Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Mogens »

Jamen, så er det jo bare at bestille et mini-cruise fra Oslo tl København. Så fylder du først kufferten op med tegneserier, hvorefter du krydrer turen med et besøg på Brøndby Stadion. :D
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Mesterius »

Mogens skrev: 31. maj 2022, 13:33 Jamen, så er det jo bare at bestille et mini-cruise fra Oslo tl København. Så fylder du først kufferten op med tegneserier, hvorefter du krydrer turen med et besøg på Brøndby Stadion. :D
Kanskje ikke den verste idé. :D Bortsett fra at jeg ikke helt vet hva jeg skal foreta meg på Brøndby Stadion. ;)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mesterius skrev: 31. maj 2022, 12:44Nå ser jeg forresten til min skuffelse at Forlaget Faraos Cigarers utgivelser IKKE kan skaffes hos norske nettbokhandlere som Adlibris. De kan nok likevel bestilles til Norge, men det blir sikkert litt dyrere enn hvis et forlag med normal distribusjon utga dem.
Det skyldes, at de udgives af Forlaget Faraos Cigarer, som ikke har deres udgivelser på DBK, kun på eget lager. Derfor kan de stort set ikke fås hos andre boghandlere eller netboghandlere end Faraos' egne butikker. Dog sikkert hos Tronsmo. Så vidt jeg forstår, bliver samlebindene udgivet på Forlaget Fahrenheit, som er på DBK, og ikke Forlaget Faraos Cigarer. Så når de engang kommer, vil de sikkert kunne fås hos Cdon, Adlibris osv.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 31. maj 2022, 23:37
Mesterius skrev: 31. maj 2022, 12:44Nå ser jeg forresten til min skuffelse at Forlaget Faraos Cigarers utgivelser IKKE kan skaffes hos norske nettbokhandlere som Adlibris. De kan nok likevel bestilles til Norge, men det blir sikkert litt dyrere enn hvis et forlag med normal distribusjon utga dem.
Det skyldes, at de udgives af Forlaget Faraos Cigarer, som ikke har deres udgivelser på DBK, kun på eget lager. Derfor kan de stort set ikke fås hos andre boghandlere eller netboghandlere end Faraos' egne butikker. Dog sikkert hos Tronsmo. Så vidt jeg forstår, bliver samlebindene udgivet på Forlaget Fahrenheit, som er på DBK, og ikke Forlaget Faraos Cigarer. Så når de engang kommer, vil de sikkert kunne fås hos Cdon, Adlibris osv.
Aha! Det er jo gode nyheter! :) Så Fahrenheit utgir samlebindene i avtale med Faraos?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mesterius skrev: 1. jun 2022, 00:42Så Fahrenheit utgir samlebindene i avtale med Faraos?
Fahrenheit er ejet af Faraos, og jeg tror, de fordeler titlerne mellem Forlaget Fahrenheit og Forlaget Faraos Cigarer efter om de tror, det er en fordel at have dem i almindelig distribution, eller om de regner med at kunne sælge det hele selv (samt Fantask og enkelte andre butikker).
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Mogens »

Jeg kender ikke detaljerne til den nævnte konstellation mellem forlagene, men jeg ville blive forundret, hvis samlebindene skulle vise sig at komme fra Fahrenheit, når nu de enkelte album (klassikerne) blev udgivet af Faraos.

Det betyder dog ikke noget for mig personligt, om det er det ene forlag eller det andet, så længe indholdet og kvaliteten er i top.

Brøndby Stadion er i øvrigt ét fint sted, hvor man kan få sig en kop øl og opleve den gode stemning, mens der af og til bliver spillet noget god fodbold. 🤓
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Mesterius »

Mesterius skrev: 31. maj 2022, 19:09
Mogens skrev: 31. maj 2022, 13:33 Jamen, så er det jo bare at bestille et mini-cruise fra Oslo tl København. Så fylder du først kufferten op med tegneserier, hvorefter du krydrer turen med et besøg på Brøndby Stadion. :D
Kanskje ikke den verste idé. :D Bortsett fra at jeg ikke helt vet hva jeg skal foreta meg på Brøndby Stadion. ;)
Mogens skrev: 1. jun 2022, 12:25Brøndby Stadion er i øvrigt ét fint sted, hvor man kan få sig en kop øl og opleve den gode stemning, mens der af og til bliver spillet noget god fodbold. 🤓
Ja, det var det med fotballen som gjorde meg usikker på hva jeg egentlig skulle foreta meg der. :P
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Mogens »

Fodbold på Brøndby Stadion har selvfølgelig ikke meget med tegneserier at gøre, omend nogen mener, at de spiller som ét tegneseriehold. Haha. 😬

Jeg har været fan i mange år og prøver altid at lægge vejen forbi, når jeg kommer til Danmark. 😉
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Mesterius »

Mogens skrev: 1. jun 2022, 13:19 Fodbold på Brøndby Stadion har selvfølgelig ikke meget med tegneserier at gøre, omend nogen mener, at de spiller som ét tegneseriehold. Haha. 😬

Jeg har været fan i mange år og prøver altid at lægge vejen forbi, når jeg kommer til Danmark. 😉
Jeg regnet med det. For min egen del har jeg aldri funnet fotball særlig interessant, så jeg hadde nok prøvd å finne en alternativ tilleggsaktivitet. ;)
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Mogens »

København har nok at byde på, uanset om man tager en tur på Istedgade eller i Kødbyen (to sider af samme sag), snupper en joint på Christiania, lader sig fortrylle af Den Lille Havfrue eller bare vandrer rundt på gader og stræder, inden man sætter sig ind på et hyggeligt sted og får lidt godt til ganen. Velsagtens, mens man bladrer i dé tegneserier, man fik lejlighed til at få fingrene i, når man nu kommer så langvejs fra. :wink:
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2380
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af benadikt »

Mogens skrev: 2. jun 2022, 22:30 København har nok at byde på, uanset om man tager en tur på Istedgade eller i Kødbyen (to sider af samme sag), snupper en joint på Christiania, lader sig fortrylle af Den Lille Havfrue eller bare vandrer rundt på gader og stræder, inden man sætter sig ind på et hyggeligt sted og får lidt godt til ganen. Velsagtens, mens man bladrer i dé tegneserier, man fik lejlighed til at få fingrene i, når man nu kommer så langvejs fra. :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=ZQjSY2LkCBQ
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Mogens »

Han har vist fået sig en pibe fjolletobak. :lol:
Besvar