William Shatner tager på rumfart 12. oktober i en alder af 90 år

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar

Ville du på rumfart hvis du fik muligheden?

Ja
0
Ingen stemmer
Nej
4
100%
 
Afgivne stemmer: 4

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

William Shatner tager på rumfart 12. oktober i en alder af 90 år

Indlæg af GoogaMooga »

William Shatner alias Captain Kirk er skrevet op til Jeff Bezos' 2. kommercielle rumfart. Shatner er nu 90 år, og jeg glæder mig på hans vegne. Hvis nogen fortjener en tur i rummet, er det Shatner.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: William Shatner tager på rumfart 12. oktober i en alder af 90 år

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 4. okt 2021, 19:05 William Shatner alias Captain Kirk er skrevet op til Jeff Bezos' 2. kommercielle rumfart. Shatner er nu 90 år, og jeg glæder mig på hans vegne. Hvis nogen fortjener en tur i rummet, er det Shatner.
Men fortjener vi andre det?

How the billionaire space race could be one giant leap for pollution
One rocket launch produces up to 300 tons of carbon dioxide into the upper atmosphere where it can remain for years


Vi lever i en mærkelig tid.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: William Shatner tager på rumfart 12. oktober i en alder af 90 år

Indlæg af GoogaMooga »

Den vinkel havde jeg ikke lige tænkt over. Sjovt nok nævner yahoo det ikke med ét ord. Shatner er ellers på top 10 trending i dag.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 272
Tilmeldt: 27. sep 2008, 18:02

Re: William Shatner tager på rumfart 12. oktober i en alder af 90 år

Indlæg af Erling G-P »

Så mange mennesker er der vel heller ikke som har råd til at betale millioner for at blive sendt ud på kanten af rummet i nogle få minutter. 114 raketopsendelser totalt sidste år på tværs af formål, sammenlignet med 100.000 flyvninger per dag. Selvom en raketopsendelse åbenbart er mere direkte skadelig, varer det vist længe før de kan 'konkurrere' med flyvning generelt.

Venlig hilsen
Erling G-P
PhilipG
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 94
Tilmeldt: 12. jan 2019, 08:11

Re: William Shatner tager på rumfart 12. oktober i en alder af 90 år

Indlæg af PhilipG »

Et af milliardærernes forsøg på at lægge et skær af altruisme og seriøsitet over deres nye legetøj er et argument om, at det kan skabe vejen for kommerciel transport via rummet: Fra den ene ende af verden til den anden på ½ time...
Hvis det sker, kommer CO2 udledningen til at batte noget mere.

Nå, jeg glæder mig over, at tegneserier har en forholdsvis lav CO2-belastning. Der er en del CO2 bundet i mine mange hyldemeter...
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: William Shatner tager på rumfart 12. oktober i en alder af 90 år

Indlæg af ovemunk »

PhilipG skrev: 5. okt 2021, 10:31 Et af milliardærernes forsøg på at lægge et skær af altruisme og seriøsitet over deres nye legetøj er et argument om, at det kan skabe vejen for kommerciel transport via rummet: Fra den ene ende af verden til den anden på ½ time...
Hvis det sker, kommer CO2 udledningen til at batte noget mere.

Nå, jeg glæder mig over, at tegneserier har en forholdsvis lav CO2-belastning. Der er en del CO2 bundet i mine mange hyldemeter...
Jeg har hørt om de planer og udregningerne er utvivlsomt rigtige, der er bare et problem. Behovet for at komme hurtigt fra punkt a til punkt b er blevet meget mindre de sidste 20 år. Det slog Concorden ihjel og det vil også tage livet af denne ide, ikke mindst set i lyset af at rigtig mange mennesker har fået øjnene op for hvor meget man egentlig kan on-line. Det er en af de få positive sider ved den pandemien.
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Besvar