BREAKING: Zoom har forhandlet rettighederne til "Isabelle" på plads

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: BREAKING: Zoom har forhandlet rettighederne til "Isabelle" på plads

Indlæg af Antaeus »

Mesterius skrev: 2. feb 2022, 16:17
maxus skrev: 2. feb 2022, 16:05 For lige at rette fokus tilbage på Isabella og den kommende udgivelse, så har Zoom/Michael i morges på FB tilkendegivet noget i stil med, at De som forventer en biografoplevelse fra deres tegneserier kan godt glemme alt om ekstramateriale i Zooms udgivelser. Det har aldrig været og vil aldrig blive en del af forlagets model!
Når du sier "noget i stil med", betyr det at dette ikke er et direkte sitat fra Michael? Jeg prøvde å finne uttalelsen på Zooms Facebook-side, men kan så langt ikke se den. Har du en link? Det kunne være interessant å se konteksten.
https://www.facebook.com/photo?fbid=102 ... 4946861819
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: BREAKING: Zoom har forhandlet rettighederne til "Isabelle" på plads

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 2. feb 2022, 17:44
Mesterius skrev: 2. feb 2022, 16:17
maxus skrev: 2. feb 2022, 16:05 For lige at rette fokus tilbage på Isabella og den kommende udgivelse, så har Zoom/Michael i morges på FB tilkendegivet noget i stil med, at De som forventer en biografoplevelse fra deres tegneserier kan godt glemme alt om ekstramateriale i Zooms udgivelser. Det har aldrig været og vil aldrig blive en del af forlagets model!
Når du sier "noget i stil med", betyr det at dette ikke er et direkte sitat fra Michael? Jeg prøvde å finne uttalelsen på Zooms Facebook-side, men kan så langt ikke se den. Har du en link? Det kunne være interessant å se konteksten.
https://www.facebook.com/photo?fbid=102 ... 4946861819
Ah, takk, Antaeus. :) En post fra Michael på gruppen Tegneserieentuasiaster; der hadde jeg ikke tenkt på å sjekke. Håper det er greit at jeg siterer det relevante utdraget her, posten virker jo som den er skrevet for allmenn lesning:
Det er lidt hårde tider men det kunne være meget værre. Et års forhandlinger har givet os, dvs. Zoom, nogle priser hvor det ikke går helt amok på det meste og nu må vi leve med hvad vi har.
Måske er der nogle titler der ikke klarer det her, måske falder priserne, men nu kører vi videre med de vilkår der er.
Vi ser på, om vi på nye udgivelser (helt nye serier) skal ændre på papirkvaliteten og og det minder mig om jeg lige skal minde om at Forlaget Zoom udgiver tegneserier og ikke biografier så dem der håber på ekstra materiale i Zoom udgivelser skal nok ikke holde vejret. Vi gør en udtagelse med Splint bøgerne til vinter fordi vi følger Dupuis udgaverne således som det skete hos Egmont og senere Zoom, men ekstramateriale har ingen fokus fra Zoom og får det aldrig.
Det var altså biografier og ikke biografopplevelser Michael sammenlignet Zoom-utgivelsene med. Da forstår jeg bedre. ;)

Men ja, dette virker jo ikke lovende for at Isabelle får ekstramateriale. Ellers svarte Zoom "Vi får se. :)" på sin egen Facebook-side da en leser spurte om muligheten for ekstramateriale og høy teknisk kvalitet på Isabelle.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: BREAKING: Zoom har forhandlet rettighederne til "Isabelle" på plads

Indlæg af Mogens »

Det har vist aldrig været en hemmelighed, at Zooms politik er at udgive tegneserier uden ekstramateriale, men min fornemmelse siger mig, at de gør en undtagelse med Isabelle, fordi serien ikke har været udgivet i én evighed, grundet de årelange stridigheder. Jeg gætter på, at Zoom ved, at de sidder med noget særligt i hænderne, og måske føler de sig forpligtede til at lave den mest optimale udgivelse, hvad angår ekstramateriale og kvalitet.

Jeg har ikke læst serien siden min ungdom. Jeg var rigtig glad for tegningerne, men historierne var for meget fantasy efter min smag.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: BREAKING: Zoom har forhandlet rettighederne til "Isabelle" på plads

Indlæg af Antaeus »

Vi har en masse arvinger ind over som sikkert også har nogle krav til udgivelsen.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: BREAKING: Zoom har forhandlet rettighederne til "Isabelle" på plads

Indlæg af Carsten Søndergaard »

lolsen skrev: 2. feb 2022, 17:38 Hvilken tegneserie kan man evt. sammenligne Isabelle med, jeg har nemlig aldrig selv læst den og når jeg hurtigt lige giver den et kig, har jeg samtidigt svært ved at se appellen i den. Med fare for at tage grueligt fejl, så minder den mig umiddelbart om Gammelpot, hvilken jeg heller aldrig har læst.
Gammelpot er ikke en helt relevant sammenligning, Gammelpot er mere hardcore spundet over traditionelle folkeeventyr.

På sin vis kan Isabelle i sin fortællestil minde lidt om den drømmeagtige stil i mange mangaer. Det er helt sikkert en af årsagerne til, at mange kvindelige læsere efterspørger Isabelle. Kombineret med klassisk fransk-belgisk tegnestil og navne som Will, Delporte, Macherot og Franquin involveret gør så, at også mandlige læsere giver den et vågent øje. På den måde kan den også minde om Oliver og Columbine.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: BREAKING: Zoom har forhandlet rettighederne til "Isabelle" på plads

Indlæg af lolsen »

Carsten: Tak for svaret, ud fra din beskrivelse kan jeg jo dårligt springe den helt over, men i første omgang må det blive som et bibliotekslån - men jeg er blevet nysgerrig :)
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: BREAKING: Zoom har forhandlet rettighederne til "Isabelle" på plads

Indlæg af maxus »

Antaeus skrev: 2. feb 2022, 17:44
Mesterius skrev: 2. feb 2022, 16:17
maxus skrev: 2. feb 2022, 16:05 For lige at rette fokus tilbage på Isabella og den kommende udgivelse, så har Zoom/Michael i morges på FB tilkendegivet noget i stil med, at De som forventer en biografoplevelse fra deres tegneserier kan godt glemme alt om ekstramateriale i Zooms udgivelser. Det har aldrig været og vil aldrig blive en del af forlagets model!
Når du sier "noget i stil med", betyr det at dette ikke er et direkte sitat fra Michael? Jeg prøvde å finne uttalelsen på Zooms Facebook-side, men kan så langt ikke se den. Har du en link? Det kunne være interessant å se konteksten.
https://www.facebook.com/photo?fbid=102 ... 4946861819
Ja -tak Antaeus. Der kan man se hvor stor en forskel et lille "i" kan gøre :D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: BREAKING: Zoom har forhandlet rettighederne til "Isabelle" på plads

Indlæg af GoogaMooga »

lille "i" ?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: BREAKING: Zoom har forhandlet rettighederne til "Isabelle" på plads

Indlæg af Mogens »

Biograf vs. biografi. :D
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: BREAKING: Zoom har forhandlet rettighederne til "Isabelle" på plads

Indlæg af Erling Søby »

Lidt skuffende - jeg så lige frem til en widescreen-biografoplevelse :(
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: BREAKING: Zoom har forhandlet rettighederne til "Isabelle" på plads

Indlæg af GoogaMooga »

Mogens skrev: 3. feb 2022, 11:47 Biograf vs. biografi. :D
:lol:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: BREAKING: Zoom har forhandlet rettighederne til "Isabelle" på plads

Indlæg af Mesterius »

Erling Søby skrev: 3. feb 2022, 12:38 Lidt skuffende - jeg så lige frem til en widescreen-biografoplevelse :(
Njah, men hvis Michael virkelig hadde ment biograf, så hadde poenget fortsatt vært at Zooms tegneserieutgivelser IKKE er som en biografopplevelse. ;) Og det er de vel ikke heller, av helt forståelige grunner...
Besvar