Smadrede intégraler

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af GoogaMooga »

Mogens skrev: 15. nov 2021, 00:27 Det kræver dumdristigt mod at turde gå mod strømmen. :D
Fools rush in where angels fear to tread.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af Erling Søby »

En rigtig fan vil gå gennem ild og vand for Jijé.
Men spørgsmålet er: Findes der 200 fanatiske danske Jije-samlere, som ikke kan undvære bind 3 af Jerry Spring med en alternativ forside, og som vil betale 400 kr. for den? - Tror du selv på det, Googamooga, eller er du på forhånd indstillet på, at det bliver en underskudsforretning, som bare skal gennemføres?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg har selv samlet og har lejlighedsvist måtte tage til takke med værker og tillæg, der ikke lige var så flotte, som jeg kunne ønske det. Men alligevel været glad og tilfreds, simpelthen fordi der også spiller et andet kriterium ind udover stand, nemlig sjældenhed.

Nu, hvor jeg ikke samler længere, kan jeg ryste på hovedet af mig selv. I guder hvor har jeg været dum :D .

At samle er en passion, og jeg kan sagtens forstå samlere. Så er der enkelte facetter af samleriet, som betyder mere for andre end for én selv. Fx om der er en fejl ved et samlebind, ting der er oversat forkert, sider der er byttet ud eller mangler. Alt sådan noget kan have betydning for den enkelte. I know that.

Jeg ville aldrig spilde så meget som et sekund på at ærgre mig over de ting, som I her nævner, og du specifikt, Googa. Og endnu mindre ville jeg flå 'pottemånen' frem og investere i dubletter, blot fordi der fx er en forkert forside. Aldrig. Never.

Fejl opstår, og heldigvis for det. Det minder mig om at være menneske, og i det større billede, er alle disse fejl jo ubetydelige, og man kan med rette påstå, at samlerne er noget hysteriske, hvis de overvejer at udskifte eller skaffe sig af med noget, blot fordi der er fejl.

Jeg har en ven, som ikke har nogen kæreste. Denne ven er nydelig, i arbejde, har en sund økonomi og en masse fortrin. Men vedkommende er ikke i et forhold. Hvorfor? Fordi der altid er et eller andet galt. En eller anden lillebitte fejl ved disse potentielle kærester...

Det er jo sygt. Denne ekstremt kritiske sans spænder ben for livet, for kærligheden, for smil, kys og tusindvis af andre gode sager.

Lev livet. Nyd hver dag. Omfavn hver fejl og gør ting af kærlighed snarere end af pligt eller restriktioner. Amen.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 15. nov 2021, 09:56
En rigtig fan vil gå gennem ild og vand for Jijé.
Men spørgsmålet er: Findes der 200 fanatiske danske Jije-samlere, som ikke kan undvære bind 3 af Jerry Spring med en alternativ forside, og som vil betale 400 kr. for den? - Tror du selv på det, Googamooga, eller er du på forhånd indstillet på, at det bliver en underskudsforretning, som bare skal gennemføres?
Jeg er begyndt at tvivle, efter tilbagemeldingerne i denne lange tråd. I må jo formodes at være hardcore samlere. Måske skulle jeg bare acceptere den forside. Jeg har tabt penge nok i livet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev: 15. nov 2021, 10:23
Lev livet. Nyd hver dag. Omfavn hver fejl og gør ting af kærlighed snarere end af pligt eller restriktioner. Amen.
Amen to that! Berti, du har givet mig noget at tænke over.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 14. nov 2021, 23:16
Mesterius skrev: 13. nov 2021, 23:58Så du mener altså at ryggteksten på flere av Egmonts album fra 2017 står opp ned i forhold til dansk/norsk tradisjon?
I hvert fald flere af dem, hvis ikke alle 5. Jeg kan ikke lige finde dem alle sammen.
Jeg synes også det er litt pussig at albumutgivelsene fra britiske Cinebook ALLTID har ryggteksten i den franske retning. Det har da ingenting med engelske standarder å gjøre. Men jeg leste nylig at sensuren som preger flere av Cinebooks utgivelser faktisk gjøres av det franske selskapet Mediatoon (under Media Participations), og ikke av Cinebook selv. Kanskje avgjørelsen om ryggtekstene også ble tatt i Frankrike.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 15. nov 2021, 12:16
Erling Søby skrev: 15. nov 2021, 09:56
En rigtig fan vil gå gennem ild og vand for Jijé.
Men spørgsmålet er: Findes der 200 fanatiske danske Jije-samlere, som ikke kan undvære bind 3 af Jerry Spring med en alternativ forside, og som vil betale 400 kr. for den? - Tror du selv på det, Googamooga, eller er du på forhånd indstillet på, at det bliver en underskudsforretning, som bare skal gennemføres?
Jeg er begyndt at tvivle, efter tilbagemeldingerne i denne lange tråd. I må jo formodes at være hardcore samlere. Måske skulle jeg bare acceptere den forside. Jeg har tabt penge nok i livet.
Umiddelbart et klogt valg, hvis du spørger mig. Jeg ville end ikke overveje at købe det samlebind.
Brug pengene på noget andet du værdsætter.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 15. nov 2021, 21:35
Umiddelbart et klogt valg, hvis du spørger mig. Jeg ville end ikke overveje at købe det samlebind.
Brug pengene på noget andet du værdsætter.
Du har nok ret, penge ud ad vinduet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af Mogens »

Husk lige at give mig din adresse, hvis du vælger at smide penge ud af vinduet. :lol: :lol:
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af GoogaMooga »

Mogens skrev: 16. nov 2021, 20:57 Husk lige at give mig din adresse, hvis du vælger at smide penge ud af vinduet. :lol: :lol:
Hvad vil du udgive for mig? :wink:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af GoogaMooga »

ud af vinduet/ud ad vinduet ??
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af Mogens »

Berti Stravonsky skrev: 15. nov 2021, 10:23 Jeg har en ven, som ikke har nogen kæreste. Denne ven er nydelig, i arbejde, har en sund økonomi og en masse fortrin. Men vedkommende er ikke i et forhold. Hvorfor? Fordi der altid er et eller andet galt. En eller anden lillebitte fejl ved disse potentielle kærester...
Nu skal tråden jo ikke omhandle din ven, og jeg nok lade være med at overanalysere problemstillingen, men det kan jo også være, at det i virkeligheden handler om hans egne mangler, og at han af den grund ikke tør indlade sig på et forhold, hvis han tvivler på at blive accepteret af potentielle kærester. Blot en tanke. :wink:

Mennesket er enestående til at stå i vejen for sig selv, uanset om det gælder kærligheden til livet, et andet menneske eller en pikant oplevelse i form af en tegneserie, specielt hvis denne har den forkerte forside. Vi bliver tiltrukket af det ydre, men uanset hvor meget du ændrer på det ydre, forbliver det indre dét samme. Det gælder også for tegneserier. :D
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af Mogens »

GoogaMooga skrev: 16. nov 2021, 21:04
Mogens skrev: 16. nov 2021, 20:57 Husk lige at give mig din adresse, hvis du vælger at smide penge ud af vinduet. :lol: :lol:
Hvad vil du udgive for mig? :wink:
Jeg kan sikkert finde et par serier, der ville passe ind i din samling, f.eks. Ginger af Jidéhem. :wink:
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af Mogens »

GoogaMooga skrev: 16. nov 2021, 21:04 ud af vinduet/ud ad vinduet ??
Hér må vi have Berti på banen. Han er dansklæreren, der har styr på det grammatiske. :)

Jeg gætter dog på, at det hedder ud af vinduet, men jeg er ikke sikker. :D

Hvordan er dét nu?! Man kører ad vejen, men hvis man ikke passer godt på, kører man af vejen. :lol:
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af GoogaMooga »

Mogens skrev: 16. nov 2021, 21:14
GoogaMooga skrev: 16. nov 2021, 21:04
Mogens skrev: 16. nov 2021, 20:57 Husk lige at give mig din adresse, hvis du vælger at smide penge ud af vinduet. :lol: :lol:
Hvad vil du udgive for mig? :wink:
Jeg kan sikkert finde et par serier, der ville passe ind i din samling, f.eks. Ginger af Jidéhem. :wink:
Du følger godt med, Mogens. Lad os komme i gang! :D
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar