Angel Face

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Angel Face

Indlæg af Mogens »

Jeg faldt lige over denne tegning og glæder mig allerede helt vildt til, at denne - optisk set - uskyldsrene knægt går i infight med vores helt og betaler ved kasse ét. :D :D

Gad vide, hvornår Carsten & Co. annoncerer den næste udgivelse?
Vedhæftede filer
Angel Face.jpg
Angel Face.jpg (20.82 KiB) Vist 1486 gange
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Angel Face

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mogens skrev: 3. feb 2022, 00:00Gad vide, hvornår Carsten & Co. annoncerer den næste udgivelse?
NU!

19. maj 2022.
Peter Lyderik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 162
Tilmeldt: 27. okt 2019, 16:21

Re: Angel Face

Indlæg af Peter Lyderik »

Og gad vide hvornår Carsten & Co. annoncerer "Det bedrageriske Indien"? Forhåbentligt i år.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Angel Face

Indlæg af Mogens »

Carsten Søndergaard skrev: 3. feb 2022, 01:58
Mogens skrev: 3. feb 2022, 00:00Gad vide, hvornår Carsten & Co. annoncerer den næste udgivelse?
NU!

19. maj 2022.
Mange tak. Det er jo nyheder, man kan forholde sig til. :D
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Angel Face

Indlæg af dernice »

Og gad vide, hvornår Cobolt annoncerer Orbital 4 og Gammelpot 16? 😀
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Angel Face

Indlæg af Erling Søby »

Og den samlede Blake & Mortimer?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9429
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Angel Face

Indlæg af Antaeus »

Erling Søby skrev: 3. feb 2022, 20:14 Og den samlede Blake & Mortimer?
Den kommer i 2018.... :mrgreen:
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Angel Face

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Peter Lyderik skrev: 3. feb 2022, 06:32 Og gad vide hvornår Carsten & Co. annoncerer "Det bedrageriske Indien"? Forhåbentligt i år.
Okay: I ÅR :lol:
dernice skrev: 3. feb 2022, 20:00 Og gad vide, hvornår Cobolt annoncerer Orbital 4 og Gammelpot 16? :)
Okay: Gammelpot 16 sådan cirka midt i marts. Orbital 4 sådan cirka sidst i maj :)
Antaeus skrev: 3. feb 2022, 21:52
Erling Søby skrev: 3. feb 2022, 20:14 Og den samlede Blake & Mortimer?
Den kommer i 2018.... :mrgreen:
Ha ha, nej, men den kommer altså. Problemet har jo været, at der ikke eksisterer en samlebindsudgave med Blake og Mortimer - eller ikke HAR eksisteret en, hverken på fransk eller andre sprog. Men nu har det tyske Carlsen-forlag presset på og har søsat deres egen - med fyldigt ekstramateriale - og det har fyret op under hele projektet. Den kommer også med tiden på fransk - og sikkert mere interessant her på stedet på dansk (og svensk). Ikke nødvendigvis HELT identisk med den tyske, men med udgangspunkt i den. Det bliver nok ikke i år, men NÆSTE ÅR.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Angel Face

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Vidste I, at Gammelpot 16 og 17 oprindelig udkom i omvendt rækkefølge på dansk og hollandsk? Det gjorde jeg ikke, før jeg undrede mig over, at titlerne ikke svarede til de forventelige, da jeg fik det restaurerede hollandske materiale. Og ComicWiki bekræftede det.

Da det er de eneste numre i serien, der er byttet om, forekom det mig meningsløst at korrigere denne unode i rækkefølgen. Så Gammelpot 16 er altså i virkeligheden Douwe Dabbert 17. Men jo en fremragende historie, "Den store Bombasto". der handler om hypnose, og hvor Gammelpot (og hans vadæk) er virkelig udspekuleret. Og i tillæg den (u)hyggelige lille vinterhistorie "Den tyvagtige snemand".

Nå ja, og forsiden blev spejlvendt på den gamle danske udgave. Dét er nu korrigeret. Selv om Gammelpot og Bombasto så løber ind i ryggen og ikke ind i bogen :-)
Vedhæftede filer
Gammelpot-16-forside_WEB.jpeg
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Angel Face

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 4. feb 2022, 01:39
Antaeus skrev: 3. feb 2022, 21:52
Erling Søby skrev: 3. feb 2022, 20:14 Og den samlede Blake & Mortimer?
Den kommer i 2018.... :mrgreen:
Ha ha, nej, men den kommer altså. Problemet har jo været, at der ikke eksisterer en samlebindsudgave med Blake og Mortimer - eller ikke HAR eksisteret en, hverken på fransk eller andre sprog. Men nu har det tyske Carlsen-forlag presset på og har søsat deres egen - med fyldigt ekstramateriale - og det har fyret op under hele projektet. Den kommer også med tiden på fransk - og sikkert mere interessant her på stedet på dansk (og svensk). Ikke nødvendigvis HELT identisk med den tyske, men med udgangspunkt i den. Det bliver nok ikke i år, men NÆSTE ÅR.
Aha, interessant. Tidligere har du nevnt at Faraos utgaver av noen av B&M-albumene var hovedgrunnen til at Den samlede Blake og Mortimer lot vente på seg. Vil det si at Cobolt i tidligere år tenkte på å utforme en bokserie selv?
Carsten Søndergaard skrev: 4. feb 2022, 01:52 Vidste I, at Gammelpot 16 og 17 oprindelig udkom i omvendt rækkefølge på dansk og hollandsk? Det gjorde jeg ikke, før jeg undrede mig over, at titlerne ikke svarede til de forventelige, da jeg fik det restaurerede hollandske materiale. Og ComicWiki bekræftede det.

Da det er de eneste numre i serien, der er byttet om, forekom det mig meningsløst at korrigere denne unode i rækkefølgen. Så Gammelpot 16 er altså i virkeligheden Douwe Dabbert 17.
Ikke at jeg selv samler Gammelpot, men jeg må innrømme at det slår meg som en litt pussig beslutning. :O Hadde det ikke vært bedre å benytte anledningen til å rette rekkefølgen i tråd med de hollandske originaler, slik det for tiden gjøres med Asterix?
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 800
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Angel Face

Indlæg af Spærhage »

Carsten Søndergaard skrev: 4. feb 2022, 01:39Men nu har det tyske Carlsen-forlag presset på og har søsat deres egen - med fyldigt ekstramateriale - og det har fyret op under hele projektet. Den kommer også med tiden på fransk - og sikkert mere interessant her på stedet på dansk (og svensk). Ikke nødvendigvis HELT identisk med den tyske, men med udgangspunkt i den. Det bliver nok ikke i år, men NÆSTE ÅR.
Bare for at gøre Frank Madsen og alle andre Blake og Mortimer fans helt rolige, så er det Carsten her siger, at han vil inkludere mere ekstramateriale end der vil være i den tyske udgave. For det er da det du mener, ikke også Carsten...? ;-)

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Angel Face

Indlæg af Lars S »

Spærhage skrev: 4. feb 2022, 09:03 Bare for at gøre Frank Madsen og alle andre Blake og Mortimer fans helt rolige, så er det Carsten her siger, at han vil inkludere mere ekstramateriale end der vil være i den tyske udgave. For det er da det du mener, ikke også Carsten...? ;-)

/Spærhage
Så længe der bare er mere ekstramateriale end i ZOOMs samlebind så går det vel nok😉
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 800
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Angel Face

Indlæg af Spærhage »

Lars S skrev: 4. feb 2022, 09:26Så længe der bare er mere ekstramateriale end i ZOOMs samlebind så går det vel nok😉
Når det gælder EP, så mener jeg ikke at det vil være for meget at få en disc med en 3D-model af hans arbejdsværelse, en 40 siders gennemgang af hans tegnepenne, eller for den sags skyld en omfattende fotoserie af hans yndlingskop. Og det var bind 1 af 12.

Vi -sande rettroende- vil have det HELE, Carsten ;-)

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Angel Face

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mesterius skrev: 4. feb 2022, 02:48 Tidligere har du nevnt at Faraos utgaver av noen av B&M-albumene var hovedgrunnen til at Den samlede Blake og Mortimer lot vente på seg. Vil det si at Cobolt i tidligere år tenkte på å utforme en bokserie selv?
Ja, bestemt, fordi ingen andre så ud til at ville gøre det. Der er også gjort forarbejder og truffet aftaler om brug af materiale, men i den mellemliggende tid er der fremkommer langt mere materiale, som er oplagt at tage i betragtning. Hvis vi venter ti år mere, vil der uden tvivl være endnu meget mere materiale til rådighed :lol:
Mesterius skrev: 4. feb 2022, 02:48 Ikke at jeg selv samler Gammelpot, men jeg må innrømme at det slår meg som en litt pussig beslutning. :O Hadde det ikke vært bedre å benytte anledningen til å rette rekkefølgen i tråd med de hollandske originaler, slik det for tiden gjøres med Asterix?
Tja, men med Asterix er der jo tale om mange numre, og det giver mening at få dem nummereret i den rigtige rækkefølge, fordi Uderzo udvikler sig som tegner gennem de tidlige bind. Det er ikke tilfældet med Gammelpot 16 og 17, de er stilmæssigt helt identiske.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Angel Face

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Spærhage skrev: 4. feb 2022, 09:03det Carsten her siger, at han vil inkludere mere ekstramateriale end der vil være i den tyske udgave. For det er da det du mener, ikke også Carsten...? ;-)
Selvfølgelig! Eller ... i hvert fald det allerbedste, der kan opdrives. De franske udgaver bliver efter alt at dømme ikke helt mage til de tyske. Det er endnu for tidligt at sige noget mere konkret, end at der naturligvis vil være så meget ekstramateriale som muligt, og at det vil være af den allerhøjeste kvalitet.

Her ses nogle af de tyske forsider. Spektakulær forside på Det Gule Mærke i sig selv, som Jacobs lavede til forsiden på Tintin-bladet, da historien skulle starte i bladet i 1953. Men Hergé mente, at den sorte dæmon var alt for skræmmende for læserne og tvang Jacobs til at nedtone dramatikken. En måned senere tog Jacobs hævn ved at forære bladets grundlægger, Raymond Leblanc, en tegning med Tintin som dæmonen i anledning af bladets 7-års fødselsdag. Se bare her:
https://tintinomania.com/tintin-herge-couverture-jacobs
Vedhæftede filer
Der-kampf.jpg
GelbeM.jpg
Atlantis.jpg
Besvar