BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Mogens »

Erling G-P skrev: 27. sep 2021, 18:41 Den er ikke helt ved siden af, Carstens påstand :wink: Jeg havde aldrig læst Thorgal da den i sin tid startede - der var noget ved tegningerne i de tidlige albums der afholdt mig fra at starte på serien, og efterfølgende blev den én af de serier jeg bare ignorerede. I forbindelse med udgivelsen af samlebindene, besluttede jeg at give den en ny chance. Anskaffede hele serien med lidt benarbejde på omkringliggende biblioteker. Resten er historie, som man siger. Blev øjeblikkelig hooked, har købt alle samlebind indtil nu, samt alle 'Thorgals verden' albums. Har i øvrigt en høne at plukke med Carsten, som oprindeligt oplyste at de første to samlebind først ville blive udgivet på dansk efter at alle de andre var udgivet, da de jo tidligere var udkommet i mini formatet. De blev imidlertid udgivet meget før end forventet, hvorfor jeg nu har to aldeles overflødige samlebind på svensk stående...

Venlig hilsen
Erling
Tak for opmuntringen. Serien bliver dog næppe aktuel for nærværende, for der er andre serier, der står højere på min lange ønskeliste, men jeg afviser ikke, at den kan finde vej til min reol engang i fremtiden. :)

Anbefaler du, at man følger udgivelserne kronologisk, altså at man starter med samlebind 1? Eller er dér et bestemt album, der har lettere ved at drage min interesse og få mig til at blive hængende?
yogibear&booboo
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 136
Tilmeldt: 18. jan 2008, 13:23
Geografisk sted: århus

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af yogibear&booboo »

Bjergenes herre er den bedste historie om tidsrejser jeg har læst. Hinsides den anden verden er dybt rørende. Rosinskis tegninger da serien var allerbedst, fra bind 10 til 12 og 15 til 20 eller sådan noget i den danske rækkefølge, er virtuose og bringer historierne fremad helt mageløst. Start måske med den cyklus der starter med Bueskytterne, bind 5, eller med andre af de afsluttede historier end de to nævnt ovenfor, Den blå sot, Aaricia, Ulv, Barn af stjernerne. Det hele er godt, biblioteket har det.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Mogens »

Tak for detaljerne. :wink:

Jeg må se, om jeg kan finde et tysk bibliotek, der satser på danske udgivelser. Ellers må jeg nappe dem på tysk. Jeg bor nemlig nede mellem Køln og Düsseldorf, så jeg skal tilbagelægge en god tur på cyklen, hvis jeg skal forbi et dansk bibliotek. :lol:
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 272
Tilmeldt: 27. sep 2008, 18:02

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Erling G-P »

Mogens skrev: 28. sep 2021, 22:51
Tak for opmuntringen. Serien bliver dog næppe aktuel for nærværende, for der er andre serier, der står højere på min lange ønskeliste, men jeg afviser ikke, at den kan finde vej til min reol engang i fremtiden. :)

Anbefaler du, at man følger udgivelserne kronologisk, altså at man starter med samlebind 1? Eller er dér et bestemt album, der har lettere ved at drage min interesse og få mig til at blive hængende?
Da historien er fortløbende, giver det i min optik mest mening at læse den i kronologisk orden, selvom de første bind nok ikke er de mest interessante. Jeg blev som nævnt selv draget ind i fra starten, så ser det ikke som nogen nævneværdig hæmsko.

Venlig hilsen
Erling G-P
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 272
Tilmeldt: 27. sep 2008, 18:02

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Erling G-P »

Carsten Søndergaard skrev: 28. sep 2021, 00:15
Erling G-P skrev: 27. sep 2021, 18:41Har i øvrigt en høne at plukke med Carsten, som oprindeligt oplyste at de første to samlebind først ville blive udgivet på dansk efter at alle de andre var udgivet, da de jo tidligere var udkommet i mini formatet. De blev imidlertid udgivet meget før end forventet, hvorfor jeg nu har to aldeles overflødige samlebind på svensk stående...
Ah, beklager meget! Jeg tror nok at vi simpelthen nåede til den konklusion, at det simpelthen for dumt, at de ikke var tilgængelige, når vi nu fyrede op under de følgende samlebind. Og samtidig var de to Thorgal Magnum-bind ved at være udsolgt, og så var den jo helt gal. Sorry! Du kan trøste dig med (selv det nok ikke er nogen stor trøst), at der sidder svenskere ovre i Sverige med nu ubrugelige danske samlebind med Linda og Valentin :lol:
Jamen det vil jeg trøste mig med - måske kan svenskerne og jeg lave en forening for forsmåede samlere med overflødige, fremmedsproglige samlebind.. :lol:

Venlig hilsen
Erling G-P
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af marius »

Carsten Søndergaard skrev: 28. sep 2021, 00:15
Erling G-P skrev: 27. sep 2021, 18:41Har i øvrigt en høne at plukke med Carsten, som oprindeligt oplyste at de første to samlebind først ville blive udgivet på dansk efter at alle de andre var udgivet, da de jo tidligere var udkommet i mini formatet. De blev imidlertid udgivet meget før end forventet, hvorfor jeg nu har to aldeles overflødige samlebind på svensk stående...
Ah, beklager meget! Jeg tror nok at vi simpelthen nåede til den konklusion, at det simpelthen for dumt, at de ikke var tilgængelige, når vi nu fyrede op under de følgende samlebind. Og samtidig var de to Thorgal Magnum-bind ved at være udsolgt, og så var den jo helt gal. Sorry! Du kan trøste dig med (selv det nok ikke er nogen stor trøst), at der sidder svenskere ovre i Sverige med nu ubrugelige danske samlebind med Linda og Valentin :lol:
Apropos ubrugelige eller overflødige danske/svenske samlebind - kommer den flotte komplette Vakse Viggo på dansk fra Cobolt eller skal man gå efter den svenske udgave?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Carsten Søndergaard »

marius skrev: 29. sep 2021, 16:31Apropos ubrugelige eller overflødige danske/svenske samlebind - kommer den flotte komplette Vakse Viggo på dansk fra Cobolt eller skal man gå efter den svenske udgave?
Ja, meningen er absolut at udgive dem på dansk. Men dels har Zoom jo genoptrykt enkeltalbummene for relativt nylig (det problem havde de ikke ovre i Sverige), og dels er der lige nu så mange andre samlebind i produktion (og som folk klager over at det går for langsomt med!). Så der går nok et par år endnu.
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Jakobsen »

Der bliver justeret en del på farveknapperne i det første Michael Logan album. Den originale farvelægning fra 1972 afveg væsentligt fra de senere historier og er ærlig talt ikke særlig heldig. Flere paneler er derfor rettet og opjusteret, så farverne passer bedre til Beautemps lækre tegninger.
Vedhæftede filer
side25 TEST.jpg
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg kan se, du har en pointe, hvis første farvelægning afviger meget fra den i senere historier, men jeg kan nu meget godt lide de skrappe farver i den øverste. Der er noget dejligt kulørt over dem, der passer fint ind i min kommercielle opfattelse af kunstformen.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar