Jantelovens Vogter -Får Ørene i Maskinen

Publicér dine webcomics i dette forum og lad andre læse med
Besvar
Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 446
Tilmeldt: 14. dec 2005, 23:35
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Jantelovens Vogter -Får Ørene i Maskinen

Indlæg af Peder Riis »

Jeg har lavet en ny historie med min semi-faste figur Jantelovens Vogter. De 4 tidligere historier kan læses her: http://ageofpeder.dk/?tag=jantelovens-vogter
Men alle historierne kan læses separat af hinanden, inklusiv denne.

Anyway, enjoy!
Konstruktiv kritik og skamløs ros er som altid velkommen.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Age of Peder -Eller kaos!
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Jantelovens Vogter -Får Ørene i Maskinen

Indlæg af Frank Madsen »

Peder Riis skrev:Jeg har lavet en ny historie med min semi-faste figur Jantelovens Vogter. De 4 tidligere historier kan læses her: http://ageofpeder.dk/?tag=jantelovens-vogter
Men alle historierne kan læses separat af hinanden, inklusiv denne.
Jeg må indrømme, jeg ikke rigtig har fulgt med, men hvor klæder det dog dine ting, at du er begyndt at rentegne dem! Du har jo altid haft et fantastisk svung over dine billeder, men det hele tager sig meget mere indbydende og læseværdigt ud. Virkelig godt at se. Jeg kan godt lide blandingen af sort streg og gråtoner. Der er lidt den samme stoflighed over det som 1980ernes Ranxeroxx tegneserier, hvis du nogensinde har set dem:

Billede

Kunne godt tænke mig at se et rigtigt album/graphic novel med en længere historie fra din hånd en dag.
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Jantelovens Vogter -Får Ørene i Maskinen

Indlæg af Thomas S »

Hehe. Asimov mod Sandemose.
Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 446
Tilmeldt: 14. dec 2005, 23:35
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Jantelovens Vogter -Får Ørene i Maskinen

Indlæg af Peder Riis »

Tak for rosen Frank! :mrgreen:

Jeg har aldrig læst et Ranxeroxx-album, men jeg synes at have set noget der ligner det billede du poster. Ideen til gråtoner er dog noget jeg har stjålet fra Simon Petersen.
Kunne godt tænke mig at se et rigtigt album/graphic novel med en længere historie fra din hånd en dag.
Der arbejdses på sagen! Eller snart gør der ihvertfald.
Age of Peder -Eller kaos!
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Jantelovens Vogter -Får Ørene i Maskinen

Indlæg af Frank Madsen »

Peder Riis skrev:Jeg har aldrig læst et Ranxeroxx-album, men jeg synes at have set noget der ligner det billede du poster. Ideen til gråtoner er dog noget jeg har stjålet fra Simon Petersen.
Det var skam heller ikke for at antyde noget - mere fordi jeg gerne ville eksemplificere, hvad det var, jeg kunne lide. :-) Det kunne være godt, hvis du arbejdede i farver og med 3 nuancer af hver farve: grundtone, skygge og højlys. Det tror jeg kunne tilføre rigtig meget mht. plasticitet/tredimensionalitet, som ville klæde dine tegninger.
Kunne godt tænke mig at se et rigtigt album/graphic novel med en længere historie fra din hånd en dag.
Der arbejdses på sagen! Eller snart gør der ihvertfald.[/quote]Lyder godt. Jeg kan rigtig godt lide din humoristiske tilgang. Hvis du laver en rigtig lang historie, kunne det måske være en god ide at variere, så du bruger humoren i forbindelse med bestemte figurer, mens andre figurer er mere alvorlige/sinistre og driver fortællingens hjul frem. Det tror jeg kunne give en god kontrast og mere dybde i fortællingen. Glæder mig til at se, hvad du får lavet.
Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 446
Tilmeldt: 14. dec 2005, 23:35
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Jantelovens Vogter -Får Ørene i Maskinen

Indlæg af Peder Riis »

Frank Madsen skrev:...hvis du arbejdede i farver og med 3 nuancer af hver farve: grundtone, skygge og højlys. Det tror jeg kunne tilføre rigtig meget mht. plasticitet/tredimensionalitet, som ville klæde dine tegninger.
Det er ikke umildbart planen at jeg vil arbejde i farve, og hvis jeg gjorde ville det sikkert blive computerfarvet. Jeg bryder mig generelt ikke om at farvelægge, så når jeg en dag blive berømt kan jeg sætte assistenterne til den slags.
Jeg kan rigtig godt lide din humoristiske tilgang. Hvis du laver en rigtig lang historie, kunne det måske være en god ide at variere, så du bruger humoren i forbindelse med bestemte figurer, mens andre figurer er mere alvorlige/sinistre og driver fortællingens hjul frem. Det tror jeg kunne give en god kontrast og mere dybde i fortællingen. Glæder mig til at se, hvad du får lavet.
Jeg har 2 længere projekter i støbeskeen. Det ene er noget jeg laver alene, det andet sammen med en anden. Jeg håber begge dele indeholder det du beskriver, for jeg tror du har ret.
Age of Peder -Eller kaos!
Brugeravatar
VoBo
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 161
Tilmeldt: 19. nov 2007, 16:31

Re: Jantelovens Vogter -Får Ørene i Maskinen

Indlæg af VoBo »

Frank Madsen skrev:
Peder Riis skrev:Jeg har lavet en ny historie med min semi-faste figur Jantelovens Vogter. De 4 tidligere historier kan læses her: http://ageofpeder.dk/?tag=jantelovens-vogter
Men alle historierne kan læses separat af hinanden, inklusiv denne.
Jeg må indrømme, jeg ikke rigtig har fulgt med, men hvor klæder det dog dine ting, at du er begyndt at rentegne dem!
Jeg er fuldstændig enig. Jeg har set mange af dine ting, hvor jeg tænkte "Joh, der er da et eller andet...." Men når du som her lige giver stregen lidt ekstra og "rentegner" eller hvad det er, så bliver jeg fanget... Det er sgu ikke helt tosset... Jeg vil bestemt kigge med fremover.
I am an artist. People expect me to be insane.
What is your excuse?
Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 446
Tilmeldt: 14. dec 2005, 23:35
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Jantelovens Vogter -Får Ørene i Maskinen

Indlæg af Peder Riis »

Tak VoBo! :D

Jeg har sådanset rentegnet mine serier længe. Forskellen er at jeg er begyndt at bruge gråtoner (og jeg er blevet bedre til at tegne).

Min næste historie, lavet til Fantasmagori 10, er også rentegnet med gråtoner og med et knapt så fjollet tema. Den udkommer lige i tid til Copenhagen Comics.
Age of Peder -Eller kaos!
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Jantelovens Vogter -Får Ørene i Maskinen

Indlæg af Frank Madsen »

Peder, du skulle overveje at lægge et udvalg af dine striber ud på Danske Tegneserieskaberes app til iPhone/iPad: https://itunes.apple.com/dk/app/tegneserier/id535076584

Læs mere om, hvordan du gør, her: http://www.dansketegneserieskabere.dk/s ... -om-appen/
Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 446
Tilmeldt: 14. dec 2005, 23:35
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Jantelovens Vogter -Får Ørene i Maskinen

Indlæg af Peder Riis »

Jeg vil være offline de næste par uger. Jeg skal nok se på det når jeg kommer tilbage.
Age of Peder -Eller kaos!
Besvar