Mødet med Gardenia.

Publicér dine webcomics i dette forum og lad andre læse med
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Mødet med Gardenia.

Indlæg af ultindenstore »

Historien fortsætter men nu på denne tråd med den lidt pudsige tittel. Dette er gjort som nævnt fordi man juridisk set mht. Moulinsart, ikke må offentliggøre pirathistorier med tintin i deres helhed.
Så historien fortsætter diskret på denne nye tråd.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Mødet med Gardenia.

Indlæg af ultindenstore »

Optimized-Mødet med Gardenia.jpg
Vedhæftede filer
Optimized-Mødet med Gardenia.jpg
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Mødet med Gardenia.

Indlæg af ultindenstore »

Ja....der er ikke kommet flere nye tegnestriber med "Tintin og Vejrmysteruet" endnu. Dette skyldes, at jeg prøver at løfte standarden lidt mere og har svært ved at tegne en af figurene, som kræver lidt mere end som så. Men øve gører mester, så jeg tager udfordringen op og prøver at lære at tegne denne personfigur korrekt og pænt. Det bliver en ny figur, der bliver tilføjet til Tintins persongalleri ( Hvem dog mon? Gæt hvem ) 8).

I mellem tiden går jeg og gemmer mig lidt for Moulinsart. :lol: :lol: :lol: :lol: 8) 8) :wink: :wink:
I´M JUST JOCKING! :mrgreen: :wink: :lol:
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Mødet med Gardenia.

Indlæg af ultindenstore »

Den næste side med tegneseriestriber er ikke kommet på endnu, da jeg stadig arbejder på en kvindelig figur til historien, som ikke at er helt klar endnu. Men jeg arbejder på sagen og prøver at få den næste side færdig og oploadet snarest på denne tråd.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Mødet med Gardenia.

Indlæg af ultindenstore »

Optimized-Mødet med Gardenia.jpg
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Mødet med Gardenia.

Indlæg af ultindenstore »

I næste kommende side til historien får Gardenia ændret sit lidt pudsig hår til bedre sort hår og bedre men simpel frisure. Så hvis hun ser lidt anderldes ud på efterføglende striber, er det derfor af den grund.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Mødet med Gardenia.

Indlæg af ultindenstore »

Optimized-Stribe 3.jpg
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Mødet med Gardenia.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Og bliv så i denne tråd, tak. Lad være med at oprette en ny tråd.

Der er ingen, der er efter dig.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Mødet med Gardenia.

Indlæg af ultindenstore »

Jeg bliver på denne tråd. Men må jeg stadig gerne oploade skitser til historien på tråden "Tintin og vejrmysteriet" for dem, der måtte være interesseret i at se disse Tintin arbejdskitser?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Mødet med Gardenia.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Selvfølgelig.

Blot du husker at undgå dumme dobbeltposteringer, undgår at skrive med stort hele tiden, og holder dig konkret til de enkelte trådes ærinde.

Men hvad er det, du gerne vil? Vil du have feedback eller hvad tænker du?

Jeg tror, du vil få mest og bedst feedback, hvis du meget kort (få linjer) skriver en synopsis. Hvad skal din Tintin handle om? Og så tag 1-3 ruder af gangen? Ikke mere, og spørg ind til folk herinde. Få få fokuspunkter fx dine karakterers fysiske fremtoning, dybden i dine tegninger så de ikke fremstår så endimensionelle, og glem alt indtil videre om stavefejl eller tekst i taleboblerne. Fokuser på tegningerne.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Mødet med Gardenia.

Indlæg af ultindenstore »

Det med dobbel posteringer, sker ved en fejl. Jeg har indset at man bliver nødt til at trykke på "prøve" i stedet for "udfør". Der kan nemt komme dobbeltposteringer, hvis man ikke starter med "prøve" først.

Angående STORE BOGSTAVER. hvis jeg bruger store bogstaver i taleboblerne til Tintin, skyldes det at min håndskrift mildest talt er ulæsselig. Så tekst med store bogstaver i taleboblerne var mest for at tydeligøre læsningen. Min håndskrift er med øvelse også blevet bedre. Men nu, hvor du mener at taleboblerne og teksten er irrellevante, men er det figurene, som er mest relevante, så er det jo ligemeget. Jeg må så indskyde, at jeg betragter disse tegninger til min Tintinhistorie som en drejebog for historien, så de skal alligevel omtegnes og forbedres. Teksten i taleboblerne er mere for, at jeg selv kan følge med, i hvad der skal ske i historien.

Jeg prøver at holde striberne på 3 ruder. Max 4, hvis jeg mener, det er nødvendigt. På den anden side med 3 ruder, er der mere fokus på tegningen fremfor en hel side, hvor det måske kan blive overskuelligt eller rodet.

Feedback fra publikum/læsere ville være godt. Det må gerne være på figurenes fysiske fremtoning eller andet. Jeg vil fokusere mere på tegningerne. Taleboblerne bliver sekundære og mest til mig selv.

Om lidt laver jeg en kort synopsis, om hvad Tintinhistorien skal handle om.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Mødet med Gardenia.

Indlæg af ultindenstore »

Kort synopsis af af "Tintin og Vejrmysteriet".

Vejret opfører sig underligt og ekstremt rundt i verden. Vejrkatastrofer finder sted. Tintin begynder at undre sig. "Der noget, der er rigtig galt. Hvad kan årsagen være til dette ekstreme vejrfenomen?".

I mellemtiden bliver general Alcazar væltet og den forhenværende general er ved magten igen.
Alcazar bliver kun benådet og ikke henrettet, hvis Tintin, Haddock og Tournisol tager til
San Theodore.

Under kulliserne foregår der et kæmpe komplot med hensyn til de ekstreme Vejrforhold.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Mødet med Gardenia.

Indlæg af ultindenstore »

Hej Berti.

Da du rådede mig til at kun fokusere på tegningen og ikke så meget talebober og tekst, så har jeg udeladt det i denne tegneserie stribe på 3 ruder. Bagrunden er ikke rentegnet. Dette er bevidste, så man fokuserer mere på tegneseriefigurene.

Tilgengæld Har jeg skrevet en lille beskrivelse og har inkluderet teksterne dér, så folk kan føgle med i handling og dialogen, hvis de skulle være interesseret i dette.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Mødet med Gardenia.

Indlæg af ultindenstore »

Optimized-Tintin stribe 1.jpg
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Mødet med Gardenia.

Indlæg af ultindenstore »

Lille dreje bog til Tintin striben:

1. billede beskrivelse:
Gardenia giver Dupund og dupont maden gratis og yderligere får de en ekstrer øl + en tequila hver som kompensation.
Det får de fordi, at Gardenia glemte at advare dem om den stærke salsa sovs, som denne gang ikke var rød men grøn. Så hun prøver at gøre det godt igen ved at give dem en kompensation.

2. billede beskrivelse:

Haddock sidder udenfor og nyheder sin Wisky. Han nyder også det pragtfulde vejr og kan høre fuglene kvire.

3. billede beskrivelse:

Haddock synes det er mærkeligt at fuglene ikke synger længere. Nu er der dyb tavshed. Hans wisky er frosset til is og det er pludseligt gået hen og blevet hård frost vejr.
Besvar