Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev: 10. feb 2022, 01:11 Det er sjovt nok gamle serier og tegnere, som ALDRIG rigtig har fungeret det danske tegneseriemarked — selv ikke i 1970erne, da ALT tilsyneladende kunne udgives. Så det er næppe noget, dagens danske tegneseriemarked kan klandres for. Tværtimod. Måske er du bare blevet forvænt, efter at den ene gamle serie efter den anden de seneste år er udkommet i flotte samlebind.
Du har nok ret i, at jeg var blevet forvænt, jeg har jo også haft nogle sejre undervejs. Og så begår jeg den fejlslutning, at fordi nogle tegnere er højt respekteret i deres hjemlande, kunne de nyde samme respekt her i det kolde nord. Det viser sig jo med al tydelighed, at det ikke er tilfældet. Jeg tager konsekvensen deraf, og går over i det franske. Ingen ærgrelser og bekymringer dér.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 10. feb 2022, 01:26Du har nok ret i, at jeg var blevet forvænt, jeg har jo også haft nogle sejre undervejs. Og så begår jeg den fejlslutning, at fordi nogle tegnere er højt respekteret i deres hjemlande, kunne de nyde samme respekt her i det kolde nord. Det viser sig jo med al tydelighed, at det ikke er tilfældet. Jeg tager konsekvensen deraf, og går over i det franske. Ingen ærgrelser og bekymringer dér.
Helt i orden. Der er bare ingen grund til at smække med døren. :lol:

Det danske tegneseriemarked lige nu er ret fantastisk, synes jeg: Publikum har vel ikke haft adgang til et større og mere varieret udbud af dansksprogede udgivelser siden de glade dage i 1970'erne og 1980'erne, både gamle og nye titler, og antallet af forlag, tegneseriebutikker og tegneseriefestivaler stiger. Mainstreampublikummet er til en vis grad på vej tilbage, hvor tegneserier for få år siden var i fare for at blive en niche for på linje med juleplatter og frimærker.

Jeg tager det som et sundhedstegn, hvis det danske tegneseriemarked fremover præges af udgivelser lavet indenfor de seneste årtier. For vi har efterhånden fået det bedste af det gamle.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af superboy »

Jeg mistenker at du Googa (men også jeg) lengter litt tilbake til den store følelsen en fikk som ung gutt når man oppdaget en ny og spennende tegneserie. Da man var ung og uerfaren var gleden mye større når man kom over noe en likte. Nå er jeg en ledre mann, og mer blasert. Jeg har sett så mange tegneserier, at det skal mye mer til for å få den helt store følelsen.
"Blueberry den samlede serien" er så flott at selv om jeg har alle albumene fra før, så er det en glede å se disse bøkene.
Så selv om troen svikter, så kommer den tilbake. :)
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af superboy »

Jeg mistenker at du Googa (men også jeg) lengter litt tilbake til den store følelsen en fikk som ung gutt når man oppdaget en ny og spennende tegneserie. Da man var ung og uerfaren var gleden mye større når man kom over noe en likte. Nå er jeg en ledre mann, og mer blasert. Jeg har sett så mange tegneserier, at det skal mye mer til for å få den helt store følelsen.
"Blueberry den samlede serien" er så flott at selv om jeg har alle albumene fra før, så er det en glede å se disse bøkene.
Så selv om troen svikter, så kommer den tilbake. :)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af GoogaMooga »

superboy skrev: 10. feb 2022, 14:40 Jeg mistenker at du Googa (men også jeg) lengter litt tilbake til den store følelsen en fikk som ung gutt når man oppdaget en ny og spennende tegneserie. Da man var ung og uerfaren var gleden mye større når man kom over noe en likte. Nå er jeg en ledre mann, og mer blasert. Jeg har sett så mange tegneserier, at det skal mye mer til for å få den helt store følelsen.
"Blueberry den samlede serien" er så flott at selv om jeg har alle albumene fra før, så er det en glede å se disse bøkene.
Så selv om troen svikter, så kommer den tilbake. :)
Godt skrevet, superboy, det passer bare ikke helt på mig. :) Jeg har kun haft én wow oplevelse i nyere tid, Carlos Puerta's "Røde Baron". Ellers er det længe siden, jeg gjorde opdagelser. Men da de gamle giganter ofte var yderst produktive, kan jeg sætte en tidlig wow oplevelse på evigheds-repeat, så længe der genudgives. :wink:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev: 10. feb 2022, 12:35
GoogaMooga skrev: 10. feb 2022, 01:26Du har nok ret i, at jeg var blevet forvænt, jeg har jo også haft nogle sejre undervejs. Og så begår jeg den fejlslutning, at fordi nogle tegnere er højt respekteret i deres hjemlande, kunne de nyde samme respekt her i det kolde nord. Det viser sig jo med al tydelighed, at det ikke er tilfældet. Jeg tager konsekvensen deraf, og går over i det franske. Ingen ærgrelser og bekymringer dér.
Helt i orden. Der er bare ingen grund til at smække med døren. :lol:
:lol:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Peter Lyderik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 162
Tilmeldt: 27. okt 2019, 16:21

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af Peter Lyderik »

Frank Madsen skrev: 10. feb 2022, 12:35 For vi har efterhånden fået det bedste af det gamle.
Der er masser endnu at udgive hvis man vil, men smag og behag som jeg altid siger.
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af Jakobsen »

Så er der da en Wow oplevelse her, af den nye integrale af Felix :)
Vedhæftede filer
258773147_468562338318659_7688619850386700585_n.jpg
Besvar