Tintin og Vejrmysteriet.

Publicér dine webcomics i dette forum og lad andre læse med
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Tintin og Vejrmysteriet.

Indlæg af ultindenstore »

Her en pastiche til min Tintin hisotorie til at starte med.

BEKLAGER MEN JEG KAN IKKE UPLOADE BILLEDE. DET FYLDER FOR MEGET. SKAL JEG VIRKELIG INVESTERE I PROGRAM TIL AT GØRE BILLEDET MINDRE END 2 MB ELLER ER KAN MAN SKAFFE SÅDAN NOGET GRATIS ELLER MEGETBILLIGT?

JEG HAR IKKE FORSTAND PÅ AT REDUCERE BILLEDER.

BEKLAGER ENDU EN GANG. JEG SYNES SELV, AT DET ER DØD IRRITERENDE. ØV!!!! SIGER JEG BARE.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Tintin og Vejrmysteriet.

Indlæg af Robin »

Her skulle ifølge Antaeus i en anden tråd være et værktøj, som kan gøre mindre. Jeg har ikke styr på det, men du kunne måske prøve dig frem? Håber det lykkes!


http://www.imageoptimizer.net/Pages/Home.aspx

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tintin og Vejrmysteriet.

Indlæg af Antaeus »

Robin skrev:Her skulle ifølge Antaeus i en anden tråd være et værktøj, som kan gøre mindre. Jeg har ikke styr på det, men du kunne måske prøve dig frem? Håber det lykkes!


http://www.imageoptimizer.net/Pages/Home.aspx

mvh.
Det er super nemt, du skal bare sætte den til 800 x 800 og gemme det downloade optimerede billede og så sætte det ind.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Tintin og Vejrmysteriet.

Indlæg af ultindenstore »

Hej Robin.

Jeg siger tak for hjælpen. Jeg vil tjekke det ud.

Med venlig hilsen
Ultin
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Tintin og Vejrmysteriet.

Indlæg af Mogens »

Jeg ledte også efter sådan et program, da jeg ville uploade et profilbillede her på siden, som ikke tillader mere end 12 kb.

Jeg testede det nævnte program, men kunne ikke optimere til mere end 15 kb, selvom jeg valgte et lille tegneseriebillede.

Guderne må vide, hvad jeg gør forkert. :?
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Tintin og Vejrmysteriet.

Indlæg af Frank Madsen »

En god start, synes jeg ...
IMG.jpg
Jeg vil foreslå Paint.NET eller et af de andre "free photoshop alternatives" - her er en liste: https://wp-modula.com/free-photoshop-alternatives/
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Tintin og Vejrmysteriet.

Indlæg af Robin »

[quote="Frank Madsen"]En god start, synes jeg ...

[attachment=0]IMG.jpg[/attachment]

Jeg vil foreslå Paint.NET eller et af de andre "free photoshop alternatives" - her er en liste: https://wp-modula.com/free-photoshop-alternatives/[/quote]

:D Tintin og det formindskede billede? :lol:

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Tintin og Vejrmysteriet.

Indlæg af Frank Madsen »

Mogens skrev:Jeg ledte også efter sådan et program, da jeg ville uploade et profilbillede her på siden, som ikke tillader mere end 12 kb.

Jeg testede det nævnte program, men kunne ikke optimere til mere end 15 kb, selvom jeg valgte et lille tegneseriebillede.

Guderne må vide, hvad jeg gør forkert. :?
Haddock-siden herover fylder 668 kb, så grænsen ligger ikke ved 12 kb - snarere ved de 2 mb, ultin nævner. Det er for at sikre, at al sitets serverplads ikke bliver ædt op af kæmpestore billeder. Det har ingen glæde af.

Dit problem lyder snarere som om, du har prøvet at uploade et billedformat, der ikke understøttes. Var det JPG, GIF eller PNG (som vistnok er de understøttede formater), eller var det et andet format, f.eks. TIF eller BMP (der ikke understøttes)?
Robin skrev: :D Tintin og det formindskede billede? :lol:
Historien slutter i hvert fald i bedste Tintin på det mest spændende sted, hvor det netop er mislykket for kaptajn Haddock at resize og uploade et stort billede og en torpedo er på vej imod "Ramona". Der er lagt op til en spændende fortsættelse ... :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Tintin og Vejrmysteriet.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg elsker, når Frank gør det der...
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Tintin og Vejrmysteriet.

Indlæg af ultindenstore »

Hej Frank.

HAR HAR. DEN VAR GENIAL DEN SIDE FRA "KOKS I LASTEN" MED TINTIN OG KAPTAJN HADDOCK. TÆNK AT MINE FRUSTRERENDE SÆTNINGER KUNNE BRUGES SOM TALEBOBLER TIL TINTIN OG HADDOCK.

Hvordan bærer man sig ad med at proppe anden tekst ind i disse talebobler fra nævnte side med Haddock og Tintin?
Jeg skal nemlig lave min Tintin historie i 3 sprog. Det bliver på dansk, engelsk og spansk. Måske også på tysk på sigt.
Det ville spare mig for en masse oversættelses- og korrektionsarbejde, hvis jeg også bare kunne indsætte oversættelse i mine egen Tintin historiebobler.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Tintin og Vejrmysteriet.

Indlæg af ultindenstore »

Hej Frank.

HAR HAR. DEN VAR GENIAL DEN SIDE FRA "KOKS I LASTEN" MED TINTIN OG KAPTAJN HADDOCK. TÆNK AT MINE FRUSTRERENDE SÆTNINGER KUNNE BRUGES SOM TALEBOBLER TIL TINTIN OG HADDOCK.

Hvordan bærer man sig ad med at proppe anden tekst ind i disse talebobler fra nævnte side med Haddock og Tintin?
Jeg skal nemlig lave min Tintin historie i 3 sprog. Det bliver på dansk, engelsk og spansk. Måske også på tysk på sigt.
Det ville spare mig for en masse oversættelses- og korrektionsarbejde, hvis jeg også bare kunne indsætte oversættelse i mine egen Tintin historiebobler.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Tintin og Vejrmysteriet.

Indlæg af Berti Stravonsky »

ultindenstore skrev:Hej Frank.

HAR HAR. DEN VAR GENIAL DEN SIDE FRA "KOKS I LASTEN" MED TINTIN OG KAPTAJN HADDOCK. TÆNK AT MINE FRUSTRERENDE SÆTNINGER KUNNE BRUGES SOM TALEBOBLER TIL TINTIN OG HADDOCK.

Hvordan bærer man sig ad med at proppe anden tekst ind i disse talebobler fra nævnte side med Haddock og Tintin?
Jeg skal nemlig lave min Tintin historie i 3 sprog. Det bliver på dansk, engelsk og spansk. Måske også på tysk på sigt.
Det ville spare mig for en masse oversættelses- og korrektionsarbejde, hvis jeg også bare kunne indsætte oversættelse i mine egen Tintin historiebobler.
Det ville jeg også gerne vide, Frank.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Tintin og Vejrmysteriet.

Indlæg af ultindenstore »

Historien om "Tintin og det formindskede billede' endte godt.
Kaptajn Haddock brugte anbefalet program.
Så det lykkedes for ham at få billedet mindre,
så han kunne oploade billedet og på den måde undgå
at få torpedo i hovedet.
Historien fortsætter i Tintin og Vejrmysteriet......
...........når jeg får uploadet flere billeder.
SPLITTE MINE FORMINDSKEDE BILLEDER!!!!
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Tintin og Vejrmysteriet.

Indlæg af Mogens »

Frank Madsen skrev:
Mogens skrev:Jeg ledte også efter sådan et program, da jeg ville uploade et profilbillede her på siden, som ikke tillader mere end 12 kb.

Jeg testede det nævnte program, men kunne ikke optimere til mere end 15 kb, selvom jeg valgte et lille tegneseriebillede.

Guderne må vide, hvad jeg gør forkert. :?
Haddock-siden herover fylder 668 kb, så grænsen ligger ikke ved 12 kb - snarere ved de 2 mb, ultin nævner. Det er for at sikre, at al sitets serverplads ikke bliver ædt op af kæmpestore billeder. Det har ingen glæde af.

Dit problem lyder snarere som om, du har prøvet at uploade et billedformat, der ikke understøttes. Var det JPG, GIF eller PNG (som vistnok er de understøttede formater), eller var det et andet format, f.eks. TIF eller BMP (der ikke understøttes)?
Respekt og thumbs up for dit Kaptajn Bartok-stunt, som den kære Castafiore nok ville have udtrykt det. :D

Jeg prøvede at uploade et profilbillede (avatar) i jpg-format, så den del var i det mindste korrekt, men jeg så forkert og antog fejlagtigt, at KiB nok skulle stå for KB, hvilket naturligvis var forkert. "I was way off", som Jim Carrey ville have sagt.

Mit profilbillede er et screenshot af Russ Dobbs fra Red Kelly og er lavet med Snipping Tool og gemt i jpg-format. For mig at se, burde det ikke fylde så meget, men jeg må bare på den igen med ét af de programmer, der er blevet anbefalet.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Tintin og Vejrmysteriet.

Indlæg af Frank Madsen »

ultindenstore skrev:HAR HAR. DEN VAR GENIAL DEN SIDE FRA "KOKS I LASTEN" MED TINTIN OG KAPTAJN HADDOCK. TÆNK AT MINE FRUSTRERENDE SÆTNINGER KUNNE BRUGES SOM TALEBOBLER TIL TINTIN OG HADDOCK.
:-)
ultindenstore skrev:Hvordan bærer man sig ad med at proppe anden tekst ind i disse talebobler fra nævnte side med Haddock og Tintin?
Jeg har Adobe Photoshop, så jeg scannede en side fra albummet (i den nye hardcoverudgave, naturligvis), fjernede den originale tekst og satte din tekst ind med tekstværktøjet. Det vil man også kunne gøre med de andre programmer på den liste, jeg sendte til.
Mogens skrev:
Frank Madsen skrev:
Mogens skrev:Jeg ledte også efter sådan et program, da jeg ville uploade et profilbillede her på siden, som ikke tillader mere end 12 kb.
Sorry, jeg var ikke opmærksom på, at du skrev, det var et profilbillede - her er grænsen meget lavere for, hvor meget de må fylde, fordi de bliver indlæst så ofte. Så det er nok rigtig nok med de 12 kb. Til gengæld må de heller ikke være så store.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar