Blake & Mortimer nyudgives

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
john difool
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 81
Tilmeldt: 12. feb 2011, 23:43

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af john difool »

Antaeus skrev:
john difool skrev:Ville nok foretrække Blake & Mortimer i samlealbum alá dem der er vist på

http://comicwiki.dk/wiki/Blake_og_Mortimer

Havde Pyramidens hemmelighed 1+2 og Det gule mærke da jeg var dreng. Men har sidenhen ikke fulgt dem synderligt meget.

Men måske giver jeg dem en chance når de nu kommer igen.
Det var jo dem på mit første billede.
Jeg har alle album, det er også en fuldstændig fantastisk serie, altså dem af Jacobs og et par stykker af de nye.
Der er lidt flere udgaver på linket end dem fra første billede - kan godt lide de samlede, hvor der er flere album i én.
Jakob
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 867
Tilmeldt: 12. jul 2005, 20:50
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Jakob »

GoogaMooga skrev::D :D :D :D Jamen, det er jo en fantastisk nyhed, ingen tvivl om det! Faraos har indtil nu ikke bevæget sig længere tilbage end 70'erne, men med OLD SCHOOL COMICS i prægtigt format har EUROKLASSIKERNE sejret her til lands! Kampen om Verdensherredømmet 1-3 er tilmed i høj kurs, jeg selv ejer kun toeren, men vil nok alligevel prøve at samle Carlsens færdig. Så kan jeg jo lave en "Tintin" og købe Faraos oveni! Det mest spændende bliver, om vi får oversættelser af ikke tidligere oversatte euroklassikere, listen er lang, men I kender remsen: Vance, Jijé, Tillieux, og Graton, først og fremmest, og der er mange, mange flere!
Graton er kommet i old-school serien (altså på fransk), og ser superlækker ud. Men det vil nok være den eneste, jeg ville genkøbe, såfremt jeg har de andre i tidligere udgaver...
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 14. jan 2005, 21:16
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Ole Damgaard »

Spærhage skrev:MEN jeg så jo MEGET gerne at nogen udgav bar én enkelt bog om Edgar P Jacobs. Der er et hav af dem på fransk, og for mig ER det altså lidt besynderligt at ikke en eneste af dem har fundet vej til Danmark...endnu.
Du finder bare ud af hvilken der er den bedste. Så kigger vi på det.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af benadikt »

john difool skrev:Der er lidt flere udgaver på linket end dem fra første billede - kan godt lide de samlede, hvor der er flere album i én.
Og i 2009 startede en serie med 2-3 album i hver bog. Indbindingen ser ut til at ligne den på retroudgaven af Tintin.

Billede
Billede
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af benadikt »

benadikt skrev:...
Billede
Billede
Linkene ser ikke ud til at virke, så her er adresserne i stedet

http://comicwiki.dk/wiki/Blake_%26_Mort ... C3%A9grale
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 800
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Spærhage »

Ole Damgaard skrev:
Spærhage skrev:MEN jeg så jo MEGET gerne at nogen udgav bar én enkelt bog om Edgar P Jacobs. Der er et hav af dem på fransk, og for mig ER det altså lidt besynderligt at ikke en eneste af dem har fundet vej til Danmark...endnu.
Du finder bare ud af hvilken der er den bedste. Så kigger vi på det.
DEAL!

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 14. jan 2005, 21:16
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Ole Damgaard »

Spærhage skrev:
Ole Damgaard skrev:Du finder bare ud af hvilken der er den bedste. Så kigger vi på det.
DEAL!
/Spærhage
Jeg får i øvrigt en stærk fornemmelse af deja-vú. Sad du ikke nede i mit køkken for tre uger siden og saqde nøjagtig det samme: "hav af bøger om Jacobs - blabla - udgive på dansk - blabla - lave en liste med dem - blabla" ?
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 800
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Spærhage »

Ole Damgaard skrev:
Spærhage skrev:
Ole Damgaard skrev:Du finder bare ud af hvilken der er den bedste. Så kigger vi på det.
DEAL!
/Spærhage
Jeg får i øvrigt en stærk fornemmelse af deja-vú. Sad du ikke nede i mit køkken for tre uger siden og saqde nøjagtig det samme: "hav af bøger om Jacobs - blabla - udgive på dansk - blabla - lave en liste med dem - blabla" ?
Det skal nok passe, men der var jeg jo fuld og så kan alt jo ske! Det er jeg ikke i skrivende stund, men ALLIGEVEL mener jeg at vi skal finde ud af noget. Jeg graver i stakken derhjemme og på nettet...

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Antaeus »

Hvis du finder en spændende bog, der hovedsageligt koncentrerer sig om hans tegneserier, helst med store flotte billeder, tilblivelsen af de forskellige album, anekdoter til disse osv. så er jeg klart på. Hvis det er en "kedelig", bog som koncentrer sig alt for meget om hans liv uden for tegneserie-verdenen (lidt er fint) og en masse blyant skitser så er jeg for længst stået af. Det skal være en lækker bog, som er til at gå til.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Rene Schnoor
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 78
Tilmeldt: 28. maj 2007, 16:27

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Rene Schnoor »

Er der mon nogen der har nyt om Blake og Mortimer udgivelsen? Evt. en releasedate?
Thunder
Indlæg: 11
Tilmeldt: 31. okt 2011, 19:39

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Thunder »

Jeg sendte en mail til dem og fik følgende svar i dag:

Der går nok et lille ½ års tid endnu før der sker noget på den front.
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

½ år er da også bedre en 12 år.
Jeg ser frem til det!
med venlig hilsen Jan Erik
Rene Schnoor
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 78
Tilmeldt: 28. maj 2007, 16:27

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Rene Schnoor »

Thunder skrev:Jeg sendte en mail til dem og fik følgende svar i dag:

Der går nok et lille ½ års tid endnu før der sker noget på den front.
Tak for informationen :) - Glæder mig.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Antaeus »

Måske vi hellere skulle tage Blake og Mortimer diskussionen her, vi har jo en tråd. Det havde jeg lige glemt.

Der må da snart komme nogle billeder og lidt flere informationer om Blake & Mortimer ?
De må godt lave lidt reklame...
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Rene Schnoor
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 78
Tilmeldt: 28. maj 2007, 16:27

Re: Blake & Mortimer nyudgives

Indlæg af Rene Schnoor »

God idé Antaeus, vi hijackede jo nærmest Googas tråd om Moebius. (Undskyld).

Jeg kunne godt tænke mig at vide udgivelsesfrekvensen på Blake & Mortimer, samt noget om ekstramaterialet (hvis der da bliver noget).
Besvar