Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 2. jun 2022, 12:08Ikke bare stopper jeg med at købe flere bind af Blueberry Intégralen, jeg sælger også de fem bind, jeg har købt. Intégralen er i mine øjne "syg" nu, værdiløs.
:shock: :? :roll: Det eneste, der er sygt, er dén reaktion på en enkelt forbyttet side.

Jeg vil da gerne byde 100 kr. pr. bind for den "syge" intégrale - personligt fremmøde i København og alt dét der.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev: 2. jun 2022, 17:38
GoogaMooga skrev: 2. jun 2022, 12:08Ikke bare stopper jeg med at købe flere bind af Blueberry Intégralen, jeg sælger også de fem bind, jeg har købt. Intégralen er i mine øjne "syg" nu, værdiløs.
:shock: :? :roll: Det eneste, der er sygt, er dén reaktion på en enkelt forbyttet side.

Jeg vil da gerne byde 100 kr. pr. bind for den "syge" intégrale - personligt fremmøde i København og alt dét der.
Sendt dig en PM.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Mogens »

Efter at have sovet "branderten" ud og haft mulighed for at trække vejret dybt et par gange, så er jeg rimelig overbevist om, at Blueberry ryger i tasken, når turen går forbi København og Copenhell om et par uger. Altså hvis den blåøjede helt atter er at finde i Faraos' udstillingsvindue. :wink:

Det er op til den enkelte at afgøre, om han/hun fortsat støtter udgivelserne - og jeg kan godt forstå, hvis man ærgrer sig - men når alt kommer til alt, så er det stadig en fantastisk serie, som jeg under ingen omstændigheder kunne finde på at betegne som syg eller værdiløs. Undskyld mit franske, men jeg vil næsten påstå, at det er mangel på respekt for de folk, som hver dag går på arbejde og gør deres bedste for vores skyld. Personligt, ville jeg blive mega skuffet, hvis nogen udtrykte sig på den måde om mit virke. :oops:
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Redaktøren er sendt på stroppetur.
Vedhæftede filer
Blueberry-6_025_stroppetur.jpeg
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af D@niel »

ha ha, fremragende Carsten (: sikke en tegning, jeg køber også bindet
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Mogens skrev: 2. jun 2022, 22:16
Det er op til den enkelte at afgøre, om han/hun fortsat støtter udgivelserne - og jeg kan godt forstå, hvis man ærgrer sig - men når alt kommer til alt, så er det stadig en fantastisk serie, som jeg under ingen omstændigheder kunne finde på at betegne som syg eller værdiløs. Undskyld mit franske, men jeg vil næsten påstå, at det er mangel på respekt for de folk, som hver dag går på arbejde og gør deres bedste for vores skyld. Personligt, ville jeg blive mega skuffet, hvis nogen udtrykte sig på den måde om mit virke. :oops:
Hvor er det tarveligt, lavt, og gement at skyde mig det i skoene. :x
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 1. jun 2022, 19:53 Mange tak, Benadikt, for billederne - og for i det hele taget at gøre opmærksom på, at denne løsning måske kunne være en mulighed!

Også tak til Mesterius, som via sit link satte mig på sporet af Egmonts produktionschef, som jeg i dag har talt med, og som har forklaret, hvordan det praktisk er foregået (hos en bogbinder i Oslo), og hvad det kostede i tilfældet med Skrue-bogen i 2016.
Bare hyggelig! :) Går det forresten an å spørre hvordan det rent praktisk ble gjort av bokbinderen i Oslo? Jeg har nemlig (som deg, da du hørte om det) lurt litt selv på hvordan det er mulig å lime inn et nytt ark så presist at endringen nesten ikke er synlig engang.
Carsten Søndergaard skrev: 1. jun 2022, 19:53 Der er dog den forskel, at Skrue-bogen er på dobbelt så mange sider som Blueberry-samlebindet, og derudover at Skrue-bogen uden tvivl havde et langt større oplag. Så det havde sikkert været en enorm udgift for Egmont at genoptrykke hele bogen på 448 sider i et meget stort oplag. Omvendt vil der være nogle grundomkostninger (fx fragt frem og tilbage af hele oplaget), som for Blueberrys vedkommende vil gøre stykprisen en hel del højere.
Det vil altså si frakt frem og tilbake hos en eventuell bokbinder i København som kan gjøre jobben Egmont fikk gjort i Oslo?
Carsten Søndergaard skrev: 1. jun 2022, 19:53Derudover er der naturligvis også den forskel, at Egmont har langt, langt flere penge end Cobolt. I forvejen er netop dette Blueberry-bind ærlig talt et nulsumsspil på grund af det store sideantal og den helt ekstreme tekstmængde, bearbejdelsen af mange tekster i farver etc. foruden stigende papir- og fragtpriser. Reelt set skulle udsalgsprisen have været 600 kr. eller mere, hvis den skulle modsvare normale forhold. Men nu indgår bindet jo i den samlede serie Blueberry-samlebind, derfor er prisen holdt på 400 kr. Men det betyder så også, at der ikke er noget at give af. Også selv om man forsøger at indregne tab af goodwill og den slags.

Men muligheden med at indklæbe et ark med den korrekte side er ved at blive undersøgt til bunds. Så må vi se, om det kan lade sig gøre.
Det blir interessant å høre hva dere kommer frem til, hvordan det nå enn går.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev: 2. jun 2022, 01:33Hvad siger Miraculix egentlig på den dersens teaserside? Yakabov?
Det må man jo så se i albummet ;-)
Frank Madsen skrev: 2. jun 2022, 01:33Når man tænker over det, er det mest utrolige ved hele Blueberrygate vel egentlig, HVOR få fejl Cobolt har haft i deres udgivelser gennem årene. Og at Googa trods sin erklærede mission om at få genudgivet alle tegneserier fra før 1980 som samlebind HVER GANG er ude over hele internettet og råbe op om sjusk og kuldsejlede projekter p.gr.a. småfejl som denne.
Tak, Frank. Det varmer i nødens stund.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mesterius skrev: 2. jun 2022, 04:37I det norske albumet heter Miraculix' venn Shenkefobudine
Har dette navn en eller anden spøjs betydning på norsk? Jeg kan ikke afkode ordet.
Mesterius skrev: 2. jun 2022, 04:37så Cobolt har utvilsomt funnet på noe helt annet. ;) På fransk heter han forøvrig Cékankondine, et ordspill på uttrykket "C'est quand qu'on dîne ?" ("Når er det middag?").
Jeg kan røbe så meget, at navnet på dansk ikke er SÅ langt fra meningen med det franske navn :-)
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 3. jun 2022, 01:01
Mesterius skrev: 2. jun 2022, 04:37I det norske albumet heter Miraculix' venn Shenkefobudine
Har dette navn en eller anden spøjs betydning på norsk? Jeg kan ikke afkode ordet.
Øh... det må nok være et ordspill på "skjenkeforbud". Finnes ikke dette ordet på dansk?
Carsten Søndergaard skrev: 3. jun 2022, 01:01
Mesterius skrev: 2. jun 2022, 04:37så Cobolt har utvilsomt funnet på noe helt annet. ;) På fransk heter han forøvrig Cékankondine, et ordspill på uttrykket "C'est quand qu'on dîne ?" ("Når er det middag?").
Jeg kan røbe så meget, at navnet på dansk ikke er SÅ langt fra meningen med det franske navn :-)
Ah, da har vi jo et hint. (Selv om jeg som nordmann neppe kommer på løsningsordet;)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg kan ikke forstå, hvorfor jeg skal have skudt i skoene, at jeg ikke har respekt for Carsten's arbejde. Det er primært pga ham, at jeg har holdt ud til 17 års shitstorme og fnidder på Serieland. Jeg kommer aldrig til at støtte udgivelser med løsside, det er ikke noget personligt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 3. jun 2022, 01:14Jeg kommer aldrig til at støtte udgivelser med løsside, det er ikke noget personligt.
Jeg trodde du stadig eide Hergé-boken med den danske løsside. :)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 3. jun 2022, 01:16
GoogaMooga skrev: 3. jun 2022, 01:14Jeg kommer aldrig til at støtte udgivelser med løsside, det er ikke noget personligt.
Jeg trodde du stadig eide Hergé-boken med den danske løsside. :)
Ja, men den skal også sælges.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 3. jun 2022, 01:17
Mesterius skrev: 3. jun 2022, 01:16
GoogaMooga skrev: 3. jun 2022, 01:14Jeg kommer aldrig til at støtte udgivelser med løsside, det er ikke noget personligt.
Jeg trodde du stadig eide Hergé-boken med den danske løsside. :)
Ja, men den skal også sælges.
Kan du virkelig skille deg av med den? Det er jo en helt enestående bok.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Ja, det gør ondt, men når alt kommer til alt, har jeg jo stadig de andre bøger.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar