Nyt dansk tegneserieforlag: mellemgaard

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nyt dansk tegneserieforlag: mellemgaard

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 6. okt 2021, 02:21
GoogaMooga skrev: 6. okt 2021, 01:55Jeg har anbefalet mellemgaard at udgive Fatale, og jeg kan forsikre dig, at der ikke er nogen medfinansiering på den. Jeg er mildest talt skuffet over den modtagelse, vi har fået af dig her.
Okay, nu fremgik det ligesom ikke rigtigt af dit indlæg, at du personligt var involveret i udgivelsen.
Ja, enig i at det er litt merkelig at dette ikke ble nevnt i første innlegg.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nyt dansk tegneserieforlag: mellemgaard

Indlæg af GoogaMooga »

Det er en uheldig start, Carsten. Det burde ikke være nødvendigt, at jeg ligefrem udleverer mig selv. Men jeg har altså sat mit aftryk på flere ting end "Jerry Spring" gennem årene. Nogle forlag lytter, andre gør ikke. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nyt dansk tegneserieforlag: mellemgaard

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 6. okt 2021, 02:46 Det er en uheldig start, Carsten. Det burde ikke være nødvendigt, at jeg ligefrem udleverer mig selv. Men jeg har altså sat mit aftryk på flere ting end "Jerry Spring" gennem årene. Nogle forlag lytter, andre gør ikke. :)
Jeg kunne godt tenke meg å høre mer om hvilke andre forlag du har anbefalt ting, som har respondert med å utgi dem. ("Jerry Spring" var altså en anbefaling fra deg?)

Som Carsten synes jeg også at det mest naturlige ville være å nevne fra starten at du hadde anbefalt denne serien til Mellemgaard. Det er da ikke noe galt i det.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nyt dansk tegneserieforlag: mellemgaard

Indlæg af GoogaMooga »

Det kan godt være. Men jeg har valgt ikke at være mere offentlig end hvad jeg skriver her.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Nyt dansk tegneserieforlag: mellemgaard

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 6. okt 2021, 02:46 Det er en uheldig start, Carsten. Det burde ikke være nødvendigt, at jeg ligefrem udleverer mig selv. Men jeg har altså sat mit aftryk på flere ting end "Jerry Spring" gennem årene. Nogle forlag lytter, andre gør ikke. :)
Men det er jo kun en uheldig start på meget beskedent plan. Hvis Mellemgaard kan få albummet ud over rampen, ud i butikkerne og få markedsføre det, er mine forbehold over for forlaget da helt ligegyldige eller kan måske endda gøres til skamme. Som altid er det jo først og fremmest selve tegneserien, der er vigtig. Og den er da udmærket. Jeg har selv overvejet flere gange at udgive den.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nyt dansk tegneserieforlag: mellemgaard

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg er medudgiver på Jerry Spring, jvfr. "Popular Culture".
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nyt dansk tegneserieforlag: mellemgaard

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 6. okt 2021, 02:59
GoogaMooga skrev: 6. okt 2021, 02:46 Det er en uheldig start, Carsten. Det burde ikke være nødvendigt, at jeg ligefrem udleverer mig selv. Men jeg har altså sat mit aftryk på flere ting end "Jerry Spring" gennem årene. Nogle forlag lytter, andre gør ikke. :)
Men det er jo kun en uheldig start på meget beskedent plan. Hvis Mellemgaard kan få albummet ud over rampen, ud i butikkerne og få markedsføre det, er mine forbehold over for forlaget da helt ligegyldige eller kan måske endda gøres til skamme. Som altid er det jo først og fremmest selve tegneserien, der er vigtig. Og den er da udmærket. Jeg har selv overvejet flere gange at udgive den.
Jeg har selv den engelske oversættelse fra nogle år tilbage, men de ville gerne have nogle newies anbefalinger også .
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nyt dansk tegneserieforlag: mellemgaard

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 6. okt 2021, 02:58 Det kan godt være. Men jeg har valgt ikke at være mere offentlig end hvad jeg skriver her.
Men... nå endte du jo likevel opp med å forklare hele saken. Og ingen større skade er skjedd derved. Snarere tvertimot, vil jeg si.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nyt dansk tegneserieforlag: mellemgaard

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 6. okt 2021, 02:59 Jeg er medudgiver på Jerry Spring, jvfr. "Popular Culture".
Jaså? :o Interessant. Hva vil det si, investerer du økonomisk i at bøkene blir utgitt?

Og hva er Popular Culture? Et selskap du eier eller er medeier i?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nyt dansk tegneserieforlag: mellemgaard

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 6. okt 2021, 03:16
GoogaMooga skrev: 6. okt 2021, 02:59 Jeg er medudgiver på Jerry Spring, jvfr. "Popular Culture".
Jaså? :o Interessant. Hva vil det si, investerer du økonomisk i at bøkene blir utgitt?

Og hva er Popular Culture? Et selskap du eier eller er medeier i?
Det var mig, der oprindeligt skrev kontrakt med Dupuis/Mediatoon. Så meldte Paw Mathiasen sig på banen, og det gjorde det hele nemmere for mig, da han jo drev forlag.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nyt dansk tegneserieforlag: mellemgaard

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 6. okt 2021, 03:20
Mesterius skrev: 6. okt 2021, 03:16
GoogaMooga skrev: 6. okt 2021, 02:59 Jeg er medudgiver på Jerry Spring, jvfr. "Popular Culture".
Jaså? :o Interessant. Hva vil det si, investerer du økonomisk i at bøkene blir utgitt?

Og hva er Popular Culture? Et selskap du eier eller er medeier i?
Det var mig, der oprindeligt skrev kontrakt med Dupuis/Mediatoon. Så meldte Paw Mathiasen sig på banen, og det gjorde det hele nemmere for mig, da han jo drev forlag.
Wow, faktisk. Det må jeg si.

Så planen var opprinnelig at ditt selskap Popular Culture skulle utgi Jerry Spring-bøkene, men så tok Fahrenheit kontakt med deg, og bøkene endte som en Fahrenheit-utgivelse i samarbeid med PC?

Jeg skjønner at disse bøker var viktige for deg å få ut når du faktisk selv skrev kontrakt med Dupuis om dem.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nyt dansk tegneserieforlag: mellemgaard

Indlæg af GoogaMooga »

Ja, Mesterius. Der var ikke noget vigtigere for mig, end at få udgivet "Jerry Spring". Der er stadig en lille håndfuld titler, jeg brænder for at få udgivet, og jeg arbejder på sagen.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Nyt dansk tegneserieforlag: mellemgaard

Indlæg af Gimli »

GoogaMooga skrev: 6. okt 2021, 02:59 Jeg er medudgiver på Jerry Spring, jvfr. "Popular Culture".
Det må kaldes; Seriøs dedikation. Tak for indsatsen Googa, hvad enten jeg nu selv bliver køber eller ej,så har du bidraget til en større diversitet på det danske tegneseriemarked. Og det er for mig en "højere sag" end mine personlige smagspræferencer.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nyt dansk tegneserieforlag: mellemgaard

Indlæg af GoogaMooga »

Gimli skrev: 6. okt 2021, 10:13
GoogaMooga skrev: 6. okt 2021, 02:59 Jeg er medudgiver på Jerry Spring, jvfr. "Popular Culture".
Det må kaldes; Seriøs dedikation. Tak for indsatsen Googa, hvad enten jeg nu selv bliver køber eller ej,så har du bidraget til en større diversitet på det danske tegneseriemarked. Og det er for mig en "højere sag" end mine personlige smagspræferencer.
Mange tak, Gimli. Det gør mig glad at læse. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nyt dansk tegneserieforlag: mellemgaard

Indlæg af GoogaMooga »

Forlaget mellemgaard har sendt mig et modsvar, som de beder mig poste her:

Hos mellemgaard er vi stolte af at præsentere vores første tegneserieoversættelse, ”Fatale”. Vi har ikke tidligere udgivet oversatte tegneserier, men vil i fremtiden udgive en række både ældre og nyere album af høj kvalitet. Forlaget har også det seneste år udgivet en del oversatte fag- og skønlitterære titler fra engelsk, tysk, fransk, italiensk og svensk. Dem kan man få et overblik over her: http://mellemgaard.dk/shop/100-oversat-litteratur/. Mellemgaard er også, som det nævnes i tråden, et medudgiverforlag. Vi er glade for og stolte af at kunne medvirke til at sikre et mangfoldigt og demokratisk bogmarked i Danmark og tager derfor de nedladende kommentarer i stiv arm. Dog skal det præciseres, at forlagets udgivelse af tegneserier og øvrige oversættelser ikke har noget med forlagets medudgiverdel at gøre, men er en helt traditionel forlagsaktivitet. Vi håber, at alle vil tage godt imod ”Fatale” og de kommende album. Det er ting af den ypperste kvalitet, så vi kan kun opfordre til, at vi alle som tegneserieelskere glæder os over, at der kommer friske ting på markedet, fremfor at mistænkeliggøre nye tiltag på forhånd. God læselyst!



Forlaget mellemgaard
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar