Fremtidige samlebind fra Cobolt

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Mogens »

Tak for ærligt og fyldestgørende svar, Carsten. Uden at slikke dig bagi, er det altid en fornøjelse at læse dine betragtninger. Jeg føler mig ikke trådt over de ømme tæer, over at høre, at Hermanns serier måske ikke nyder den samme respekt hos de kvalitetsbevidste læsere, som Blueberry og de noble herrer Blake og Mortimer gør. Smag og behag er som damer. Hvis de alle var ens, ville livet være forbandet kedeligt, men jeg ville nu stadig give min kære svigermor i bytte for ét guldrandet ekstramateriale med Red Kelly og Bernard Prince. He He. :lol:
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Carsten Søndergaard »

lolsen skrev: 24. feb 2021, 00:40 Carsten: Vedr. Blacksad, kan du så fortælle lidt om hvornår det sjette album forventes udgivet på dansk?
Meningen var egentlig, at det skulle være udkommet i januar 2021, altså næsten nu, men fordi det er en gigantbegivenhed i Frankrig, blev det udsat, fordi Angoulême-tegneseriemessen blev aflyst på grund af corona. Sidste melding er nu, at det kan udgives oktober/november i år (parallelt i hele Europa). Og det syvende album et år senere. Det er en dobbelthistorie, som løber over de to bind. Og Guarnido har nu haft så meget tid til at arbejde på dem, at man må tror, det kommer til at holde.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af lolsen »

Carsten: Det lyder godt, så må vi håbe at det holder med det syvende :)
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af dernice »

Carsten Søndergaard skrev: 24. feb 2021, 00:22 Men der kommer andre ting i ikke-samlebind, også kendt som enkeltalbum, men med ekstramateriale, fx Franquins restaurerede Splint & Co., lidt ligesom Gammelpot (men i større format).

Apropos Gammelpot, så figurerer der ingen albums under jeres "kommende udgivelser". Holder I stadig fast i 3 udgivelser pr. år?
(apropos det med at alle fans ønsker deres serie til at udkomme hyppigere :D )

Men fedt at se nyt album med Orbital!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Carsten Søndergaard »

dernice skrev: 24. feb 2021, 12:41Apropos Gammelpot, så figurerer der ingen albums under jeres "kommende udgivelser". Holder I stadig fast i 3 udgivelser pr. år?
(apropos det med at alle fans ønsker deres serie til at udkomme hyppigere :D )
Ja, men der har været et lille corona-problem, fordi jeg af en eller anden grund ikke selv har lige præcis Gammelpot 13 i den gamle udgave. Og den skal bruges, fordi den gamle oversættelse skrives ind fra det. Det virkede lidt voldsomt at købe et antikvarisk eksemplar for 700 kr. i Faraos, og da bibliotekerne har været lukket, kunne det heller ikke lånes. Det er det nu blevet, så det kommer senest i maj, og 14 og 15 til sommer og efteråret.
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Jack J »

Carsten Søndergaard skrev: 24. feb 2021, 00:22 Det eneste andet, jeg gerne ville have udgivet, er Franquins Modeste & Pompon (Sjarly/Fumle), men ikke uden det fantastiske ekstramateriale, som efter min mening er det mest interessante ved den serie (handler om Franquins designskole i 1950'erne). Men da Cobolt gerne ville vente med det, og rettighedshaveren åbenbart ikke ville vente, kommer det nu hos Zoom i stedet, uden ekstramaterialet må man antage.
Øv da! Jeg har altid holdt meget af Sjarley-serien og ville have elsket en ny udgave med det ekstramateriale! :(

Jeg ville iø også gerne have set danske udgaver af de album, der kom efter Franquin forlod serien, men dertil siger Zoom også nej (jeg HAR spurgt).
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Jack J »

GoogaMooga skrev: 9. feb 2021, 02:13
Carsten Søndergaard skrev: 9. feb 2021, 02:06
Mogens skrev: 8. feb 2021, 23:18Carsten, du kommenterede kun på Henrik & Hagbart (og Smølferne), men kom ikke ind på Luftens Ørne. Er samlebind med Tanguy og Laverdure stadig en mulig udgivelse fra Cobolt i fremtiden?
Bestemt. Som det ser ud lige nu, udkommer det første samlebind på Pilote-bladets 62-års fødselsdag 29. oktober 2021, som også er Luftens Ørnes fødselsdag. Første samlebind indeholder de to første Uderzo-tegnede album, som aldrig var med i den oprindelige danske albumserie. Kvaliteten og ekstramaterialets udformning er lig Blueberry-samlebindenes.
ÅRETS BEDSTE NYHED !!
Jeg er langt bagefter og ser først det her nu, men lad mig straks stemme i med et: ENIG!!!!! :D :D :D
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af lolsen »

Med fare for at gentagne et evt. tidl. stillet spørgsmål - jeg kunne dog ikke lige få øje på det - er der så nogen nærmere udgivelsesdato for Thorgalkrøniken 9? Derudover, fortsætter krøniken efter Hamme, så vi evt. fået et bind 10, 11, 12 (Sente, Dorison, Yann)?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Jack J skrev: 9. mar 2021, 10:11
Carsten Søndergaard skrev: 24. feb 2021, 00:22 Det eneste andet, jeg gerne ville have udgivet, er Franquins Modeste & Pompon (Sjarly/Fumle), men ikke uden det fantastiske ekstramateriale, som efter min mening er det mest interessante ved den serie (handler om Franquins designskole i 1950'erne). Men da Cobolt gerne ville vente med det, og rettighedshaveren åbenbart ikke ville vente, kommer det nu hos Zoom i stedet, uden ekstramaterialet må man antage.
Øv da! Jeg har altid holdt meget af Sjarley-serien og ville have elsket en ny udgave med det ekstramateriale! :(
Ja, det er trist, for det betyder jo formentlig, at det enestående ekstramateriale aldrig nogen sinde udkommer på dansk.

Og så burde serien få en ordentlig titel, ikke mindst burde den kvindelige hovedpersons navn naturligvis indgå i den, som det også gør på fransk (Modeste et Pompon) og flamsk (Tin en Tinneke). Og gerne nogle navne, der var værdiladede på en eller anden måde ligesom de franske.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Carsten Søndergaard »

lolsen skrev: 9. mar 2021, 11:03 Med fare for at gentagne et evt. tidl. stillet spørgsmål - jeg kunne dog ikke lige få øje på det - er der så nogen nærmere udgivelsesdato for Thorgalkrøniken 9? Derudover, fortsætter krøniken efter Hamme, så vi evt. fået et bind 10, 11, 12 (Sente, Dorison, Yann)?
Thorgalkrøniken 9 udkommer til efteråret. Thorgalkrøniken 10 i efteråret 2022 og Thorgalkrøniken 11 i efteråret 2023. Bind 11 kommer til at indeholde fire album inklusive Thorgal 36, og således afsluttes både Rosinskis tid som tegner på serien og den store suite om Jolan, Aniel, Kriss, Ulv og Aaricias og Thorgals langvarige adskillelse.

Om der kommer endnu flere, må vi se til den tid :-)
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Jack J »

Carsten Søndergaard skrev: 9. mar 2021, 18:48
Jack J skrev: 9. mar 2021, 10:11
Carsten Søndergaard skrev: 24. feb 2021, 00:22 Det eneste andet, jeg gerne ville have udgivet, er Franquins Modeste & Pompon (Sjarly/Fumle), men ikke uden det fantastiske ekstramateriale, som efter min mening er det mest interessante ved den serie (handler om Franquins designskole i 1950'erne). Men da Cobolt gerne ville vente med det, og rettighedshaveren åbenbart ikke ville vente, kommer det nu hos Zoom i stedet, uden ekstramaterialet må man antage.
Øv da! Jeg har altid holdt meget af Sjarley-serien og ville have elsket en ny udgave med det ekstramateriale! :(
Ja, det er trist, for det betyder jo formentlig, at det enestående ekstramateriale aldrig nogen sinde udkommer på dansk.

Og så burde serien få en ordentlig titel, ikke mindst burde den kvindelige hovedpersons navn naturligvis indgå i den, som det også gør på fransk (Modeste et Pompon) og flamsk (Tin en Tinneke). Og gerne nogle navne, der var værdiladede på en eller anden måde ligesom de franske.
Mht. navne, så undrer det mig, at man fra Zooms side tilsyneladende ændrer på seriens navn (ifølge kataloget) fra IP's Sjarly til S'jarly. Hvorfor en apostrof? Apostoffer bruger man (inde i navne/ord), når der mangler bogstaver, men det gør der jo ikke i navnet Sjarly.
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af dernice »

Når vi nu er ved de fremtidige planer, hvornår er Les Indes fourbes planlagt til at udkomme?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Jack J skrev: 9. mar 2021, 20:15Mht. navne, så undrer det mig, at man fra Zooms side tilsyneladende ændrer på seriens navn (ifølge kataloget) fra IP's Sjarly til S'jarly. Hvorfor en apostrof? Apostoffer bruger man (inde i navne/ord), når der mangler bogstaver, men det gør der jo ikke i navnet Sjarly.
Det kan vel nå at ændre sig endnu. Om ikke andet kunne man jo kalde serien for Sjarly og Charline.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Carsten Søndergaard »

dernice skrev: 9. mar 2021, 20:33 Når vi nu er ved de fremtidige planer, hvornår er Les Indes fourbes planlagt til at udkomme?
Det er lidt usikkert, men den kommer. Måske til efteråret, samtidig med det nye Blacksad-album. Måske først til næste år. Titlen bliver "Det bedrageriske Indien".
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 465
Tilmeldt: 22. sep 2008, 23:24
Geografisk sted: Central Florida

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Maximum »

Carsten, hvad med disse gamle serier, er der interesse for dem som samle bind (foruden mig)?

De 4 Esser
Eric Hedspore (maske lidt knas med Faraos Cigar som har udgivet nyere albums)
Dan Cooper
Besvar