Det koster at være perfektionist

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3531
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

Re: Det koster at være perfektionist

Indlæg af Henrik Rehr »

Og vær i øvrigt stolt af at de bøger er udkommet på dansk. Jeg ELSKER dem!
Nå, jeg tegner videre.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det koster at være perfektionist

Indlæg af GoogaMooga »

Henrik Rehr skrev: 4. feb 2022, 19:43 Her er mine to cents: Brugen af den samme illustration af Jije på to forskellige Jerry Spring bøger er jo blot en postmoderne kommentar på masseproduktionens kvaliteter og faldgruber. Desuden er det en fantastisk tegning, det er da synd og skam kun at bruge den på een forside.

Kære Googa, husk at en stor del af ens liv går med at finde på krampyliske og/eller dårlige undskyldninger for de bøffer man nu har begået. Med lidt bullshit i bagagen sover man bare bedre :) Move on, buddy, sagt i bedste mening.
Fejlen var ikke min. Hvis jeg havde fået tilsendt forsiderne til gennemsyn, var det aldrig sket. Jeg ved godt, at væverne bevidst laver en fejl i de ægte tæpper, men Jerry Spring er ikke noget ægte tæppe, det er mit hjertebarn. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det koster at være perfektionist

Indlæg af GoogaMooga »

Henrik Rehr skrev: 4. feb 2022, 19:46 Og vær i øvrigt stolt af at de bøger er udkommet på dansk. Jeg ELSKER dem!
Tusind tak, Henrik! Ja, det er en pisseflot serie, og det er uforståeligt, hvorfor den ikke flyver fra hylde. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Det koster at være perfektionist

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 4. feb 2022, 19:41
Mesterius skrev: 4. feb 2022, 19:19
Så Fahrenheit har ikke avgjort om de vil utgi bind 5 på dansk?
Bind 5 er oversat og ligger hos Fahrenheit. Men det tager tid. Hele projektet har taget elleve år indtil videre.
Aha. :O Samtrykker de med Belgia, eller finansierer de selv trykkingen?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det koster at være perfektionist

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 4. feb 2022, 20:26
GoogaMooga skrev: 4. feb 2022, 19:41
Mesterius skrev: 4. feb 2022, 19:19
Så Fahrenheit har ikke avgjort om de vil utgi bind 5 på dansk?
Bind 5 er oversat og ligger hos Fahrenheit. Men det tager tid. Hele projektet har taget elleve år indtil videre.
Aha. :O Samtrykker de med Belgia, eller finansierer de selv trykkingen?
Finansierer selv.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3531
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

Re: Det koster at være perfektionist

Indlæg af Henrik Rehr »

GoogaMooga skrev: 4. feb 2022, 19:48

Tusind tak, Henrik! Ja, det er en pisseflot serie, og det er uforståeligt, hvorfor den ikke flyver fra hylde. :)
Mon ikke det er fordi den mest er for gamle gubber som os, der bare sviiiimer når Jije svinger penslen :)

Jeg ved, at det ikke var din fejl med de forsider, og måske er det derfor ekstra ærgerligt, men ens hjertebarn kan jo godt ha' nogle skæve tænder og seks fingre på den ene hånd og alligevel være elsket ;) Jeg hælder personligt til at det kun er det uperfekte her i verden, som kan være perfekt.
Nå, jeg tegner videre.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Det koster at være perfektionist

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 4. feb 2022, 20:40
Mesterius skrev: 4. feb 2022, 20:26
GoogaMooga skrev: 4. feb 2022, 19:41

Bind 5 er oversat og ligger hos Fahrenheit. Men det tager tid. Hele projektet har taget elleve år indtil videre.
Aha. :O Samtrykker de med Belgia, eller finansierer de selv trykkingen?
Finansierer selv.
Forstår. Da er det vel først og fremst den økonomiske vurderingen med selve trykkingen som gjør at prosjektet tar tid.
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Det koster at være perfektionist

Indlæg af Vigan »

Jeg har begge bind stående på hylden, elsker indholdet og har ikke et sekund været irriteret over den forside. Men det er selvfølgelig noget andet, når man selv har været involveret, og jeg har da også et par gange ligget søvnløs over en slåfejl, der smuttede igennem i en udgivelse, jeg havde været med til. Men hvorom alting er: Jeg er nok slet ikke samler nok til at forstå, at det vitterligt kan være din største ærgrelse i livet, og da slet ikke når det ikke var din fejl. 12.500 kroner? Hvis det var mig, ville jeg få trykt den perfekte forside til den og så få en professionel bogbinder til at montere den på et dubleteksemplar. Formodentlig under 1.000 kroner og vupti, så er den både perfekt OG unika!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det koster at være perfektionist

Indlæg af GoogaMooga »

Vigan skrev: 4. feb 2022, 23:11 Hvis det var mig, ville jeg få trykt den perfekte forside til den og så få en professionel bogbinder til at montere den på et dubleteksemplar. Formodentlig under 1.000 kroner og vupti, så er den både perfekt OG unika!
Det sidste dér er jeg faktisk blevet foreslået. Det vil jeg helt sikkert overveje. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det koster at være perfektionist

Indlæg af GoogaMooga »

GoogaMooga skrev: 4. feb 2022, 23:33
Vigan skrev: 4. feb 2022, 23:11 Hvis det var mig, ville jeg få trykt den perfekte forside til den og så få en professionel bogbinder til at montere den på et dubleteksemplar. Formodentlig under 1.000 kroner og vupti, så er den både perfekt OG unika!
Det sidste dér er jeg faktisk blevet foreslået. Det vil jeg helt sikkert overveje. :)
Nej, det dur ikke. Alt eller intet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Det koster at være perfektionist

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Henrik Rehr skrev: 4. feb 2022, 19:43 Her er mine to cents: Brugen af den samme illustration af Jije på to forskellige Jerry Spring bøger er jo blot en postmoderne kommentar på masseproduktionens kvaliteter og faldgruber. Desuden er det en fantastisk tegning, det er da synd og skam kun at bruge den på een forside.

Kære Googa, husk at en stor del af ens liv går med at finde på krampyliske og/eller dårlige undskyldninger for de bøffer man nu har begået. Med lidt bullshit i bagagen sover man bare bedre :) Move on, buddy, sagt i bedste mening.
Jeg må sige, Googa, at jeg istemmer Henriks vinkel. Måske opfatter du det som en rød klud i ansigtet, men altså: Jeg mener NETOP, at den fejlagtige forside er den sande, den oprindelige, den første - på den danske udgave. Javel, det var en fejl, den skulle have været en anden, men det blev det ikke. Derfor er den nu, som den er. Den findes i verden. Og det vil den blive ved med at gøre, uanset om du trykker 50 eller bare 1 eksemplar med den egentlige forside.

Det vil uanset hvad betyde, at folk i årevis vil tale om Jerry Spring, hvad de måske ikke ville ellers. Det er vel positivt. Det skaber opmærksomhed om hele dit projekt med serien.

Var det en mainstreamudgivelse ville der jo nok naturligt med tiden komme en ny udgave med den rigtige forside. Men selv i den slags tilfælde, fx Floden over Mississippi eller Troldom og hundekunster, taler folk stadig årtier senere om de lidt kiksede udgaver. Kiksede eksemplarer har også deres berettigelse i verden. I går en katastrofe, i morgen en anekdote.

Men jeg forstår da godt, hvordan du har det med det.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det koster at være perfektionist

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 5. feb 2022, 00:58
Henrik Rehr skrev: 4. feb 2022, 19:43 Her er mine to cents: Brugen af den samme illustration af Jije på to forskellige Jerry Spring bøger er jo blot en postmoderne kommentar på masseproduktionens kvaliteter og faldgruber. Desuden er det en fantastisk tegning, det er da synd og skam kun at bruge den på een forside.

Kære Googa, husk at en stor del af ens liv går med at finde på krampyliske og/eller dårlige undskyldninger for de bøffer man nu har begået. Med lidt bullshit i bagagen sover man bare bedre :) Move on, buddy, sagt i bedste mening.
Jeg må sige, Googa, at jeg istemmer Henriks vinkel. Måske opfatter du det som en rød klud i ansigtet, men altså: Jeg mener NETOP, at den fejlagtige forside er den sande, den oprindelige, den første - på den danske udgave. Javel, det var en fejl, den skulle have været en anden, men det blev det ikke. Derfor er den nu, som den er. Den findes i verden. Og det vil den blive ved med at gøre, uanset om du trykker 50 eller bare 1 eksemplar med den egentlige forside.

Det vil uanset hvad betyde, at folk i årevis vil tale om Jerry Spring, hvad de måske ikke ville ellers. Det er vel positivt. Det skaber opmærksomhed om hele dit projekt med serien.

Var det en mainstreamudgivelse ville der jo nok naturligt med tiden komme en ny udgave med den rigtige forside. Men selv i den slags tilfælde, fx Floden over Mississippi eller Troldom og hundekunster, taler folk stadig årtier senere om de lidt kiksede udgaver. Kiksede eksemplarer har også deres berettigelse i verden. I går en katastrofe, i morgen en anekdote.

Men jeg forstår da godt, hvordan du har det med det.
Ja, Carsten, jeg forstår godt, hvad du og Henrik mener, og det virker bestemt ikke som en rød klud på mig. Kiksede eksemplarer har deres egen skæve charme og selvfølgelig også deres berettigelse, og jeres svar burde kunne hjælpe mig til at overvinde det problem, jeg har. Men når det nu har været min livsdrøm i over 20 år, og jeg er så tæt på målet, så skylder jeg både mig selv og projektet og Jijé i det mindste at kunne tilbyde en korrekt version. Hvis folk ikke vil have den, så er det også meget forståeligt, men jeg kan altså ikke dele den ud gratis.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 392
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Det koster at være perfektionist

Indlæg af Mirko Woelck »

En endnu billigere løsning kunne være, blot at få lavet et smudsomslag med den rette forside.

Jeg foreslog det også i en lidt lignende anledning, da nogle i en FB-gruppe luftede en vis "irritation" over en FC udgivelse med samme rygtekst som den forrige i en serie, men de valgte at trykke nyt oplag i stedet. Kan desværre ikke huske titlen eller serien.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Det koster at være perfektionist

Indlæg af lolsen »

GoogaMooga skrev: 4. feb 2022, 18:56 Lad mig sige det på denne måde: får vi en fejlfri 5'er, trykker jeg en 2. udgave af bind 3. Simpelthen for at få fred i sindet. Hvad er vigtigst, penge eller fred i sindet?
Fred i sindet. Altid.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det koster at være perfektionist

Indlæg af Berti Stravonsky »

Amen til det, og enig.

Nogle gange, Googa, må tegneserierne da være en slags forbandelse og besættelse for dig. Fyldt med spekulationer og irritationer. Er de virkelig det værd?
Besvar