Bruno Brazil

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Bruno Brazil

Indlæg af Mogens »

Det er vist ikke gået nogens næse forbi, at Zoom genudgiver de gamle Bruno Brazil-historier i samlebind, mens der også er fundet plads til den nye udgave af Aymond og Bollée. Der er ikke noget odiøst i, at de gamle historier har fået nye titler, men det sjove er, at man i den helt nye historie "Black program" gør brug af referencer til de gamle titler. Det kunne tyde på, at man hos Zoom ikke har foretaget et krydstjek, selvom begge nye udgivelser stort set er kommet på det samme tidspunkt. :D :D
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9430
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Bruno Brazil

Indlæg af Antaeus »

Mogens skrev:Det er vist ikke gået nogens næse forbi, at Zoom genudgiver de gamle Bruno Brazil-historier i samlebind, mens der også er fundet plads til den nye udgave af Aymond og Bollée. Der er ikke noget odiøst i, at de gamle historier har fået nye titler, men det sjove er, at man i den helt nye historie "Black program" gør brug af referencer til de gamle titler. Det kunne tyde på, at man hos Zoom ikke har foretaget et krydstjek, selvom begge nye udgivelser stort set er kommet på det samme tidspunkt. :D :D
Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen?
Den nye kan vel godt referere til de gamle album også selv om de ikke er udgivet af Zoom endnu, de er jo udgivet af andre.

Den første Brazil bog var i øvrigt flere måneder forsinket. Men jeg kan ikke huske om det er til de historier der refereres eller andre.

Personligt synes jeg ikke den nye er nær så god som de gamle Brazil, alt er egentlig rigtig, men alt er også bare lidt mindre veludført.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Bruno Brazil

Indlæg af Mogens »

Det kan godt være, at bog 1 blev forsinket i nogle måneder, men det hang vist sammen med trykkeriet og ikke med materialet som sådan. I "Black program" er der referencer til "TV-piraterne", der er omdøbt til "Alligatorkommandoet" i bog 1. Der er også en reference til "Kvit eller dobbelt", som måske kommer til at hedde det samme i én af de senere bøger, men det ved vi ikke endnu. Jeg synes bare, at det er sjovt, at ét forlag, som står for begge udgivelser, ikke bruger deres egne omdøbte titler. Jeg kan ikke huske, om jeg faldt over mere. Det skal i øvrigt ikke forstås som en kritik. Jeg syntes bare, at det var morsomt. :D
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9430
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Bruno Brazil

Indlæg af Antaeus »

Mogens skrev:Det kan godt være, at bog 1 blev forsinket i nogle måneder, men det hang vist sammen med trykkeriet og ikke med materialet som sådan. I "Black program" er der referencer til "TV-piraterne", der er omdøbt til "Alligatorkommandoet" i bog 1. Der er også en reference til "Kvit eller dobbelt", som måske kommer til at hedde det samme i én af de senere bøger, men det ved vi ikke endnu. Jeg synes bare, at det er sjovt, at ét forlag, som står for begge udgivelser, ikke bruger deres egne omdøbte titler. Jeg kan ikke huske, om jeg faldt over mere. Det skal i øvrigt ikke forstås som en kritik. Jeg syntes bare, at det var morsomt. :D

Nåååh, så de bruger referencen TV-piraterne og ikke den nye titel og det er endda samme oversætter. Deres gruppenavn, Alligatorkommandoet, har jeg det en smule svært med, det lyder underligt i mine ører. Hvorfor ikke bruge den gamle betegnelse. Jeg mener de har benyttet både Commando Caiman og Alligatorgruppen før.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Bruno Brazil

Indlæg af Lars S »

Mogens skrev:Det kan godt være, at bog 1 blev forsinket i nogle måneder, men det hang vist sammen med trykkeriet og ikke med materialet som sådan. I "Black program" er der referencer til "TV-piraterne", der er omdøbt til "Alligatorkommandoet" i bog 1. Der er også en reference til "Kvit eller dobbelt", som måske kommer til at hedde det samme i én af de senere bøger, men det ved vi ikke endnu. Jeg synes bare, at det er sjovt, at ét forlag, som står for begge udgivelser, ikke bruger deres egne omdøbte titler. Jeg kan ikke huske, om jeg faldt over mere. Det skal i øvrigt ikke forstås som en kritik. Jeg syntes bare, at det var morsomt. :D
Ret uheldigt synes jeg. Lidt besværligt at man skal kende de gamle titler for helt at fang referencerne.
Personligt skal jeg dog kun ha' samlebindene. Fra hvad jeg har set af den nye serie, så ligner den i stil meget de andre sådan lidt anonyme serier som ZOOM udgiver (efterhånden mange af). Lidt kedelig og upersonlig streg.
Flash
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 83
Tilmeldt: 16. jun 2016, 07:35

Re: Bruno Brazil

Indlæg af Flash »

Lars S skrev:
Mogens skrev:Det kan godt være, at bog 1 blev forsinket i nogle måneder, men det hang vist sammen med trykkeriet og ikke med materialet som sådan. I "Black program" er der referencer til "TV-piraterne", der er omdøbt til "Alligatorkommandoet" i bog 1. Der er også en reference til "Kvit eller dobbelt", som måske kommer til at hedde det samme i én af de senere bøger, men det ved vi ikke endnu. Jeg synes bare, at det er sjovt, at ét forlag, som står for begge udgivelser, ikke bruger deres egne omdøbte titler. Jeg kan ikke huske, om jeg faldt over mere. Det skal i øvrigt ikke forstås som en kritik. Jeg syntes bare, at det var morsomt. :D
Ret uheldigt synes jeg. Lidt besværligt at man skal kende de gamle titler for helt at fang referencerne.
Personligt skal jeg dog kun ha' samlebindene. Fra hvad jeg har set af den nye serie, så ligner den i stil meget de andre sådan lidt anonyme serier som ZOOM udgiver (efterhånden mange af). Lidt kedelig og upersonlig streg.
Jeg er helt enig i at tegningerne er totalt uinteressante. De er på en eller anden måde for “bløde” i udtrykket. Til gengæld syntes jeg at historien var fangende så jeg ender nok med at købe fortsættelsen.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9430
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Bruno Brazil

Indlæg af Antaeus »

Flash skrev:
Lars S skrev:
Mogens skrev:Det kan godt være, at bog 1 blev forsinket i nogle måneder, men det hang vist sammen med trykkeriet og ikke med materialet som sådan. I "Black program" er der referencer til "TV-piraterne", der er omdøbt til "Alligatorkommandoet" i bog 1. Der er også en reference til "Kvit eller dobbelt", som måske kommer til at hedde det samme i én af de senere bøger, men det ved vi ikke endnu. Jeg synes bare, at det er sjovt, at ét forlag, som står for begge udgivelser, ikke bruger deres egne omdøbte titler. Jeg kan ikke huske, om jeg faldt over mere. Det skal i øvrigt ikke forstås som en kritik. Jeg syntes bare, at det var morsomt. :D
Ret uheldigt synes jeg. Lidt besværligt at man skal kende de gamle titler for helt at fang referencerne.
Personligt skal jeg dog kun ha' samlebindene. Fra hvad jeg har set af den nye serie, så ligner den i stil meget de andre sådan lidt anonyme serier som ZOOM udgiver (efterhånden mange af). Lidt kedelig og upersonlig streg.
Jeg er helt enig i at tegningerne er totalt uinteressante. De er på en eller anden måde for “bløde” i udtrykket. Til gengæld syntes jeg at historien var fangende så jeg ender nok med at købe fortsættelsen.
Den vej de drejer historien er ikke en vej jeg synes om, det er alt for meget fokus på deres skavanker og psyke, det er sikkert meget menneskeligt realistisk og rammende, men jeg synes det bliver drejet for langt væk fra det jeg er vant til og godt kan lide ved Bruno Brazil. Noget af det fede ved Bruno Brazil er den lidt James Bond og Mission Possible agtige stemning og altid udført med meget høj selvtillid i en lidt overlegen stil. Den nye historie er ikke dårlig, men den bliver heller ikke rigtig god i mine øjne.

Selve tegningspørgsmålet er ret interessant og det har jeg ført over i en ny tråd.
http://dansketegneserieskabere.dk/debat ... 35#p206835
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Ozymandias Rex
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 153
Tilmeldt: 8. jun 2005, 14:55

Re: Bruno Brazil

Indlæg af Ozymandias Rex »

Antaeus skrev:Den vej de drejer historien er ikke en vej jeg synes om, det er alt for meget fokus på deres skavanker og psyke, det er sikkert meget menneskeligt realistisk og rammende, men jeg synes det bliver drejet for langt væk fra det jeg er vant til og godt kan lide ved Bruno Brazil. Noget af det fede ved Bruno Brazil er den lidt James Bond og Mission Possible agtige stemning og altid udført med meget høj selvtillid i en lidt overlegen stil.
Bruno var helt til rotterne efter det, der skete i "Kvit eller dobbelt". I albummet "Dossier Bruno Brazil" overvejer Oberst L vist endda at fyre ham. Jeg synes, det giver god mening at lave en historie, hvor vi ser Bruno kravle op af hullet. (Men selvfølgelig skal der også være James Bond-agtig action.)

Han er sikkert tilbage til at være sit gamle jeg (eller noget tæt på) i slutningen af næste album.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9430
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Bruno Brazil

Indlæg af Antaeus »

Ozymandias Rex skrev:
Antaeus skrev:Den vej de drejer historien er ikke en vej jeg synes om, det er alt for meget fokus på deres skavanker og psyke, det er sikkert meget menneskeligt realistisk og rammende, men jeg synes det bliver drejet for langt væk fra det jeg er vant til og godt kan lide ved Bruno Brazil. Noget af det fede ved Bruno Brazil er den lidt James Bond og Mission Possible agtige stemning og altid udført med meget høj selvtillid i en lidt overlegen stil.
Bruno var helt til rotterne efter det, der skete i "Kvit eller dobbelt". I albummet "Dossier Bruno Brazil" overvejer Oberst L vist endda at fyre ham. Jeg synes, det giver god mening at lave en historie, hvor vi ser Bruno kravle op af hullet. (Men selvfølgelig skal der også være James Bond-agtig action.)

Han er sikkert tilbage til at være sit gamle jeg (eller noget tæt på) i slutningen af næste album.
Sikkert realistisk, men jeg kan ikke li' det. Jeg ser dem som usædvanlige, der ikke bryder sammen næsten lige meget hvad de kommer ud for. Og deres handicap havde jeg nok også undgået ved ny banebrydende behandling var tilgængelig eller de havde været usædvanlige heldige eller anden forklaring. De er alt for vigtige til at sætte sådan halvt ud af spillet, det ødelægger i hvert fald en del for mig.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Ozymandias Rex
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 153
Tilmeldt: 8. jun 2005, 14:55

Re: Bruno Brazil

Indlæg af Ozymandias Rex »

Antaeus skrev:Jeg ser dem som usædvanlige, der ikke bryder sammen næsten lige meget hvad de kommer ud for.
Bemærk ordet "næsten". De fleste af Bruno Brazils teamkammerater, heriblandt hans lillebror, blev hårdt sårede eller dræbt. Hvis dét ikke får manden til at bryde sammen, er han totalt følelseskold.
Antaeus skrev:Og deres handicap havde jeg nok også undgået ved ny banebrydende behandling var tilgængelig eller de havde været usædvanlige heldige eller anden forklaring. De er alt for vigtige til at sætte sådan halvt ud af spillet, det ødelægger i hvert fald en del for mig.
Tja, Greg var uenig med dig. Og det ville have været forkert at ignorere hans historier. Han var trods alt medskaber af serien.
Besvar