Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg har været fan i 50 år, men til trods for, at der er kommet nye læsere til, at markedet er i vækst, og at de store byer har tegneseriebutikker nu, er der ikke meget for mig at glæde sig over. Det kan godt være, at markedet er fremtidssikret, og det er jo godt for dem, der skal leve af det, og for dem, der lever for det. Jeg bytter min Jerry 3 væk til noget andet, og når jeg har læst Benoît Peeters' hvide Hergé bog, ryger den også ud, dén og den svenske side. Jeg glæder mig til at samle mere på de dejlige fransk-belgiske udgivelser; jeg glæder mig til mere Gamle Nick, mere Michel Vaillant, mere Rødskæg, mere Buck Danny, mere Bruno Brazil, mere Bob Morane, mere af Reding, Gillon, Paape, m.fl.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af Mesterius »

Hvorfor er det så viktig for deg å kun ha feilfrie utgivelser? Det høres jo ut som det betyr langt mer for deg enn noe annet med utgivelsene.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg kan sagtens leve med småfejl, slåfejl og sådanne ting.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af Berti Stravonsky »

Den hvide Hergé vil jeg gerne købe af dig. Men kun ved møde i Rønne :D

Nej, spøg til side. Hergébogen kan jeg godt lide, og hvis du skal sælge den, så er jeg en mulig køber. Måske.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af Berti Stravonsky »

Mistet troen, skriver du? Er det ikke lige at spænde remmen lidt for meget?

Hvad for en tro? Hvad synes du da, der er galt?

Alting boomer jo. Omtale, salg, nye gode sager og et hav af genoptryk. Endda din Luftens ørne.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev: 9. feb 2022, 19:03 Mistet troen, skriver du? Er det ikke lige at spænde remmen lidt for meget?

Hvad for en tro? Hvad synes du da, der er galt?

Alting boomer jo. Omtale, salg, nye gode sager og et hav af genoptryk. Endda din Luftens ørne.
Ja, det er ret åbenlyst, at markedet er i vækst. Det er bare ikke de ting, jeg gerne vil have. Luftens Ørne håber jeg lykkes. Men da jeg altid er uheldig, er jeg bange for, at noget går galt også dér.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af Berti Stravonsky »

Hm. Du virker ikke glad, kære.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev: 9. feb 2022, 19:24 Hm. Du virker ikke glad, kære.
Jeg er desillusioneret, men jeg håber at genfinde min glæde ved at gå over i fransk-belgiske udgivelser. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af Berti Stravonsky »

GoogaMooga skrev: 9. feb 2022, 19:25
Berti Stravonsky skrev: 9. feb 2022, 19:24 Hm. Du virker ikke glad, kære.
Jeg er desillusioneret, men jeg håber at genfinde min glæde ved at gå over i fransk-belgiske udgivelser. :)
Desillusioneret på grund af hvad?

Hvis det er den der Jerry-forside, så er det jo alarmerende, Googa. Så bør du lige ringe til doktoren, og få en tid. Og det kan måske lyde kækt og friskt, men det er sgu fordi, jeg er bekymret for dig.
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 147
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af LarsChristiansen »

Op med humøret Googamooga – Der kommer jo snart mere Vance... Til april. https://e-voke.dk/vance-2-rodric-tegneserie – "Rodric" – en korsridder-historie. Aldrig set på dansk før! Det kan vel få et lille smil frem :)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev: 9. feb 2022, 19:49
Hvis det er den der Jerry-forside, så er det jo alarmerende, Googa. Så bør du lige ringe til doktoren, og få en tid. Og det kan måske lyde kækt og friskt, men det er sgu fordi, jeg er bekymret for dig.
Det er jo ikke kun den. Listen af forliste projekter er lang, og det ved du også godt. Jeg gider bare ikke flere skuffelser og frustrationer. Efter at have taget denne beslutning, har jeg det allerede bedre. Jeg har indre ro nu, og Stan Getz spiller i baggrunden. Jeg er overbevist om, at jeg godt kan banke mit skolefransk op på et højere niveau. Jeg har bøgerne til det, og jeg er allerede i fuld gang med at samle fransk-belgiske udgivelser.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af GoogaMooga »

LarsChristiansen skrev: 9. feb 2022, 20:03 Op med humøret Googamooga – Der kommer jo snart mere Vance... Til april. https://e-voke.dk/vance-2-rodric-tegneserie – "Rodric" – en korsridder-historie. Aldrig set på dansk før! Det kan vel få et lille smil frem :)
Ja, det skal I have ros for. Kunne I også tage det sidste Bob og en rettet Bruno, ville jubelen ingen ende tage, og det mener jeg. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af Berti Stravonsky »

GoogaMooga skrev: 9. feb 2022, 20:04
Berti Stravonsky skrev: 9. feb 2022, 19:49
Hvis det er den der Jerry-forside, så er det jo alarmerende, Googa. Så bør du lige ringe til doktoren, og få en tid. Og det kan måske lyde kækt og friskt, men det er sgu fordi, jeg er bekymret for dig.
Det er jo ikke kun den. Listen af forliste projekter er lang, og det ved du også godt. Jeg gider bare ikke flere skuffelser og frustrationer. Efter at have taget denne beslutning, har jeg det allerede bedre. Jeg har indre ro nu, og Stan Getz spiller i baggrunden. Jeg er overbevist om, at jeg godt kan banke mit skolefransk op på et højere niveau. Jeg har bøgerne til det, og jeg er allerede i fuld gang med at samle fransk-belgiske udgivelser.
Ja ja. Dit liv, Googa. Dine valg.

For mit eget vedkommende, og jeg har jo selv, som du ved, hængt lidt med fletningerne i postkassen, så kan en enkelt lille niché gøre underværker. Bestemt. Men sådan i det store perspektiv, så er det småsten, og hvis man kun har dette ene i sit liv, så kan tilværelsen ofte se dyster ud. Det jeg prøver at sige er, at der er mere i livet end fx tegneserier.

Især hvis de giver frustrationer og skuffelser.

Så er det anti-glæde.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9429
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 9. feb 2022, 20:05
LarsChristiansen skrev: 9. feb 2022, 20:03 Op med humøret Googamooga – Der kommer jo snart mere Vance... Til april. https://e-voke.dk/vance-2-rodric-tegneserie – "Rodric" – en korsridder-historie. Aldrig set på dansk før! Det kan vel få et lille smil frem :)
Ja, det skal I have ros for. Kunne I også tage det sidste Bob og en rettet Bruno, ville jubelen ingen ende tage, og det mener jeg. :)
En rettet Bruno ville sælge i et eksemplar hos de som allerede har købt (tror jeg), det tænker jeg ikke er rentabelt.
Bob så jeg meget gerne, den blev stoppet lige hvor det begyndte at blive rigtig godt, men det er nok kun hvis E-voke kan køre med lavere oplag end Zoom, for hvis det ikke var rentabelt for dem hvorfor skulle det så være for E-voke?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Jeg har mistet troen på det danske tegneseriemarked

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 9. feb 2022, 18:37Jeg har været fan i 50 år, men til trods for, at der er kommet nye læsere til, at markedet er i vækst, og at de store byer har tegneseriebutikker nu, er der ikke meget for mig at glæde sig over. Det kan godt være, at markedet er fremtidssikret, og det er jo godt for dem, der skal leve af det, og for dem, der lever for det. Jeg bytter min Jerry 3 væk til noget andet, og når jeg har læst Benoît Peeters' hvide Hergé bog, ryger den også ud, dén og den svenske side. Jeg glæder mig til at samle mere på de dejlige fransk-belgiske udgivelser; jeg glæder mig til mere Gamle Nick, mere Michel Vaillant, mere Rødskæg, mere Buck Danny, mere Bruno Brazil, mere Bob Morane, mere af Reding, Gillon, Paape, m.fl.
Det er sjovt nok gamle serier og tegnere, som ALDRIG rigtig har fungeret det danske tegneseriemarked — selv ikke i 1970erne, da ALT tilsyneladende kunne udgives. Så det er næppe noget, dagens danske tegneseriemarked kan klandres for. Tværtimod. Måske er du bare blevet forvænt, efter at den ene gamle serie efter den anden de seneste år er udkommet i flotte samlebind.

Jeg glæder mig over at se, at der er plads i markedet til de bedste af de gamle klassikere — men især over, at der tilsyneladende også er plads til nye tegneserier for børn og voksne, som er skrevet og tegnet efter 1980. Ja, nogle endda i dette århundrede. Det giver mig tro på det danske tegneseriemarked.
Berti Stravonsky skrev: 9. feb 2022, 19:01Den hvide Hergé vil jeg gerne købe af dig. Men kun ved møde i Rønne :D
:lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar