Smadrede intégraler

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 13. nov 2021, 17:22 Hvis det er slemt så vil jeg undlade at købe samlebindet. Men er det ikke slemt så ville jeg købe det og jeg ville end ikke overveje at købe en ny rettet udgave og slet ikke til 400 kr. Det ville være helt utænkeligt.
Så der er ingen tegneserie, der kunne få dig til at spendere 400,- på en rettet udgave?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af Erling Søby »

Det er denne forside, alt palaveren handler om:

https://www.bedetheque.com/BD-Jerry-Spr ... 31927.html

Integralen er fra 2011. Jije døde i 1980, så det er ikke engang en original Jije-forside. Selv hvis jeg samlede på Jije, ville jeg aldrig betale 400 kr. bare for at få en til lejligheden sammenklippet integrale-forside, der ikke lige kom med i første ombæring.

Hvis jeg skulle betale 400 kr. for et rettet integrale-bind, jeg allerede havde i 1. udgaven, så skulle der virkelig være tale om substantielle rettelser. Og det er en rettet forside ikke i nærheden af at være.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af GoogaMooga »

Hvor ved du fra, at den er sammenklippet? Mange oldies genoptryk benytter forsider sakset fra selve serien, hvis der ikke lige er en til lejligheden brugbar illustration.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af Erling Søby »

"Sammenklippet" som modsætning til en original forside, tegnet af kunstneren til den pågældende integrale. Fx som forsiderne til Franka-integralerne.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 13. nov 2021, 19:29 "Sammenklippet" som modsætning til en original forside, tegnet af kunstneren til den pågældende integrale. Fx som forsiderne til Franka-integralerne.
Du får det til at lyde som om tegningen er "composite", hvad den tydeligvis ikke er. Det er en sammenhængende tegning, og intégrale forsiden adskiller sig ikke fra så mange andre genoptryk, hvor tegneren forlængst er død.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af Erling Søby »

Uanset hvad du kalder det, så er det ikke en ny original forside fra kunstnerens hånd. - Men lad os høre hvad andre mener: Er der nogen til stede, der vil betale 400 kr. for at få den forside med?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7187
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mesterius skrev: 13. nov 2021, 07:28Til Asterix-utgivelsene kan du gjøre det motsatte: sett inn igjen apostrofen over E-en som brukes i den franske originalversjonen av logoen. Her finnes mange muligheter. ;)
Det trick har dansk Egmont allerede brugt :-)

Ja, der er mange muligheder. De var også dygtige til at undlade at vende rygteksten 180 grader.
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (124.24 KiB) Vist 770 gange
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 13. nov 2021, 23:33
Mesterius skrev: 13. nov 2021, 07:28Til Asterix-utgivelsene kan du gjøre det motsatte: sett inn igjen apostrofen over E-en som brukes i den franske originalversjonen av logoen. Her finnes mange muligheter. ;)
Det trick har dansk Egmont allerede brugt :-)

Ja, der er mange muligheder. De var også dygtige til at undlade at vende rygteksten 180 grader.
Egmont var forutseende! De så skriften på veggen om at de snart ville miste Asterix-lisensen, og la inn apostroffeil slik at den neste utgiver skulle ha enda en god grunn til å gjenopptrykke.

Så du mener altså at ryggteksten på flere av Egmonts album fra 2017 står opp ned i forhold til dansk/norsk tradisjon? Den feil presterte ikke Egmont i Norge å gjøre. Selv om de klarte det på et Iznogood-album de trykket i 2018.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af Mogens »

GoogaMooga skrev: 12. nov 2021, 00:44
Carsten Søndergaard skrev: 12. nov 2021, 00:24
GoogaMooga skrev: 12. nov 2021, 00:04En manglende side er en kæmpe fejl i min bog.
Er der nu også fejl i DINE bøger??

(Undskyld, undskyld, undskyld!!)
Du får mig ikke til at bruge den nymodens vending, "i min optik". :P
Frank Madsen skrev: 12. nov 2021, 17:16
GoogaMooga skrev: 12. nov 2021, 16:59
Berti Stravonsky skrev: 12. nov 2021, 16:50Hvorfor er et album smadret? Jeg kan ikke følge dig, Googa.
Det er en talemåde, Berti.
Googa overvejede også "sønderbombet" eller "udslettet", men valgte ikke at overdrive. :mrgreen:
Erling Søby skrev: 12. nov 2021, 23:04
Nyd dine indlægssedler.
Og nyd du at vente... og vente... og vente... og vente...

Det er underholdning på højt niveau. I love it. :lol: :lol: :lol:
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7187
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mesterius skrev: 13. nov 2021, 23:58Så du mener altså at ryggteksten på flere av Egmonts album fra 2017 står opp ned i forhold til dansk/norsk tradisjon?
I hvert fald flere af dem, hvis ikke alle 5. Jeg kan ikke lige finde dem alle sammen.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af Mogens »

Erling Søby skrev: 13. nov 2021, 21:08 Uanset hvad du kalder det, så er det ikke en ny original forside fra kunstnerens hånd. - Men lad os høre hvad andre mener: Er der nogen til stede, der vil betale 400 kr. for at få den forside med?
Nej, ikke mig. Hverken for bestemte forsider eller korrektur af fejl. Pengene hænger som bekendt ikke på træerne, så jeg giver dem hellere ud på andre udgivelser. :)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af GoogaMooga »

En rigtig fan vil gå gennem ild og vand for Jijé.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af Mogens »

Der går vist ikke længe, før jeg bliver brændt på bålet. :lol: :lol:
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af GoogaMooga »

Mogens skrev: 15. nov 2021, 00:11 Der går vist ikke længe, før jeg bliver brændt på bålet. :lol: :lol:
Kætter! :D
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Smadrede intégraler

Indlæg af Mogens »

Det kræver dumdristigt mod at turde gå mod strømmen. :D
Besvar