Ny tegneserie fra Ultin starter op i det små.

Publicér dine webcomics i dette forum og lad andre læse med
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Ny tegneserie fra Ultin starter op i det små.

Indlæg af ultindenstore »

MED DENNE TEGNESERIE KAN JEG MED SIKKERHED IKKE FOR BALLEDE MED MOULINSART.
DEN ER GODT NOK TINTIN INSPIRERET MEN I SÅ TWISTET EN GRAD, AT MOULINSART NOK IKKE HAR NOGET AT KOMME EFTER.
INDTIL VIDERE ER DET BLEVET TIL EN FORSIDE MED DELTINS OG FJELDDOCKS OPLEVELSER. TILTLEN ER "DRØMMEN OM REJSEN TIL EN ANDEN GALAXE", MEN DER ER DESVÆRRE KOMMET NOGEN STAVEFEJL I OVERSKRIFTEN. DET BEKLAGER JEG, MEN DET KAN VEL RETTES SENERE.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ny tegneserie fra Ultin starter op i det små.

Indlæg af ultindenstore »

Optimized-Deltin og fjelddock.jpg
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ny tegneserie fra Ultin starter op i det små.

Indlæg af ultindenstore »

Optimized-Side 11.jpg
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ny tegneserie fra Ultin starter op i det små.

Indlæg af ultindenstore »

Optimized-side 1.jpg
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ny tegneserie fra Ultin starter op i det små.

Indlæg af ultindenstore »

Stregen er ikke så pæn på denne Deltin tegneserie. Men det bliver bedre. Jeg prøvede bare, at starte op med noget. Men Det er Tintin historien, som har 1. prioritet. Men der kommer flere striber løbende til denne Deltin og Fjelddock historie undervejs. :wink: :D
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Ny tegneserie fra Ultin starter op i det små.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Det er spændende at følge med i, men også en kende vanskeligt.

Måske skulle eller kunne du prøve at skrive en synopsis, så vi har en idé om hvad og hvorhen.

Så måske et par sider, eller blot ruder, hvor du præsenterer de vigtigste karakterer, og så kunne vi jo vurdere og rådgive ud fra dem.

Måske er det bare mig, men jeg går lidt død i flere forskellige forsøg på én gang. Det bliver for rodet og for ustruktureret.

Lad være med at bekymre dig om sagsanlæg her og nu. Det tror jeg, ville være overkill. Bare fyr af. Tintin fx som du jo holder af.

Og hold dg stramt til en fortælling. Forklar undervejs. Hvad tænker du? Hvad skal figurerne? Og i den dur...
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ny tegneserie fra Ultin starter op i det små.

Indlæg af ultindenstore »

Tak for feedback. Deltin og Kaptajn Fjeldock historien starter lidt rodet på de 2 første sider.
Det vedkender jeg mig. Jeg havde måske for travl med at starte serien op nu og her.
Jeg laver en introduktion på disse figurer om lidt.

Mht. at blive sagsøgt. Det var lidt i spøg. Men mens jeg holder mig til, at man gerne må dele historien med venner og bekendte ( Det må så nok også gælde et forum som dette ), så skulle det nok ikke volde nogen problemer. At jeg valgte at køre videre i en anden tråd var mere det med, at man ikke må gøre den offentlig tilgængelig i dens fulde længde. Men det er ikke noget problem, når tegneserien endnu ikke er færdig og nu er opdelt i to tråde.

Retsager med Moulinsart er der nok kun tale om, hvis man udgiver det som Tintin album og tjener penge på det. Det har jeg så ikke tænkt mig at gøre.

Jeg fortsætter skam med Tintinserien. Jeg arbejder lige med at færdiggøre den næste side.
Jeg arbejder lige lidt med den nye figur i historien, som kommer til at hjælpe Tintin og hans venner med at løse gåden om "Vejrmysteriet", der forårsage meget, meget ekstreme vejrforhold.
Tintin historien fortsætter skam også pga, at jeg ikke kan holde op med at tegne den. Historien trækker for meget i mig. Min kone foretrækker også meget hellere, at jeg tegner Tintin fremfor Deltin, som ikke lige er hendes kop te :D :lol:
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ny tegneserie fra Ultin starter op i det små.

Indlæg af ultindenstore »

HER EN INTRODUKTION TIL SERIEN "DELTIN OG KAPTAJN FJELDOCKS EVENTYR".

Jeg kan først og fremmest nævne, at udover at denne serie er inspireret af Tintin, men på en twistet måde, så tager den udgangspunkt i min brors figurer, som han kalder for fjelddeller. Disse er meget diskret tegnet i krogene i min Tintinhistorie, hvor de viser sig uden, at personerne lægger mærke til dem. Jeg bruger dem lidt som en slags Guimic, eller hvad man nu kalder det.

Jeg foreslog faktisk min bror, at jeg kunne bruge hans fjelddellefigur til en Tintin-inspireret tegneserie. Det faldt han med det samme for. Han har på det nærmeste ladt mig overtage hans lille fjeddelle figur, da han ikke selv orker at tegne historier med den. Han er ikke så meget for selv at lave tegneserier.

HER KOMMER SÅ DEN ENDELIGE PERSON INTRODUKTION:

DELTIN:
Han er jo en fjelddelle version af Tintin. Men han har ingen hun ligesom Tintin og hans verden er meget forskellig fra Tintins. Han er en hyggelig og nysgerrig fætter, men også lidt doven. Han kan godt finde på at falde i søvn midt i det hele og er en stor drømmer. Men når Fjelddock får sat Deltin i gang med et eller andet, er han slet ikke så doven endda og engagere sig i den opgave, han har fået. Han skal bare skubbes lidt i gang.

KAPTAJN FJELDDOCK: Det er jo Haddock, men ligeledes i en anden version lig Deltin. Det irriterer ham, at Deltin kan finde på at falde i søvn midt i det hele og synes, at han til tider er alt for doven. Men han overraskes og imponeres af at Deltin kan forudse fremtiden via de drømme, han får.
Fjeldock har også et slot ligesom Haddock. Det ligner Haddocks slot, men er ikke så kønt at se på.
Det er skævt og ret så misligeholdt. Slottet hedder Møllen Flæskefars Slot.

MAX BlÆVERMOSE:
Han er ligeså påtrængende, som den originale Max bjævermose. Han prøver at sælge alt mulig til Fjeldock og Deltin, som ikke vil købe noget fra ham. Heller ikke hans omgivelser. Så han ender altid med at sætte sine varer kraftigt ned i pris. Eller så ender han med at give dem væk.

PROFESSOR DELNAFJELD:
Han hører bedre end Tournasol. Meget bedre. Men er meget distræt og glemsom. Han går også i sin egen verden. Når han opfinder noget, så går det altid i stykker eller brænder sammen. Så har Deltin overtalt ham til at bygge et rumskib, så Deltin kan tage på rumrejse ud i de fjerne Galaxer sammen med Fjelddock og Delnafjeld. Det lyder jo ikke særlig betryggende.

DELPOND OG DELPONT:
Jeg overvejer, om de skal være med i denne Fjelddelleserie med Deltin.
Jeg ved ikke helt om de vil passe ind i historien. Det må jeg lige overveje nøjere.
Skal vi stemme om det?
læserne af denne historie kan komme med deres besyv om, hvorhvidt de skal være med
i historen som de klossede fjelddelle detektiver.

FLOMMEBERG:
Han er en kæmpestor delle og vejer flere tons. Han er luddoven og rør ikke en finger.
Han lider af kraftig sløvsind. Hvis man sætter Flommeberg på en opgave, så bliver den aldrig færdig.
Men et eller andet må han vel kunne bruges til, mener hans medmennesker( Fjelddeller ).
Det er bare spørgsmålet om "hvad?".

Regner med at have en ny rentegnet side af fjelddelle historien klar snarest muligt.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ny tegneserie fra Ultin starter op i det små.

Indlæg af ultindenstore »

HER EN INTRODUKTION TIL SERIEN "DELTIN OG KAPTAJN FJELDOCKS EVENTYR".

Jeg kan først og fremmest nævne, at udover at denne serie er inspireret af Tintin, men på en twistet måde, så tager den udgangspunkt i min brors figurer, som han kalder for fjelddeller. Disse er meget diskret tegnet i krogene i min Tintinhistorie, hvor de viser sig uden, at personerne lægger mærke til dem. Jeg bruger dem lidt som en slags Guimic, eller hvad man nu kalder det.

Jeg foreslog faktisk min bror, at jeg kunne bruge hans fjelddellefigur til en Tintin-inspireret tegneserie. Det faldt han med det samme for. Han har på det nærmeste ladt mig overtage hans lille fjeddelle figur, da han ikke selv orker at tegne historier med den. Han er ikke så meget for selv at lave tegneserier.

HER KOMMER SÅ DEN ENDELIGE PERSON INTRODUKTION:

DELTIN:
Han er jo en fjelddelle version af Tintin. Men han har ingen hun ligesom Tintin og hans verden er meget forskellig fra Tintins. Han er en hyggelig og nysgerrig fætter, men også lidt doven. Han kan godt finde på at falde i søvn midt i det hele og er en stor drømmer. Men når Fjelddock får sat Deltin i gang med et eller andet, er han slet ikke så doven endda og engagere sig i den opgave, han har fået. Han skal bare skubbes lidt i gang.

KAPTAJN FJELDDOCK: Det er jo Haddock, men ligeledes i en anden version lig Deltin. Det irriterer ham, at Deltin kan finde på at falde i søvn midt i det hele og synes, at han til tider er alt for doven. Men han overraskes og imponeres af at Deltin kan forudse fremtiden via de drømme, han får.
Fjeldock har også et slot ligesom Haddock. Det ligner Haddocks slot, men er ikke så kønt at se på.
Det er skævt og ret så misligeholdt. Slottet hedder Møllen Flæskefars Slot.

MAX BlÆVERMOSE:
Han er ligeså påtrængende, som den originale Max bjævermose. Han prøver at sælge alt mulig til Fjeldock og Deltin, som ikke vil købe noget fra ham. Heller ikke hans omgivelser. Så han ender altid med at sætte sine varer kraftigt ned i pris. Eller så ender han med at give dem væk.

PROFESSOR DELNAFJELD:
Han hører bedre end Tournasol. Meget bedre. Men er meget distræt og glemsom. Han går også i sin egen verden. Når han opfinder noget, så går det altid i stykker eller brænder sammen. Så har Deltin overtalt ham til at bygge et rumskib, så Deltin kan tage på rumrejse ud i de fjerne Galaxer sammen med Fjelddock og Delnafjeld. Det lyder jo ikke særlig betryggende.

DELPOND OG DELPONT:
Jeg overvejer, om de skal være med i denne Fjelddelleserie med Deltin.
Jeg ved ikke helt om de vil passe ind i historien. Det må jeg lige overveje nøjere.
Skal vi stemme om det?
læserne af denne historie kan komme med deres besyv om, hvorhvidt de skal være med
i historen som de klossede fjelddelle detektiver.

FLOMMEBERG:
Han er en kæmpestor delle og vejer flere tons. Han er luddoven og rør ikke en finger.
Han lider af kraftig sløvsind. Hvis man sætter Flommeberg på en opgave, så bliver den aldrig færdig.
Men et eller andet må han vel kunne bruges til, mener hans medmennesker( Fjelddeller ).
Det er bare spørgsmålet om "hvad?".

Regner med at have en ny rentegnet side af fjelddelle historien klar snarest muligt.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ny tegneserie fra Ultin starter op i det små.

Indlæg af ultindenstore »

Optimized-Side 3.jpg
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ny tegneserie fra Ultin starter op i det små.

Indlæg af ultindenstore »

Optimized-deltin side 4.jpg
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ny tegneserie fra Ultin starter op i det små.

Indlæg af ultindenstore »

Optimized-Fjelddellestribe.jpg
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ny tegneserie fra Ultin starter op i det små.

Indlæg af ultindenstore »

Der kom desværre en del stavefejl med på denne side. Nåh, ærgeligt. Jeg må huske at rette dem frem over. Det skal nok blive bedre. Der må ikke være så mange stavefejl på en side. øv!!
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ny tegneserie fra Ultin starter op i det små.

Indlæg af ultindenstore »

Optimized-Delleside 5.jpg
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Ny tegneserie fra Ultin starter op i det små.

Indlæg af ultindenstore »

En lille opdate til historien. Professor Delnafjeld er blevet opdøbt til professor DOLNASOL.
Historien fortsætter ufortrødent. Nu tager Deltin og hans venner på skattejagt i det store hav. Det er dér Dolnasols ubådsopfindelse kommer på prøve. Synker den til bunds eller består den?
Besvar