Rødskæg 4 i dårligere kvalitet

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Rødskæg 4 i dårligere kvalitet

Indlæg af Antaeus »

Jeg har netop modtaget Rødskæg samlebind 4 og straks jeg bladrer slår det mig at tegningerne ikke står særlig klart.
Jeg har netop sammenlignet med bind 1 og 2 og det viser sig at her står tegningerne meget mere rent og klart.
Jeg tænker at 4'eren måske er skannet eller der er gået noget galt med farvelægningen, der er i hvert fald en tydelig kvalitetsforskel fra bind 1 og 2 til bind 4. Jeg har endnu ikke bind 3.

Observerer Du det samme?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Rødskæg 4 i dårligere kvalitet

Indlæg af Mesterius »

Ser selve strekene pikselerte eller knudrete ut i gjengivelsen sammenlignet med bind 1 og 2?
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Rødskæg 4 i dårligere kvalitet

Indlæg af Antaeus »

Mesterius skrev: 9. dec 2021, 11:16 Ser selve strekene pikselerte eller knudrete ut i gjengivelsen sammenlignet med bind 1 og 2?
Der er jeg ikke helt klar over, men der er i hvert fald en tydelig forskel i skaphed af hvert billede. Det står meget mere klart i nr. 1 og 2.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Rødskæg 4 i dårligere kvalitet

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 9. dec 2021, 11:45
Mesterius skrev: 9. dec 2021, 11:16 Ser selve strekene pikselerte eller knudrete ut i gjengivelsen sammenlignet med bind 1 og 2?
Der er jeg ikke helt klar over, men der er i hvert fald en tydelig forskel i skaphed af hvert billede. Det står meget mere klart i nr. 1 og 2.
Du burde kunne se det hvis du nærstuderer tusjstrekene. Se også på ruterammene, som er helt rette linjer. Hvis de har rufsete strek i bind 4, men ikke i de to andre, er det sannsynligvis et problem med DPI eller PPI i de digitale trykkfilene.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Rødskæg 4 i dårligere kvalitet

Indlæg af Antaeus »

Jeg tog et billede fra henholdsvis samlebind 2 og 4.
Jeg måtte nedskalere en del for at få billedet til at passe herinde, så jeg ved ikke om hvor tydelig kvalitetsforskellen er.
Men står man med de to album, så er kvalitetsforskellen markant.

Rødskæg 2
rødskæg 2a.png
Rødskæg 4
rædskæg 4a.png
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Rødskæg 4 i dårligere kvalitet

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg skal have Rødskæg 4.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Rødskæg 4 i dårligere kvalitet

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 10. dec 2021, 16:37 Jeg skal have Rødskæg 4.
Den kom ut i august og du har ikke kjøpt den ennå?
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Rødskæg 4 i dårligere kvalitet

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 10. dec 2021, 13:35 Jeg tog et billede fra henholdsvis samlebind 2 og 4.
Jeg måtte nedskalere en del for at få billedet til at passe herinde, så jeg ved ikke om hvor tydelig kvalitetsforskellen er.
Men står man med de to album, så er kvalitetsforskellen markant.

Rødskæg 2
rødskæg 2a.png

Rødskæg 4
rædskæg 4a.png
Antaeus, du kan bruke Postimages til å poste bilder i høy oppløsning. Ingen registrering nødvendig, bare å laste opp og deretter embedde bildeurlen i forumkommentarene her.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Rødskæg 4 i dårligere kvalitet

Indlæg af Antaeus »

Mesterius skrev: 10. dec 2021, 17:44
Antaeus skrev: 10. dec 2021, 13:35 Jeg tog et billede fra henholdsvis samlebind 2 og 4.
Jeg måtte nedskalere en del for at få billedet til at passe herinde, så jeg ved ikke om hvor tydelig kvalitetsforskellen er.
Men står man med de to album, så er kvalitetsforskellen markant.

Rødskæg 2
rødskæg 2a.png

Rødskæg 4
rædskæg 4a.png
Antaeus, du kan bruke Postimages til å poste bilder i høy oppløsning. Ingen registrering nødvendig, bare å laste opp og deretter embedde bildeurlen i forumkommentarene her.
Ok, det tjekker jeg lige i morgen, så kan det være jeg lægger nogle billeder op.
Men man plejer kun at kunne poste 800 x 800 pixels herinde, det satte jeg den til. Så den du foreslår gør det vel ikke bedre?
Jeg synes selv på de relativt dårlige billeder at man kan se at det øverste er mere klart.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Rødskæg 4 i dårligere kvalitet

Indlæg af Antaeus »

Er der i øvrigt slet ingen andre der har tjekket deres Rødskæg 4 op imod nr. 1 eller 2?
Eller der er måske slet ingen der har købt Rødskæg 4...
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Rødskæg 4 i dårligere kvalitet

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 10. dec 2021, 18:57
Mesterius skrev: 10. dec 2021, 17:44
Antaeus skrev: 10. dec 2021, 13:35 Jeg tog et billede fra henholdsvis samlebind 2 og 4.
Jeg måtte nedskalere en del for at få billedet til at passe herinde, så jeg ved ikke om hvor tydelig kvalitetsforskellen er.
Men står man med de to album, så er kvalitetsforskellen markant.

Rødskæg 2
rødskæg 2a.png

Rødskæg 4
rædskæg 4a.png
Antaeus, du kan bruke Postimages til å poste bilder i høy oppløsning. Ingen registrering nødvendig, bare å laste opp og deretter embedde bildeurlen i forumkommentarene her.
Ok, det tjekker jeg lige i morgen, så kan det være jeg lægger nogle billeder op.
Men man plejer kun at kunne poste 800 x 800 pixels herinde, det satte jeg den til. Så den du foreslår gør det vel ikke bedre?
Jeg synes selv på de relativt dårlige billeder at man kan se at det øverste er mere klart.
Jo, herregud, selvsagt er Postimages langt bedre enn 800 x 800 pixels. :D Hvorfor tror du ellers jeg foreslo den? 800 piksler er ingenting i dagens digitale verden.

Når du poster bilder fra andre steder på nettet, er det ikke det samme som å laste opp et bilde som "vedlegg". Det er to forskjellige metoder. Laster du opp som vedlegg er det en øvre grense på størrelse. Embedder du bildet fra en annen nettside (altså ved å trykke "Indsæt billede" og lime inn billedurlen), kan oppløsningen være akkurat like høy som på nettsiden det kommer fra.

Det er dessverre umulig å bedømme skikkelig ut fra bildene du postet. Oppløsningen er altfor lav. Jeg ville prøvd Postimages, og altså uten å komprimere de originale bildefilene. (Hvilken oppløsning er de i forresten?)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Rødskæg 4 i dårligere kvalitet

Indlæg af Antaeus »

Ja, det giver en stor fordel hvis man kan benytte indsæt billede i kvalitet. Det er bare ikke så tit man kan bruge den metode og jeg var ikke klar over det kunne lade sig gøre via den side du nævnte. Jeg gør det dog altid når jeg finder dem via comicwiki.

Mit billede er i 2736 x 3648 px.
Jeg ser lige om jeg kan tage nogle bedre billeder i morgen i dagslys fremfor kunstigt lys og genskin.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Rødskæg 4 i dårligere kvalitet

Indlæg af Erling Søby »

Nu har jeg så lige sammenlignet mit eksemplar af 4'eren med 1'eren. Jeg kan ikke se, der skulle være problemer med nogen skarphed? - Ihvertfald ikke i stregen?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Rødskæg 4 i dårligere kvalitet

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 10. dec 2021, 20:27 Nu har jeg så lige sammenlignet mit eksemplar af 4'eren med 1'eren. Jeg kan ikke se, der skulle være problemer med nogen skarphed? - Ihvertfald ikke i stregen?
Godt at vide.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Rødskæg 4 i dårligere kvalitet

Indlæg af Antaeus »

Der er en klar forskel, men det er vel især farverne og selve klarheden af hvert billede (jeg tror dog ikke det er alle billeder, men en del af dem).

Jeg prøvede at få postimages til at virke, men det kunne jeg ikke.
Senest rettet af Antaeus 14. dec 2021, 16:07, rettet i alt 2 gange.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar