Anaemia

Publicér dine webcomics i dette forum og lad andre læse med
Tor Brandt
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 62
Tilmeldt: 8. feb 2013, 13:37
Geografisk sted: Randers

Re: Anaemia

Indlæg af Tor Brandt »

Nå men så lægger jeg selv ud med side 5:
Ramme nr. 4 fungerer ikke. Er det noget med at det bliver underligt udynamisk, når man ser karakteren i fuld figur? Og hvad kan jeg evt. gøre ved det? Jeg synes jo hverken jeg kan undvære hans hoved eller bunden af kosten...
Og hvad med ramme nr. 3 - virker det underligt, at jeg genbruger vinklen fra side 1?

Ellers andre kommentarer?
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Anaemia

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Sådan set har jeg ikke noget problem med ramme 4. Osiden som helhed fungerer. Eneste pip kunne væte at figurerne sine steder virke lidt stive og udynamiske.
Tor Brandt
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 62
Tilmeldt: 8. feb 2013, 13:37
Geografisk sted: Randers

Re: Anaemia

Indlæg af Tor Brandt »

Tak, Svend.

Synes du figurerne er specielt stive på side 5, eller generelt på alle siderne? Hvis det er det sidste, er der nok ikke så meget andet at stille op, end at jeg bare må tegne videre og få mere øvelse :)
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Anaemia

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Det er mest udtalt på side 5 og specielt ramme 1 og 2. Guderne skal vide, at det er svært at på figurerne til at se levende ud. Bare hæng i, for historien er spændende og vi kræver MERE!
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Anaemia

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Jeg synes også, at siden som helhed fungerer.

Jeg har ikke et problem med den gentagne vinkel på trappen - jeg tror, det er en smagssag. Jeg bruger ofte gentagelser af kropsstillinger eller "kamera"vinkler, hvis jeg har en pointe med det.

Mht. ramme 4, som du ikke er så glad for:

- Han er lidt ude af proportion - hans hovede er for lille ift. kroppen. Altså ift. hvordan du tegner ham i de andre frames. Især frames, hvor man kun ser overkrop og hoved. Man kan jo selv skabe sig en "proportionsstil" i sine tegneserier, men den skal være internt konsistent - dvs. at vil du gerne køre en stil, hvor hoveder er store eller små ift. kroppen, så skal du bestemme dig for en hoved-til-krop ratio og holde den i alle frames.

- Jeg synes at hans overkrop fungerer ift. liv/dynamik. Det er hovedsageligt benene, der er lidt stive eller døde i det, eller hvad man skal sige.
Du kan fx prøve at lave folder eller bare lidt antydninger af folder i bukserne - hvis du fx laver lidt folder bag knæene giver det indtryk af bøjede ben/bevægelse/liv.

Og så må jeg bare sige, at jeg synes, at det er virkelig fedt at du kaster dig ud i det her tegneserieprojekt! So what, hvis der er noget, der ikke er perfekt, eller som skal rettes til senere. Det er jo sådan, du lærer det - ved at kaste dig ud i det.
Tor Brandt
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 62
Tilmeldt: 8. feb 2013, 13:37
Geografisk sted: Randers

Re: Anaemia

Indlæg af Tor Brandt »

Tatiana: Tak for kritikken!
Du har da egentlig ret i, at hans hoved er lidt for lille - det vil jeg prøve at rette, og se om rammen bliver lidt bedre. Derudover har jeg også tænkt mig at prøve at tegne rammen om, og lade karakteren fylde mere af rammen, så bliver billedet måske lidt mere dynamisk. Jeg vil også prøve at tænke over at gøre benene mere levende.
TorbenB
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. feb 2007, 22:31

Re: Anaemia

Indlæg af TorbenB »

Tor Brandt skrev:Kasper: Har du en ide til hvordan man kunne omformulere sætningen?
Forslag:

"Sådan et frynsegode er der i alle de tre huse, jeg arbejder i."

"Sådan et frynsegode følger med alle de tre huse, jeg arbejder i."

"Sådan et frynsegode er der i hvert af de tre huse, jeg arbejder i."
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Anaemia

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Som en slags trøst, har jeg selv været ude i det der perspektivhelvede i dag:
nirknirksmall.jpg
Tor Brandt
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 62
Tilmeldt: 8. feb 2013, 13:37
Geografisk sted: Randers

Re: Anaemia

Indlæg af Tor Brandt »

Godt at se, jeg ikke er den eneste der bøvler med det... Selvom dit "bøvl" ser en del mere professionelt ud end mit :)

Her kommer næste omgang!
Jeg har medtaget de første sider igen for sammenhængs skyld. Og hvis man lægger mærke til det, har jeg også lavet nogle små rettelser og ændringer rundt omkring.
Vedhæftede filer
side1.jpg
side2.jpg
side3.jpg
side4.jpg
side5.jpg
side6.jpg
side7.jpg
side8.jpg
side9.jpg
side10.jpg
Tor Brandt
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 62
Tilmeldt: 8. feb 2013, 13:37
Geografisk sted: Randers

Re: Anaemia

Indlæg af Tor Brandt »

Jeg ville ellers lige lægge side 5 op igen i fornyet udgave, hvor Eva ikke ligner en transvestit helt så meget :)

Men den siger at "boardets kvote for vedhæftede filer er overskredet". Betyder det at jeg skal oprette en ny tråd for at lægge flere billeder op?
Besvar