Jan p. goes blåk

Publicér dine webcomics i dette forum og lad andre læse med
Besvar
Brugeravatar
Jan P.
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 295
Tilmeldt: 12. okt 2006, 22:56
Geografisk sted: Østjyland tæt ved vandet

Jan p. goes blåk

Indlæg af Jan P. »

Blog er jo det nye sort, når det gælder tegneserier, så der vil jeg da ikke være udenfor.
Artiklen over på nummer9 om Maren Uthaugs bloghttp://nummer9.dk/artikler/mor-i-en-verden-af-spelt/ fik mig til at tjekke hendes post på stinestregen http://www.stinestregen.dk/2010/09/gste ... thaug.html Her beretter hun om graviditet og den efterfølgende barsel, og det fik mig til at tegne et (bare for sjov) modsvar, hvor man ser en barsel fra farmands side. Egentlig bare ment som en gimmick eller stiløvelse.

Først er her lige et eksempel på hvordan min kattetegneserie ville se ud, hvis den var lavet som blog.
Holdt i simpel blogstil self. Giver mest mening hvis man har læst den her tråd http://dansketegneserieskabere.dk/debat ... 21&t=13324
Vedhæftede filer
blåk01.jpg
blåk02.jpg
blåk003.jpg
Brugeravatar
Jan P.
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 295
Tilmeldt: 12. okt 2006, 22:56
Geografisk sted: Østjyland tæt ved vandet

Re: Jan p. goes blåk

Indlæg af Jan P. »

Her er så den første ting jeg lavede i blåkstil. Et modsvar på Uthaugs (fremragende) indslag om graviditet og barsel. Det her er en lille beretning om hvordan det kan være at holde barsel samtidig med mor.

I virkeligeheden er det slet ikke så slemt som beskrevet og jeg vil for intet i verden havde undgået at være på barsel, men det er sådan her det engang imellem føles at være far og have barsel sammen med mor.
Vedhæftede filer
blåk1.jpg
blåk2.jpg
blåk3.jpg
blåk4.jpg
blåk5.jpg
Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 446
Tilmeldt: 14. dec 2005, 23:35
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Jan p. goes blåk

Indlæg af Peder Riis »

Umildbart synes jeg bedst om kattebloggen. En hverdagsblog hvor twistet er den handler om en fiktiv person, synes jeg fungerer bedre end en normal hverdags-blog. Den gimmick synes jeg efterhånden jeg har set før et par gange.
Age of Peder -Eller kaos!
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8440
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Jan p. goes blåk

Indlæg af Frank Madsen »

Peder Riis skrev:Umildbart synes jeg bedst om kattebloggen. En hverdagsblog hvor twistet er den handler om en fiktiv person, synes jeg fungerer bedre end en normal hverdags-blog. Den gimmick synes jeg efterhånden jeg har set før et par gange.
Grinede mest af amnings-bloggen, men der skulle vist ikke ret mange flere striber til, før han ville virke usympatisk og selvcencentreret. Men fede tegninger. Ham Jan P. måtte godt lave nogle flere tegneserier - sådan for rigtig alvor - for min skyld.
Brugeravatar
Jan P.
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 295
Tilmeldt: 12. okt 2006, 22:56
Geografisk sted: Østjyland tæt ved vandet

Re: Jan p. goes blåk

Indlæg af Jan P. »

Tak for kritikken Peder og Frank.
Peder: Ved godt at det her er prøvet tusinde gange før, men skulle lige selv prøve. Bare rolig kan stadig bedst lide at tegne fantasifulde ting.

Frank: usympatisk :o , hva mener du. Nej kan godt se det, og bare rolig i virkeligheden er vi faktisk meget gode til at hjælpe hinanden med at passe puslingen. Jeg kunne godt have valgt at lave en hvor er det dejlig at være far blog, men den frihedsberøvede knotne variant virkede bare sjovere selv om jeg da også selv overvejede om han ikke fremstår lidt for egoistisk

Her lige en sidste blokstils ting, så er jeg vist færdig med det. Sådan en ble skifter jo ikke sig selv :wink:
Vedhæftede filer
blåk6.jpg
blåk7.jpg
blåk8.jpg
blåk9.jpg
Besvar