Tintin dobbeltbind (Carlsen Comics)

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Tintin dobbeltbind (Carlsen Comics)

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 15. feb 2023, 01:44 Det er rigtigt, det var mig, der ændrede b og l til B og L, fordi Den Blå Lotus må betragtes som et egennavn.
Det synes jeg, var det helt rigtige at gøre.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Tintin dobbeltbind (Carlsen Comics)

Indlæg af GoogaMooga »

Tænk, hvis man kunne få lov til at udgive en opsamling af ekstramateriale fra de forlængst udsolgte specialudgaver med Tintin. Den ville gå som varmt brød, men Moulinsart ville nok aldrig gå med til det.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8441
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Tintin dobbeltbind (Carlsen Comics)

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 15. feb 2023, 03:43Tænk, hvis man kunne få lov til at udgive en opsamling af ekstramateriale fra de forlængst udsolgte specialudgaver med Tintin. Den ville gå som varmt brød, men Moulinsart ville nok aldrig gå med til det.
De ville måske gå med til, at du udgav denne her på dansk - den indeholder vist alt det ekstramateriale, der findes og/eller kan tænkes:

aa1a20a9394dcf11d17c3686df1f537bc96347e8[1].jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Tintin dobbeltbind (Carlsen Comics)

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev: 15. feb 2023, 11:48 De ville måske gå med til, at du udgav denne her på dansk - den indeholder vist alt det ekstramateriale, der findes og/eller kan tænkes...
Hånden på hjertet - har du læst det hele? Fik du noget ud af det? Jeg har Numa Sadoul's interview bog med Hergé, og jeg har ikke fået stavet mig igennem den endnu. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Tintin dobbeltbind (Carlsen Comics)

Indlæg af Erling Søby »

Jeg har faktisk læst den internationale trebinds-udgave, som er den vi fik på dansk, og det fra ende til anden. Den har måske lidt for meget karaktér af en dag-for-dag/uge-for-uge/måned-for-måned-gennemgang af Hergés liv og værk og egner sig ikke helt til at blive læst i ét stræk. Men er ellers ganske fin og oplysende, når man interesserer sig for emnet.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Tintin dobbeltbind (Carlsen Comics)

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 15. feb 2023, 12:32 Jeg har faktisk læst den internationale trebinds-udgave, som er den vi fik på dansk, og det fra ende til anden. Den har måske lidt for meget karaktér af en dag-for-dag/uge-for-uge/måned-for-måned-gennemgang af Hergés liv og værk og egner sig ikke helt til at blive læst i ét stræk. Men er ellers ganske fin og oplysende, når man interesserer sig for emnet.
Måske skulle jeg købe det værk, og så skille mig af med den store hvide med svensk side.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Tintin dobbeltbind (Carlsen Comics)

Indlæg af Erling Søby »

Jeg har faktisk kun den forkortede andenudgave. Er den store hvide ikke mest en album-for-album gennemgang? - I så fald er Michael Farrs companion-bog om Hergé en god erstatning.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Tintin dobbeltbind (Carlsen Comics)

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 15. feb 2023, 12:49 Jeg har faktisk kun den forkortede andenudgave. Er den store hvide ikke mest en album-for-album gennemgang? - I så fald er Michael Farrs companion-bog om Hergé en god erstatning.
Den har jeg også, og den beholder jeg.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Maverick
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 146
Tilmeldt: 1. jan 2018, 15:20

Re: Tintin dobbeltbind (Carlsen Comics)

Indlæg af Maverick »

benadikt skrev: 14. feb 2023, 23:23Jeg registrerer mange danske tegneserier på norske minetegneserier.no: http://www.minetegneserier.no/pls/htmld ... 99D444F032
Og din indsats er utroligt værdsat, da jeg har brugt minetegneserier.no til at holde styr på mine tegneserier gennem de seneste 5 år og jeg har godt lagt mærke til at du er en af de store bidragsydere :)

Jeg har dog med stor beklagelse konstateret at du desværre stoppede med at opdatere de alm. Anders And blade for ca. 4 måneder siden :(
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8441
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Tintin dobbeltbind (Carlsen Comics)

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 15. feb 2023, 12:15Hånden på hjertet - har du læst det hele?
Nej, de ligger stadig i deres plastikwrapping og venter på at blive flere penge værd. :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tintin dobbeltbind (Carlsen Comics)

Indlæg af Antaeus »

Frank Madsen skrev: 17. feb 2023, 21:34
GoogaMooga skrev: 15. feb 2023, 12:15Hånden på hjertet - har du læst det hele?
Nej, de ligger stadig i deres plastikwrapping og venter på at blive flere penge værd. :lol:
Så kan du sælge dem om 50 år og blive rig.....
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8441
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Tintin dobbeltbind (Carlsen Comics)

Indlæg af Frank Madsen »

Antaeus skrev: 17. feb 2023, 22:54Så kan du sælge dem om 50 år og blive rig.....
Det var en vits, Antøws. Jeg fandt det morsomt, at netop Googa spurgte, om jeg havde fået læst bøgerne. Den slags plejer han jo ikke at gå meget op i.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2380
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Tintin dobbeltbind (Carlsen Comics)

Indlæg af benadikt »

Maverick skrev: 17. feb 2023, 21:16
benadikt skrev: 14. feb 2023, 23:23Jeg registrerer mange danske tegneserier på norske minetegneserier.no: http://www.minetegneserier.no/pls/htmld ... 99D444F032
Og din indsats er utroligt værdsat, da jeg har brugt minetegneserier.no til at holde styr på mine tegneserier gennem de seneste 5 år og jeg har godt lagt mærke til at du er en af de store bidragsydere :)

Jeg har dog med stor beklagelse konstateret at du desværre stoppede med at opdatere de alm. Anders And blade for ca. 4 måneder siden :(
Tak.
Grnnem nogle år har jeg lagt næsten alt, der udkom af tegneserier på dansk. Det er faktisk nemmest at gøre det efterhånden som udgaverne bliver annonceret.
For 4 måneder siden gjorde en af de andre administratorer mig opmærksom på, at det ikke er tilladt at lægge forlagenes forsider på minetegneserier.no. Derfor standsede jeg med at lægge andre udgaver op end dem, som jeg selv køber. Jeg kan prøve at oprette de nyeste Anders And, men du skal nok selv lægge billederne op.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8441
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Tintin dobbeltbind (Carlsen Comics)

Indlæg af Frank Madsen »

benadikt skrev: 18. feb 2023, 21:57For 4 måneder siden gjorde en af de andre administratorer mig opmærksom på, at det ikke er tilladt at lægge forlagenes forsider på minetegneserier.no.
Gav han nogen begrundelse? De seneste år har forlagene jo netop betinget sig i deres kontrakter, at de har lov til at anvende forsiderne i markedsføringen.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2380
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Tintin dobbeltbind (Carlsen Comics)

Indlæg af benadikt »

Frank Madsen skrev: 18. feb 2023, 22:43
benadikt skrev: 18. feb 2023, 21:57For 4 måneder siden gjorde en af de andre administratorer mig opmærksom på, at det ikke er tilladt at lægge forlagenes forsider på minetegneserier.no.
Gav han nogen begrundelse? De seneste år har forlagene jo netop betinget sig i deres kontrakter, at de har lov til at anvende forsiderne i markedsføringen.
Nej, der var ikke nogen begrundelse.
Jeg har aldrig oplevet, at forlagene har noget imod, at fansider viser forsidebilleder – det er jo nærmest gratis reklame.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Besvar