Om at udgive intégraler i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere

Er du med på en intégrale?

Ja, prisen spiller ingen rolle, og ekstramaterialet er bare guf
8
67%
Ja, men kun den billige løsning med begrænset ekstramateriale
1
8%
Nej, det er for dyrt i det hele taget
1
8%
Nej, jeg ejer allerede serien som enkelt-albums
2
17%
 
Afgivne stemmer: 12

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 16. mar 2022, 18:46
GoogaMooga skrev: 16. mar 2022, 18:44 Kuldsejlede projekter.
De er ikke kullseilede så lenge de fortsetter å utkomme.
Det er de for mig. Og det er min tråd. Så jeg bestemmer, hvad jeg vil tælle med.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 16. mar 2022, 18:49
Mesterius skrev: 16. mar 2022, 18:46
GoogaMooga skrev: 16. mar 2022, 18:44 Kuldsejlede projekter.
De er ikke kullseilede så lenge de fortsetter å utkomme.
Det er de for mig. Og det er min tråd. Så jeg bestemmer, hvad jeg vil tælle med.
Teoretisk kunne du også ha begynt å skrive "stol" istedenfor "bord" fordi dette er din tråd. Men det tilsier ikke at ordet "stol" virkelig betyr "bord".

Og kriteriene du bruker for "kullseilet" her stemmer forøvrig ikke overens med kriteriene i ditt første innlegg i tråden:
GoogaMooga skrev: 16. mar 2022, 04:58 Med "Natacha" intégralens lukning (til trods for nyt oplag af de første bind), er listen af sådanne kuldsejlede projekter lige blevet lidt længere.
Her sier du at listen over "kullseilede prosjekter" nettopp er blitt lengre fordi Natacha-bokserien nedlegges. Men tidligere har du jo uttalt at Natacha-integralen er "smadret" på grunn av de ombyttede sider i bind 5... så da skulle vel denne bokserien for lengst ha vært "kullseilet" etter ditt skjønn?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 16. mar 2022, 19:01 Men tidligere har du jo uttalt at Natacha-integralen er "smadret" på grunn av de ombyttede sider i bind 5... så da skulle vel denne bokserien for lengst ha vært "kullseilet" etter ditt skjønn?
Det er den da også! Nu er det bare for alle.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 16. mar 2022, 19:01
Teoretisk kunne du også ha begynt å skrive "stol" istedenfor "bord" fordi dette er din tråd. Men det tilsier ikke at ordet "stol" virkelig betyr "bord".

Ordkløveri. Kuldsejlede dækker lukkede serier og større produktionsfejl.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 16. mar 2022, 19:06
Mesterius skrev: 16. mar 2022, 19:01 Men tidligere har du jo uttalt at Natacha-integralen er "smadret" på grunn av de ombyttede sider i bind 5... så da skulle vel denne bokserien for lengst ha vært "kullseilet" etter ditt skjønn?
Det er den da også! Nu er det bare for alle.
Det er da ingenting i første innlegg som tyder på at det ikke er skrevet ut fra ditt eget synspunkt. Så det blir selvmotsigende. Og forvirrende, når du like etterpå bruker "kullseilet" som et innforstått begrep for BÅDE lukkede serier og serier med produksjonsfeil.
GoogaMooga skrev: 16. mar 2022, 19:08
Mesterius skrev: 16. mar 2022, 19:01
Teoretisk kunne du også ha begynt å skrive "stol" istedenfor "bord" fordi dette er din tråd. Men det tilsier ikke at ordet "stol" virkelig betyr "bord".
Ordkløveri. Kuldsejlede dækker lukkede serier og større produktionsfejl.
Men det gjør ikke det for alle andre. Kun for deg, som har "bestemt" at ordet skal dekke disse ting. Og denne bruken av ordet leder til misforståelser og feilformasjon, som vi allerede har sett her i tråden.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Så større produktionsfejl er spiselige? Sådanne bøger er kosher? God fornøjelse.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg kan godt lide din logik, en bog med større produktionsfejl er lige så god som en fejlfri bog, og folk køber dem gladeligt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 16. mar 2022, 19:39 Jeg kan godt lide din logik, en bog med større produktionsfejl er lige så god som en fejlfri bog, og folk køber dem gladeligt.
Det er helt subjektivt hvor ødeleggende slike produksjonsfeil som du tenker på er, og svært mange kjøper nettopp bøkene gladelig, feilene til tross, hvis de liker seriene. Det vet du jo godt.

Produksjonsfeil forekommer også i vanlige albumserier, og albumene blir ikke alltid trykket om. Likevel er ikke hele albumserien dermed "kullseilet" etter de fleste menneskers skjønn.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Det er nemmere at springe et enkelt album over end et bind i en kronologisk intégrale. Det gør ikke så ondt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af Mogens »

Jeg tror sgu lige, at jeg henter en skål popcorn og læser med hér, i stedet for at se en film i fjerneren. :lol: :lol:
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af Mesterius »

Mogens skrev: 16. mar 2022, 21:35 Jeg tror sgu lige, at jeg henter en skål popcorn og læser med hér, i stedet for at se en film i fjerneren. :lol: :lol:
Ja, mer ramasjang enn denne tråd trenger man vel ikke på en onsdagskveld. :lol:
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mesterius skrev: 16. mar 2022, 18:33Integraler som det går eller har gått fint med:
Cobolt: Asterix, Yoko Tsuno, Franka, Blueberry, Buddy Longway, Linda og Valentin
Jeg tillader mig at tilføje Thorgalkrøniken, Jan Lööfs samlede serier, Vindens passagerer (den oprindelige saga og Barn af Kaimantræet), Tusmørkets kammerater (udkommer til efteråret), Radiserne 1950-1979, RANX, Blacksad, Luftens Ørne (kommer i år) og Blake og Mortimer (kommer til næste år),
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 16. mar 2022, 18:15Du er for pedantisk.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

UNDSKYLD, Googa 8)
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af Vigan »

:lol:
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 17. mar 2022, 01:25
Mesterius skrev: 16. mar 2022, 18:33Integraler som det går eller har gått fint med:
Cobolt: Asterix, Yoko Tsuno, Franka, Blueberry, Buddy Longway, Linda og Valentin
Jeg tillader mig at tilføje Thorgalkrøniken, Jan Lööfs samlede serier, Vindens passagerer (den oprindelige saga og Barn af Kaimantræet), Tusmørkets kammerater (udkommer til efteråret), Radiserne 1950-1979, RANX, Blacksad, Luftens Ørne (kommer i år) og Blake og Mortimer (kommer til næste år),
Ja, her var det flere jeg ikke tenkte på. "Vindens passagerer" falt meg dog ikke inn siden det er snakk om ettbindssamlinger (dog kan man vel se på samlingene av den opprinnelige saga og oppfølgeren som en "serie" med bøker). Det samme med Blacksad.

Men serier som "Luftens Ørne" og "Blake og Mortimer" regnet jeg bevisst ikke med rett og slett siden de ikke har begynt å utkomme ennå. Da kan man jo foreløpig ikke bedømme hvor bra det går med dem (selv om jeg regner med at de blir godt mottatt).
Besvar