Natacha samlebind fra Cobolt stopper...

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Natacha samlebind fra Cobolt stopper...

Indlæg af Frank Madsen »

Denne tråd minder utrolig meget om Natacha-serien, som den blev beskrevet af Mogens:
Mogens skrev: 16. mar 2022, 22:00Walthéry står meget højt på min favorit-liste, og jeg har altid været en trofast køber af Natacha, men hvis man sammenligner de første albums i serien med de senere, så må man bare erkende, at kvaliteten er dalende. Jeg vil gå så langt og påstå, at det kun er de første 10 historier - samt Klippehavet - som er RIGTIG gode, altså rent historiemæssigt, mens resten er for letkøbte. Til tider er der lidt for meget fald-på-halen komedie eller lidt for mange gentagelser, efter min smag.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Natacha samlebind fra Cobolt stopper...

Indlæg af Mesterius »

Frank Madsen skrev: 23. mar 2022, 20:50 Denne tråd minder utrolig meget om Natacha-serien, som den blev beskrevet af Mogens:
Mogens skrev: 16. mar 2022, 22:00Walthéry står meget højt på min favorit-liste, og jeg har altid været en trofast køber af Natacha, men hvis man sammenligner de første albums i serien med de senere, så må man bare erkende, at kvaliteten er dalende. Jeg vil gå så langt og påstå, at det kun er de første 10 historier - samt Klippehavet - som er RIGTIG gode, altså rent historiemæssigt, mens resten er for letkøbte. Til tider er der lidt for meget fald-på-halen komedie eller lidt for mange gentagelser, efter min smag.
Ja, det skjer et markant skifte et sted ute i side 3 her. :D
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Natacha samlebind fra Cobolt stopper...

Indlæg af Berti Stravonsky »

GoogaMooga skrev: 22. mar 2022, 11:57
Erling Søby skrev: 22. mar 2022, 08:31 Ja, tak til Carsten for en god og præcis forklaring på, hvorfor forlagene ikke bare fortsætter en serie, selvom der ikke er læsere eller økonomi i det. Det vil være en bonus, hvis vi fremover så kan slippe for indlæg fra fans, der ikke fatter at forlagene fortsætter udgivelsen af lige deres yndlingsserie uanset omstændighederne. Og indlæg fra fans, der ikke fatter, at forlagene ikke bare kan trykke et nyt oplag, når der en generende småfejl.

@Googamooga, men alt dette kan vel kun have akademisk interesse for dig, nu hvor du har droppet at købe danske udgivelser?
Da du ikke har fantasi til andet end bevidst at fejlcitere mig, kan det i princippet være flintrende ligegyldigt, hvad jeg tænker, skriver, eller siger. Du allerede har bestemt, hvad jeg vil sige. Hvad er det lige, at jeg ikke fatter og hvad er det lige, jeg ikke forstår. Hvis du vil slippe for mine indlæg, så LAD VÆRE MED AT LÆSE DEM. Hvad ved du om mine indkøb, ikke en bønne.
Jeps. Vi kunne have sluppet for en masse surmuleskænderi, og Googa kunne have været i fred. Alt hvad Googa kunne og burde have skrevet er:

Jo. Det skrev jeg, men det var ikke ment helt så slemt. Enkelte danske udgivelser vil jeg naturligvis fortsætte med at købe.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Natacha samlebind fra Cobolt stopper...

Indlæg af Mogens »

Nogle gange overgår virkeligheden fantasien, men når selve djævlen har én finger med i spillet og fastsætter priserne til 666 kr., så er det ikke underligt, at de sagesløse samlere får ild i øjnene og hakker på hinanden. :lol:
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Natacha samlebind fra Cobolt stopper...

Indlæg af Berti Stravonsky »

Vel er det ikke samlebind, og vel er jeg ikke (jeg kan faktisk ikke huske fortsættelsen...), men Cobolts to megastore Tintin'er kostede 600,- stykket, og det beløb er godt givet ud. Det giver jeg gerne for så lækre udgivelser.

Men jeg må stå, om ikke alene, så i undertal, for disse udgivelser havde forlaget jo besvær med at få solgt.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Natacha samlebind fra Cobolt stopper...

Indlæg af Antaeus »

Berti Stravonsky skrev: 23. mar 2022, 21:26 Vel er det ikke samlebind, og vel er jeg ikke (jeg kan faktisk ikke huske fortsættelsen...), men Cobolts to megastore Tintin'er kostede 600,- stykket, og det beløb er godt givet ud. Det giver jeg gerne for så lækre udgivelser.

Men jeg må stå, om ikke alene, så i undertal, for disse udgivelser havde forlaget jo besvær med at få solgt.
Men du købte dem da ikke til 600 kr. stykket, du købte dem noget billigere så vidt jeg husker.
Var de virkelig sat til 600 kr., jeg synes jeg har set dem til 499 kr. men det kan have været nedsat pris og ikke start prisen.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Natacha samlebind fra Cobolt stopper...

Indlæg af Berti Stravonsky »

Mine første to købte jeg skam til 600,-.

Og de sidste to fik jeg uhyre billigt ved Cobolts Black Friday. Under halv pris for dem begge, men jeg fik kun den ene, for andre havde også spottet det gode tilbud.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Natacha samlebind fra Cobolt stopper...

Indlæg af Antaeus »

Berti Stravonsky skrev: 23. mar 2022, 21:47 Mine første to købte jeg skam til 600,-.

Og de sidste to fik jeg uhyre billigt ved Cobolts Black Friday. Under halv pris for dem begge, men jeg fik kun den ene, for andre havde også spottet det gode tilbud.
Der er da kun to.
Så skal det forstås sådan at du har købt dobbelt ind?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Natacha samlebind fra Cobolt stopper...

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 23. mar 2022, 22:15
Berti Stravonsky skrev: 23. mar 2022, 21:47 Mine første to købte jeg skam til 600,-.

Og de sidste to fik jeg uhyre billigt ved Cobolts Black Friday. Under halv pris for dem begge, men jeg fik kun den ene, for andre havde også spottet det gode tilbud.
Der er da kun to.
Så skal det forstås sådan at du har købt dobbelt ind?
Berti har faktisk kjøpt Tintin-gigantene dobbelt, ja. Kan denne tråd mon oppklare mysteriet om hvorfor? :o Det er utrolig hvor mange teamer vi kommer innom her.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Natacha samlebind fra Cobolt stopper...

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Den vejledende udsalgspris på gigant-Tintin'erne har hele tiden været 498 kr.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Natacha samlebind fra Cobolt stopper...

Indlæg af Mesterius »

Berti Stravonsky skrev: 23. mar 2022, 21:26 Vel er det ikke samlebind, og vel er jeg ikke (jeg kan faktisk ikke huske fortsættelsen...), men Cobolts to megastore Tintin'er kostede 600,- stykket, og det beløb er godt givet ud. Det giver jeg gerne for så lækre udgivelser.

Men jeg må stå, om ikke alene, så i undertal, for disse udgivelser havde forlaget jo besvær med at få solgt.
Det har vel mest å gjøre med at slike utgivelser er for spesielt interesserte. Tintin-gigantene er store, tunge og ikke akkurat de mest hendige bøker å lese i. Selvsagt SER de flotte ut - fint tykt papir, vakker gjengivelse av tegningene, osv. Men langt de fleste lesere vil være godt fornøyde med de vanlige albumene.
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3531
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

Re: Natacha samlebind fra Cobolt stopper...

Indlæg af Henrik Rehr »

Carsten Søndergaard skrev: 23. mar 2022, 20:14 Kickstarter egner sig mest til personlige projekter, som en ophavsmand selv ejer alle rettigheder til.

Ikke som her, hvor der er en masse mellemled, der kræver juridiske aftaler, fx rettighedshaver/ophavsmand, ejer af trykmateriale, oversætter, redaktør, grafiker ... Jeg vil ikke afvise, at der kan tænkes tilfælde, hvor det kan lade sig gøre at få dem alle sammen til at stå standby, indtil det viser sig, om projektet kan gennemføres, men det er i hvert fald ikke noget, en forlagsvirksomhed kan gå ind i. Alene at formulere og håndtere kickstarterkampagnen og få spredt kendskabet til den er ressourcekrævende med tid og penge, som går tabt, hvis projektet ikke gennemføres. I så fald skal alle pengene også betales tilbage til dem, der har meldt sig, det vil være manuelt arbejde.

I Natachas tilfælde vil det slet ikke være muligt at definere, hvor mange samlebind, der bliver i en komplet udgave, eftersom serien ikke er afsluttet, og de sidste samlebinds beskaffenhed derfor ikke kendes. Det vil derfor ikke være muligt at lokke med, at man på denne måde faktisk får en komplet udgave.

Men først og fremmest: Hvis det handler om fx 3 samlebind, som hver skal koste 666 kr. - kan man så tro på, at 300 mennesker hver vil punge ud med 2000 kr., længe før de får bøgerne i hånden? Når 400 eller 500 mennesker ikke har været villige til at punge ud med 400 kr. ad gangen, som de med det samme har fået kvittering for med et samlebind i hånden.
Du har ret, jeg tænkte ikke på at man skulle tage rettighedshaverne i ed. I øvrigt punger man jo ikke ud på Kickstarter, hvis projektet ikke går i mål og dermed bliver til noget. Der er naturligvis risiko for at projektet når financeringsgrænsen, man betaler og så bliver snydt af de, som har startet projektet, og aldrig får det, man har betalt for, men det er en indboende risiko ved Kickstarter og sker jo absolut langtfra for alle projekter på platformen.
Nå, jeg tegner videre.
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3531
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

Re: Natacha samlebind fra Cobolt stopper...

Indlæg af Henrik Rehr »

Antaeus skrev: 23. mar 2022, 16:41 Med hensyn til kickstarter, hvordan foregår det helt nøjagtig?
Kan man som køber risikere at miste pengene, hvis nok ikke melder sig på?
Og det samme med sælger, E-voke startede jo op som kickstarter, hvor nok ikke meldte sig til, men de fortsatte alligevel og fik solgt alle samlebind.
Se mit svar til Carsten, Antaeus :)
Nå, jeg tegner videre.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Natacha samlebind fra Cobolt stopper...

Indlæg af Antaeus »

Henrik Rehr skrev: 24. mar 2022, 14:01
Antaeus skrev: 23. mar 2022, 16:41 Med hensyn til kickstarter, hvordan foregår det helt nøjagtig?
Kan man som køber risikere at miste pengene, hvis nok ikke melder sig på?
Og det samme med sælger, E-voke startede jo op som kickstarter, hvor nok ikke meldte sig til, men de fortsatte alligevel og fik solgt alle samlebind.
Se mit svar til Carsten, Antaeus :)
Ja, det er selvfølgelig den mulighed at man bagefter bliver snydt.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar