Om at udgive intégraler i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere

Er du med på en intégrale?

Ja, prisen spiller ingen rolle, og ekstramaterialet er bare guf
8
67%
Ja, men kun den billige løsning med begrænset ekstramateriale
1
8%
Nej, det er for dyrt i det hele taget
1
8%
Nej, jeg ejer allerede serien som enkelt-albums
2
17%
 
Afgivne stemmer: 12

PhilipG
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 94
Tilmeldt: 12. jan 2019, 08:11

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af PhilipG »

Og:
Jeg har en lille og skattet - men måske glemt? - samling af Mumitroldene stående, som jeg synes er en Integrale. Dertil lykkedes det også Egmont at få CBSV gjort færdigt - selvom det måske godt kan betegnes som 'kuldsejlet' projekt.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af Mesterius »

PhilipG skrev: 17. mar 2022, 10:45 Og:
Jeg har en lille og skattet - men måske glemt? - samling af Mumitroldene stående, som jeg synes er en Integrale. Dertil lykkedes det også Egmont at få CBSV gjort færdigt - selvom det måske godt kan betegnes som 'kuldsejlet' projekt.
Nei, nei, det kan det ikke. :lol:

Når sant skal sies regnet jeg bare med danske integraler fra de senere år i listen min. Du har jo også Egmonts DRSV, Asterix, Lucky Luke, Splint & Co av Franquin...

Denne Mumitroldene-utgivelsen, er det standard softcover-album?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

DRSV ??
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af Antaeus »

PhilipG skrev: 17. mar 2022, 10:45 Og:
Jeg har en lille og skattet - men måske glemt? - samling af Mumitroldene stående, som jeg synes er en Integrale. Dertil lykkedes det også Egmont at få CBSV gjort færdigt - selvom det måske godt kan betegnes som 'kuldsejlet' projekt.
I Googas regi så må CBSV være kuldsejlet og jeg er næsten tilbøjelig til at give ham ret med alle de fejl og så dog ikke for det blev færdiggjort.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
PhilipG
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 94
Tilmeldt: 12. jan 2019, 08:11

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af PhilipG »

Mesterius: Mumitrolden er flot hardback på lækkert tykt papir. Carlsens Comics 5 bind. Bare googl Mumitrolden de samlede striber. Kan stadig fås på saxo, kan jeg se.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Ja, jeg betragter CBSV som mislykket, om ikke kuldsejlet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg har Moomin boksen fra D&Q.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af Berti Stravonsky »

Ro på. Ro på. Ord er ord. Ikke andet end ord. Det kan hurtigt blive flyvsk og både ord og sætninger kan blive værdiladede. Men lad os nu tage en dyb indånding.

Ordet kuldsejle er et dejligt ord. Ikke et vi anvender hyppigt i vores tid, så at det bliver nævnt her i tråden er skam fint. Ord skal vi nemlig værne om. Sproget skal vi værne om.

Flere af værkerne I nævner, og nu her sidst CBSV, er bestemt ikke kuldsejlet. Der var fejl, mange endda, og blev forsvaret i et omfang, der bragte Komiske Ali på banen. Fejl var der, mange og enkelte bestemt graverende. Men selve værkets ti kassetter er jo ingenlunde kuldsejlede.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

CBSV er slem. Hvis ikke der fandtes alternativer fra Another Rainbow og Fanta, ville jeg ikke engang købe CBSV. Så hellere stykke noget Barks sammen med amrk. hæfter, hvor meget af det blev genoptrykt i Gold Key og Whitman hæfterne.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af Antaeus »

PhilipG skrev: 17. mar 2022, 14:17 Mesterius: Mumitrolden er flot hardback på lækkert tykt papir. Carlsens Comics 5 bind. Bare googl Mumitrolden de samlede striber. Kan stadig fås på saxo, kan jeg se.
Jeg har en lækker engelsk version The Deluxe Anniversary Edition i kassette.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 17. mar 2022, 12:23DRSV ??
Ja visst: https://comicwiki.dk/wiki/Don_Rosas_Samlede_Værker
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af Vigan »

Carsten Søndergaard skrev: 17. mar 2022, 01:25
Mesterius skrev: 16. mar 2022, 18:33Integraler som det går eller har gått fint med:
Cobolt: Asterix, Yoko Tsuno, Franka, Blueberry, Buddy Longway, Linda og Valentin
Jeg tillader mig at tilføje Thorgalkrøniken, Jan Lööfs samlede serier, Vindens passagerer (den oprindelige saga og Barn af Kaimantræet), Tusmørkets kammerater (udkommer til efteråret), Radiserne 1950-1979, RANX, Blacksad, Luftens Ørne (kommer i år) og Blake og Mortimer (kommer til næste år),
Jagten på tidsfuglen og Folkets røst har vist heller ikke været nævnt.
roedspar
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 36
Tilmeldt: 13. jun 2018, 22:47

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af roedspar »

Jeg kan oplyse at der fortsat "kæmpes med DC / Vertigo om at udgive sandman de luxe 10 og 11 , og at Jerry Spring nr. 5 er oversat - kommer her i 2022 ( har det fra meget pålidelig kilde )
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Vigan skrev: 17. mar 2022, 22:12
Carsten Søndergaard skrev: 17. mar 2022, 01:25
Mesterius skrev: 16. mar 2022, 18:33Integraler som det går eller har gått fint med:
Cobolt: Asterix, Yoko Tsuno, Franka, Blueberry, Buddy Longway, Linda og Valentin
Jeg tillader mig at tilføje Thorgalkrøniken, Jan Lööfs samlede serier, Vindens passagerer (den oprindelige saga og Barn af Kaimantræet), Tusmørkets kammerater (udkommer til efteråret), Radiserne 1950-1979, RANX, Blacksad, Luftens Ørne (kommer i år) og Blake og Mortimer (kommer til næste år),
Jagten på tidsfuglen og Folkets røst har vist heller ikke været nævnt.
Gode tilføjelser, og det er også værd at nævne Forlaget Eudors udgivelse af Sussi Bechs samlede værker og Werner Wejp-Olsens Peter og Perle.

Endelig er der jo også serier, der ikke genudgives i samlebind, men i enkeltbind, ofte med ekstramateriale i et vist omfang. Man kunne for eksemplets skyld nævne Gammelpot eller Claus Deleurans samlede værker.

At genudgivelser af tegneserier på dansk jævnt hen - eller ligefrem i de fleste tilfælde - kuldsejler og ikke fuldføres, må siges at være noget af en stråmand. Faktisk er det mellem 95 og 100 %, der fuldføres.

Men hvis Natacha, Rødskæg og Bob Morane er ens absolutte yndlingsserier, er statistik naturligvis en ringe trøst.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Om at udgive intégraler i Danmark

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 16. mar 2022, 04:58Og så der jo de få intégraler, der lykkes overmåde, og bliver trykt i to oplag. Det virker helt arbitrært. Måske var vi bedre stillet med enkelt-albums end med intégraler? Jeg tror, der er større chancer for, at en album-serie overlever, hvis det er som softcover enkeltbind til ca. 150 kr.
Nogle bliver endda trykt i 3 oplag — i hvert fald har vi lige genoptrykt 1. bind af Sussi Bechs Samlede Værker, "Dalila den Drevne", for anden gang, endda med forbedret forside. Og bind 4 og 6 blev samtidig optrykt i 2. oplag, så alle syv bind af denne intégrale nu igen kan fås.

https://www.eudor.dk/nye-genoptryk-af-4 ... gneserier/

En klar fordel ved intégraler er prisen: I stedet for at give 300 kr. for to Dalila-album får man den samlede udgave for kun 299 kr. :lol: Så jeg tror, intégraler er kommet for at blive.

Untitled-1[1].jpg
Carsten Søndergaard skrev: 22. mar 2022, 00:54... og det er også værd at nævne Forlaget Eudors udgivelse af Sussi Bechs samlede værker og Werner Wejp-Olsens Peter og Perle.
Tak. Det er i øvrigt en fornøjelse at være med til at genudgive en 55 år gammel klassiker som Peter og Perle og selv læse den for første gang og opdage, at den stadig holder fint. Blot en skam, at Werner ikke selv nåede at opleve det.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar