"Duke" er nu på 5. bind

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar

Hvordan så med dig og Hermann?

Ikke noget af Yves
0
Ingen stemmer
Stopper ved Jeremiah
2
40%
Skal lige have Duke med
1
20%
Jeg skal ha' det hele! Jeg skal ha' det hele!
2
40%
 
Afgivne stemmer: 5

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

"Duke" er nu på 5. bind

Indlæg af GoogaMooga »

Oprindelig var den tænkt som en trilogi, men Hermann's westernserie er nu oppe på fem bind! Yves H har igen forfattet, så kan vi sove roligt om natten. Hermann fylder 83 i år; gad vide, hvor meget længere han gider?

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: "Duke" er nu på 5. bind

Indlæg af Gimli »

Jeg har sat min stemme ved; jeg stopper ved Jeremiah. Det er reelt forkert, fordi jeg ikke har købt de sidste 2-3 bind af Jeremiah - og jeg tvivler på, at jeg køber dem (eller kommende Jeremiah).

De sidste mange nyere Hermann jeg har læst, har ikke indfriet mine forventninger (jeg har ikke læst noget fra 2014 og fremefter). Jeg har noget stående; station 16, Old man Pa og et par Jeremiah fra 2014 og nogle år frem. Sidste album mener jeg er junglecity?.

Der er for meget andet, som jeg mener er bedre, så jeg har opgivet Hermann.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: "Duke" er nu på 5. bind

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg synes selv, "Duke" er meget god, de tre bind, jeg har indtil videre. Og jeg gad godt at se den gjort færdig på dansk. Når man som jeg vægter tegningerne mest, er der stadig meget at komme efter.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: "Duke" er nu på 5. bind

Indlæg af Mogens »

Hermann er min all-time favorittegner. Jeg vil altid vægte hans utallige klassikere højere end de senere års uforløste værker. Nogle vil nok sige makværker. Jeg har troligt holdt ved i mange år, men for 4-5 år siden sagde jeg stop. Historierne begyndte at tage alt for meget vand ind, og tegningerne var heller ikke mere det samme. Han er selvfølgelig kommet op i alderen, skylder ingen noget og skal naturligvis behandles med respekt, men et eller andet sted syntes jeg, at han var begyndt at sjuske med tegningerne. Han har altid været uhyre produktiv. Om han er hurtig til at tegne eller bare aldrig har lavet andet end at tegne, skal jeg ikke kunne sige, men nu virker det som om, at han har for travlt. Hastværk er lastværk. Og det er fandme synd for ham og for os. Han er nok bedøvende ligeglad med, hvad jeg mener, men han fortjener et eftermæle, der ikke bør påvirkes af de senere års missere.
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: "Duke" er nu på 5. bind

Indlæg af The Elder »

Jeg fik jo opdaget, at jeg er "komplementist", for jeg holder stadig af Hermann gennem alle hans faser af "streg".
Nogen gange også på trods af historien (sagde nogen evt. "Færgemanden".)
Men Duke - den er rent faktisk fed.
Når han får lov til at boltre sig med modbydelige personer i en westernmiljø, så leverer Hermann stadig god underholdning.
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: "Duke" er nu på 5. bind

Indlæg af Mogens »

Hermann er i en klasse for sig, når det gælder om at skabe modbydelige skurke med det særlige blik i øjnene. :D

Han er ofte blevet skudt i skoene, at historierne er for voldlige, hvilket aldrig har rørt mig. Jeg synes tværtimod, at det er fedt, at alt ikke er så rosenrødt. MEN jeg synes, at der har udviklet sig en tendens til at udpensle volden i nogle af de nyere historier, bl.a. i "Uden nåde", hvor det virker, som om de blodige sekvenser er vigtigere end selve fortællingen. :shock:

Duke er okay, men kommer desværre ikke i nærheden af Red Kelly. Helten er lidt kedelig. Jeg kunne godt ønske mig lidt mere kant i karakteren. :)
Besvar