naivistisk ift. niveauet i tegneseriens andre elementer. Og enkeltdelene, som fx rygsæk, telt osv. er tydeligt meget tegnet lige ud af hovedet, og slet ikke på niveau med de mange fede tegninger du ellers kan byde på i denne her tegneserie.

Jeg tror virkelig, at du kunne give dine tegneserier et ryk op, ved at arbejde med billedreferencer og perspektivtegning.
ClausT
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 54
Tilmeldt: 4. nov 2009, 12:01

Re: Eventyrtrioen -Svampesuppe

Indlæg af ClausT »

God og morsom historie - meget flot tegnet! Du flytter dig virkelig! :shock:
Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 446
Tilmeldt: 14. dec 2005, 23:35
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Eventyrtrioen -Svampesuppe

Indlæg af Peder Riis »

Tak til jer også!

Tatiana,
Jeg ved godt jeg sløser, men det er som om man bedre kan ignorere stemmerne i hovedet, end når man får det af vide af en anden person. Så tak for at give mig det spark i leveren jeg skal have for at tage mig mere sammen.
Age of Peder -Eller kaos!
Besvar