Blake & Mortimer nyudgives

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Erling Søby »

Jeg tager den under euroklassikere, hvor den hører hjemme. Sakset fra Forlaget Faraos Cigarers hjemmeside:

"Desuden kan jeg [redaktøren] allerede nu løfte sløret for vores nye satsning Ol'School comics.
Baggrunden var at, Sivert og undertegnet gik og legede med tanken - at tænk hvis illustrationforlaget var startet i halvtredserne istedet for tresserne, og tænk hvis de konsekvent havde beholdt de dejlige stof rygge med det ru og tykke papir, hvor farven nærmest blender sig ind i papiret istedet for at lægge sig oven på, som det gør på bestrøget papir - Har man stået med Franske første udgaver er man ikke et øjeblik i tvivl, de er så smukke at vi må gøre forsøget...

Projektet bliver startet med en ægte nostalgiker de tre første bind af Blake & Mortimer: Kampen om Verdensherredømmet 1-3 og vi regner med at udgive hele den originale serie i dette format andre serier er også i støbeskeen, mere om det senere.
Ol' School comics vil lægge sig så tæt som muligt af de første franske formatter og vil til en hvis grad ligne Tintin facsimil udgaverne."

Hvad kan jeg sige udover tak! - Det er stort.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Antaeus »

Bliver interessant af følge.
Jeg har jo alle Blake & Mortimer album, men de nye skal tjekkes ud og så må vi tage stilling når de kommer ud. Jeg fik købt alle Faksimile udgaverne af Tintin, men jeg havde heller ikke Tintin i en samlet udgave. Faksimile udgaven af Tintin er bestemt lækker. Den mangler dog titel på ryggen samt samme rygfarve og/eller muligvis et nummer. Måske bare "Tintin" "1" etc.
Er den lækker nok så bliver det svært ikke at lade sig friste. En smule ekstramateriale kunne man måske indflette så man kan retfærdiggøre at man har to udgaver stående :roll:

Siden købte jeg også alle mini-albums da de kom ud til en 20'er stykket (mangler dog stadig 3 numre - irriterende når supermarkederne ikke fører hele serien, men lige vælger nogle stykker fra).
Senest rettet af Antaeus 22. feb 2012, 22:56, rettet i alt 2 gange.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22994
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af GoogaMooga »

:D :D :D :D Jamen, det er jo en fantastisk nyhed, ingen tvivl om det! Faraos har indtil nu ikke bevæget sig længere tilbage end 70'erne, men med OLD SCHOOL COMICS i prægtigt format har EUROKLASSIKERNE sejret her til lands! Kampen om Verdensherredømmet 1-3 er tilmed i høj kurs, jeg selv ejer kun toeren, men vil nok alligevel prøve at samle Carlsens færdig. Så kan jeg jo lave en "Tintin" og købe Faraos oveni! Det mest spændende bliver, om vi får oversættelser af ikke tidligere oversatte euroklassikere, listen er lang, men I kender remsen: Vance, Jijé, Tillieux, og Graton, først og fremmest, og der er mange, mange flere!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Erling Søby »

Antaeus:
Faksimile udgaven af Tintin er bestemt lækker. Den mangler dog titel på ryggen samt samme rygfarve og/eller muligvis et nummer. Måske bare "Tintin" "1" etc.
Mig bekendt følger den danske udgave Castermans udgave, idet denne ikke måtte ændres overhovedet.
Antaeus:
Er den lækker nok så bliver det svært ikke at lade sig friste. En smule ekstramateriale kunne man måske indflette
Det vil være rigeligt for mig, bare at få albummene ud i "faksimileudgave". Tintin i faksimileudgave er meget bedre end standardudgaven, at jeg ikke kan læse standardudgaven mere. Det bliver forhåbentlig også tilfældet med Blake & Mortimer.
GoogaMooga:
med OLD SCHOOL COMICS i prægtigt format har EUROKLASSIKERNE sejret her til lands
Sejret over hvad eller hvem (idet jeg formoder der også må være en taber)?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22994
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev:GoogaMooga:
med OLD SCHOOL COMICS i prægtigt format har EUROKLASSIKERNE sejret her til lands
Sejret over hvad eller hvem (idet jeg formoder der også må være en taber)?
Der er ingen taber, den samlede pulje bliver større, og alle er (forhåbentlig) glade! Euroklassikerne har været trængte, men nu vender de stærkt tilbage!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Antaeus »

Erling Søby skrev:Antaeus:
Faksimile udgaven af Tintin er bestemt lækker. Den mangler dog titel på ryggen samt samme rygfarve og/eller muligvis et nummer. Måske bare "Tintin" "1" etc.
Mig bekendt følger den danske udgave Castermans udgave, idet denne ikke måtte ændres overhovedet.
Antaeus:
Er den lækker nok så bliver det svært ikke at lade sig friste. En smule ekstramateriale kunne man måske indflette
Det vil være rigeligt for mig, bare at få albummene ud i "faksimileudgave". Tintin i faksimileudgave er meget bedre end standardudgaven, at jeg ikke kan læse standardudgaven mere. Det bliver forhåbentlig også tilfældet med Blake & Mortimer.
GoogaMooga:
med OLD SCHOOL COMICS i prægtigt format har EUROKLASSIKERNE sejret her til lands
Sejret over hvad eller hvem (idet jeg formoder der også må være en taber)?
Ja, den kunne ikke ændres. Jeg siger bare hvad der kunne have gjort den endnu bedre i håb om at det måske kunne udføres i Blake & Mortimer udgaven.
Er Blake & Mortimer udgaven også en må ikke ændres fransk kopi udgave eller er det noget der ikke er set før ?

Har du et link til nyheden i Faraos cigarer? jeg kan ikke umiddelbart finde den.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2379
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af benadikt »

Antaeus skrev:Har du et link til nyheden i Faraos cigarer? jeg kan ikke umiddelbart finde den.
http://www.forlagetfaraos.dk/
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
HenningP
Indlæg: 10
Tilmeldt: 6. maj 2009, 15:34

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af HenningP »

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22994
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af GoogaMooga »

Nu har jeg annonceret denne nyhed i Sverige! De er helt sikkert også interesseret!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Antaeus »

Tak for link.

Er det den her udgave vi får en kopi af ? En kassette ville passe godt til, det kom fx med Adele :)

Blake & Mortimer er også udkommet på DVD, flere af historierne er ikke at finde som album. Jeg har den, men har ikke set den endnu. Kun "Det Gule Mærke". Ok, men ikke samme kvalitet som i albumene.

Billede

Hvis man googler lidt på franske så støder man også ind i de her (deluxe udgaver).

Billede

Uploaded with ImageShack.us

Billede

Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Antaeus »

Klodernes Kamp - E.P. Jacobs
Klodernes kamp af Jacobs E.P., nå ja ham Wells har også været lidt med.
Den her er jeg aldrig stødt på før, ærgeligt den er på fransk for ellers kunne det jo nok være man bare skulle have slået til. Nu får i chancen.
Nogle der ved noget om udgaven ?

Var det ikke noget for Cobolt eller Faraos ?

Kun 700 eksemplarer, den skal nok være lidt værd (Deluxe - 104 s).
http://www.amazon.fr/Guerre-mondes-%C3% ... 249&sr=8-3

Billede

Uploaded with ImageShack.us
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Antaeus »

En smule information her (sæt på google translate)
Det ser ikke ud til at være en tegneserie, men en bog med illustrationer af Jacobs.
Se bl.a. billederne i dette link:
http://www.amazon.fr/guerre-mondes-Jaco ... 2870970064

http://gotomars.free.fr/epjacobs.html

http://www.bedetheque.com/album-17653-B ... ondes.html

http://gotomars.free.fr/tripod.html

http://viviane-quittelier.skynetblogs.b ... ondes.html
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
john difool
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 81
Tilmeldt: 12. feb 2011, 23:43

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af john difool »

Ville nok foretrække Blake & Mortimer i samlealbum alá dem der er vist på

http://comicwiki.dk/wiki/Blake_og_Mortimer

Havde Pyramidens hemmelighed 1+2 og Det gule mærke da jeg var dreng. Men har sidenhen ikke fulgt dem synderligt meget.

Men måske giver jeg dem en chance når de nu kommer igen.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Antaeus »

john difool skrev:Ville nok foretrække Blake & Mortimer i samlealbum alá dem der er vist på

http://comicwiki.dk/wiki/Blake_og_Mortimer

Havde Pyramidens hemmelighed 1+2 og Det gule mærke da jeg var dreng. Men har sidenhen ikke fulgt dem synderligt meget.

Men måske giver jeg dem en chance når de nu kommer igen.
Det var jo dem på mit første billede.
Jeg har alle album, det er også en fuldstændig fantastisk serie, altså dem af Jacobs og et par stykker af de nye.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 799
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Spærhage »

Ja det er dæleme da en nyhed! Jeg er selvsagt først i køen, når de kommer. Jeg synes at Faraos egen idé med en udgivelse i stil med Tintin facsimile er fin, MEN jeg så jo MEGET gerne at nogen udgav bar én enkelt bog om Edgar P Jacobs. Der er et hav af dem på fransk, og for mig ER det altså lidt besynderligt at ikke en eneste af dem har fundet vej til Danmark...endnu.

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Besvar