Kijara.com

Publicér dine webcomics i dette forum og lad andre læse med
Brugeravatar
mmaegaard
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18. maj 2012, 22:11
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Kijara.com

Indlæg af mmaegaard »

Det ser da fint ud med perspektivet :)
Men hvis du mener, det er for tidsrøvende og besværligt, kan du jo altid lave det i sketchup. Men det kan bedst forsvares, hvis man skal bruge bygningen flere gange (og kan lide at lege med sketchup)...
Faktisk er dét meget sjovere og givende end at tegne tegne... Nej, selvfølgelig er det ikke det.
Vi glæder os til at se mere.
"You can't spray Cheese Whiz™ on the body of Christ!!"
http://www.mmaegaard.dk
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Ja, den skulle være ok perspektivmæssigt - det hele er tegnet efter de tre forsvindingspunkter.

Det er mere, at det er dræbende at sidde med så længe som det tager at tegne det hele, og jeg slås ofte med at placere horisont/synsvinkel/forsvindingspunkter til at starte med. Jeg lavede et andet forsøg først, hvor bygningen endte med at være set for meget ovenfra, så taget fyldte meget i billedet, og det er irrelevant for fortællingen.

Og så ligger forsvindingspunkterne et pænt stykke udenfor papiret, hvilket også er besværligt at arbejde med.

Sketch-up er en god hjælp for mange, men jeg er ikke særlig gode venner med det. Jeg kan bedst lide at arbejde med at tegne alt i hånden. Jeg ved ikke, hvad det er med sketch-up. Jeg tror det hele bliver lidt for snorlige - det passer ikke så godt til min streg. Eller historien.

Flere sider på vej :)
TorbenB
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. feb 2007, 22:31

Re: Kijara.com

Indlæg af TorbenB »

Jeg faldt lige over et par ting:

Side 2 (2.jpg): i bunden står der "sprung", skal det ikke være "sprang"?

Side 5: jeg bliver forvirret over, at de to personer bytter plads fra billede 2 til 3 (Darwin hopper fra højre til venstre på et splitsekund).

Mvh
Torben
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

TorbenB skrev:Jeg faldt lige over et par ting:

Side 2 (2.jpg): i bunden står der "sprung", skal det ikke være "sprang"?
Grammatisk set nej - sprung/sprang er valgfrit. Men "sprang" er lidt mere formelt (gammeldags) end "sprung", så måske ville sprang passe bedre ind i stemningen i indledningen.

Der kan nu sagtens være grammatiske fejl. Der er ikke læst korrektur på siderne.
Jeg sender det hele gennem en korrekturlæser, før tegneserien skal trykkes. Men fordi jeg lægger et par sider på ad gangen, kan det ikke rigtig lade sig gøre, før jeg har samlet det hele.
TorbenB skrev:Side 5: jeg bliver forvirret over, at de to personer bytter plads fra billede 2 til 3 (Darwin hopper fra højre til venstre på et splitsekund).

Mvh
Torben
Ja, det er en udfordring at få formidlet synsvinklerne ind imellem. Det er fordi "kameravinklen" skal forestille at skifte til den modsatte side af bordet. På det næste billede er baggrunden og tingene på bordet også skiftet for at vise, at det er kameravinklen, der er skiftet, og ikke personerne, der har byttet plads. Men det ser man jo ikke på billedet før, så det er nok lidt for svært at tolke.

I det hele taget passer synsvinklerne og personernes placering ikke 100%, og jeg har fået vægtet talebobler/læseretning/formidling over nøjagtig placering. Det kan godt være en krig at få synsvinkler, fortælling og billedkomposition til at gå op i en højere enhed og samtidig gøre det hele letafkodeligt for en læser - well-well, øvelse gør mester :P
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Der er to nye sider færdige her i dag til 1. december - mens vi venter på, at det lykkes at få dem uploadet, kan vi tage et blik på processen - her er et udklip fra blyantsskitse til færdigt billede (total julehygge - der er stearinlys og alt muligt! :mrgreen: ):

Billede
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Kijara.com

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Najst! Lææækre farver... Dan & jeg har et bette job til dig, hvis du keder dig det næste års tid ;-)
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Svend Amstrup Jeppesen skrev:Najst! Lææækre farver... Dan & jeg har et bette job til dig, hvis du keder dig det næste års tid ;-)
Meeeeeeget morsomt :P

Og jeg kommer vist ikke til at kede mig med de der 6-7 album, jeg har foran mig i den serie her 8)
7 album a 60-80 sider / 2 sider pr måned --> arbejde nok til de næste 20 år. :shock: :? :shock: :o
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Kijara.com

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Ja det er er herligt. Godt vi kun skal lave fire! ;-)
Med det her tempo bliver det et pensionistprojekt.
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Ja skønt. Og der bliver ved med at dukke ideer op, så det skal nok brede sig længere end de 6-7 album, det her projekt... :P

Der er kommet to nye sider på sitet - I kan checke dem ud her:

http://kijara.com/index.php/comic

Pt. Loader den alle siderne på en gang, og nu er der en del sider på, så det kan gå lidt langsomt.
Hjemmesiden skal have en overhaling her i julen, og der skal en bedre læseløsning op, optimeres filer m.m.

Historiemæssigt bevæger fortællingen sig over i det (endnu) mere dystre nu, sådan stemningsmæssigt.
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Godt nytår allesammen - julekort nåede jeg ikke at tegne i år, men her er en tegning af Kijara, som har haft en forrygende nytårsfest!

Farvelagt version følger senere.

Billede
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Og nu i farver! Goooooodt nytår! :mrgreen:

Billede
Besvar