Antaeus skrev:Der er mange plakater som kunne være fantastiske at få ud.
Der er rigtige mange jeg gerne så lavet fra paneler eller sider i Tintin, Blake & Mortimer, Splint & Co., Vakse Viggo, Prins Valiant, Modesty Blaise, Paul Murry, Gibrat, Deleuran og en masse andre.
Hvis de var ude så ville det så også blive rigtig svært at bestemme sig.
Måske man skulle køre halvårlige plakatshows i sit bibliotek og så skifte....
Det gode er at det ville være positive valg.
Taler vi Moebius så har jeg en af dem jeg allerhelst vil have fra ham.
Jeg elsker Giraud og Blueberry, men af en eller anden årsag er jeg aldrig sprunget på Moebius. Værkerne siger mig bare ikke rigtig noget. Sikkert fordi stregen er så anderledes og fordi fortællingerne er så alternative.
Det skal dog ikke ændre på, at det kunne være fedt at få lidt flere posters og plakater ud i butikkerne.
Jeg glemmer aldrig mit besøg i en tegneseriebutik i Bruxelles i 2010. På væggen hang et billede af Vakse Viggo, siddende på en dubios bodega med en bajer i hånden og et trist blik i øjnene. Og jeg slog ikke til. Til min dødsdag vil jeg ikke kunne forstå, hvorfor jeg ikke bare rev den indrammede plakat/poster ned fra væggen og styrtede ud af butikken med den i hånden. Det er ikke lykkedes mig at finde den siden, og ekspedienten i butikken fortalte mig et år senere (da jeg var dér igen for endelig at erhverve mig vidunderet), at der vist var tale om en specialudgave i forbindelse med et jubilæum, og at posteren var udgivet i et begrænset oplag. Dét har lært mig én ting: slå til, mens man kan.