Troede at Cobolt ville vente med at udgive nr. 1 til nr. 2 var klar?Carsten Søndergaard skrev: ↑17. jul 2023, 00:04Det tør ingen spå om. Blain og Sfar er måske fortsat ikke helt enige om, hvordan det skal ende med at tage sig ud. Man kan følge Blain på Facebook, men så vidt jeg forstår har de bestemt sig for ikke at udtale noget konkret, som de gjorde i flere år under udarbejdelsen af det første album. Sidste post om den galdesyge apache er fra 15. februar.
Blueberry spørgsmål
Re: Blueberry spørgsmål
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
"Apachekløften" havde ellers været oplagt:Carsten Søndergaard skrev: ↑16. jul 2023, 23:19Det forekom mig for generisk med en titel som "Apacheoprøret", når det nu netop er et ekstraordinært eventyr.
Så det endte med, at albummets titel blev "Den bitre apache" ... og at den bitre apache navngives "Den Bitre". Hvilket er anakronistisk og historieløst, for indianske egennavne er aldrig i bestemt form. Men det var alligevel den eneste løsning. Ikke perfekt, men brugbart.
"Galdesyg" var også i spil, ellers et godt ord
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Ha ha, jamen vi troede også, at det var det, vi gjorde. Sidste år forlød det nemligt, at bind 2 ville blive klar i løbet af 2023.
Men ... det gør det så ikke. Et ret godt bud er dog nok 2024, og så udkommer det selvfølgelig med det samme på dansk.
Aha - det forklarer jo en del.Carsten Søndergaard skrev: ↑18. jul 2023, 00:03Ha ha, jamen vi troede også, at det var det, vi gjorde. Sidste år forlød det nemligt, at bind 2 ville blive klar i løbet af 2023.
Men ... det gør det så ikke. Et ret godt bud er dog nok 2024, og så udkommer det selvfølgelig med det samme på dansk.
Uanset hvad, så er jeg ret vil dmed albummet. Ser frem til nr. 2
I kolofonen i bog 6 står, at Den lange march havde premiere i Super As nr. 85-87. Men flere europæiske kilder og engelske Wikipedia skriver, at Den lange march havde premiere i Super As nr. 69-72 & 85-87. Er nr. 69-72 en forglemmelse i bog 6, eller hvordan?
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Kontakt:
Det kan jeg godt se. Jeg må indrømme, at jeg ikke efterprøvede oplysningerne. I det franske samlebind står der, at historien blev bragt i Super As nr. 85-87. Så det tog jeg for gode varer.
Re: Blueberrys højrøvede hest
Hvordan er det med højden på de nye oplag af bogserien?Mogens skrev: ↑11. aug 2023, 19:28 Det er ikke for at starte en shitstorm midt i det herlige sommervejr, men jeg kan se, at det nye samlebind med Blueberry er frit tilgængeligt i de kulørte butikker. En vågen bruger på Facebook har dog opdaget, at det skiller sig lidt ud fra de øvrige bind. Det afholder mig dog ikke fra at investere i dette pragtværk, selvom hesten ser ud til at være lettere 'højrøvet'!
Det vil dog interessere mig, om samtlige samlebind 7 har fået 5-6 mm vokseværk eller om der blot er tale om et enkelt sort får?!
Blueberry 7 opslag.JPG
Jeg har 1. oplag og ser bøgerne i reolen hver dag.
Og bemærker næsten hver dag den store forskel på nr. 6 og nr. 7.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Vi ser rigtig mange gange at det ikke lykkedes forlagene at have matchende rygge i en tegneserieserie. Det er virkelig mange gange hvor det ikke flugter, er forskel i størrelsen eller at det et album eller flere, der afviger fra de andre med hensyn til andre ting. Det er åbenbart meget vanskeligt og for os samlere påvirker det æstetikken, meget ærgerligt.
Når jeg ser på billedet så står der også "Cobolt" nederst på ryggen på det første bind, det dukker ikke op på dit billede af de andre rygge.
Når jeg ser på billedet så står der også "Cobolt" nederst på ryggen på det første bind, det dukker ikke op på dit billede af de andre rygge.
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Kontakt:
Forklaringen står længere oppe i tråden. Og der kommer også til at stå Cobolt på bind 9, så det ligesom indkapsler serien
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Det ville godt nok også have set mærkeligt ud me ni coboltlogoer mellem alle hestens ben. Den har nok at slås med allerede, nu dens røv er ved at falde af.Carsten Søndergaard skrev: ↑22. okt 2024, 23:45Forklaringen står længere oppe i tråden. Og der kommer også til at stå Cobolt på bind 9, så det ligesom indkapsler serien
God humor.
Det handler i øvrigt ikke om størrelsen, men om gørelsen. Dog har så lidt aldrig betydet så meget.
Det handler i øvrigt ikke om størrelsen, men om gørelsen. Dog har så lidt aldrig betydet så meget.
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Når det nu er gået galt så er det bestemt fint at man gør et eller andet så man redder bare lidt af æren og det ser præsentabelt ud på kundernes hylder.Carsten Søndergaard skrev: ↑22. okt 2024, 23:45Forklaringen står længere oppe i tråden. Og der kommer også til at stå Cobolt på bind 9, så det ligesom indkapsler serien