Zoom udgiver 'Sjukkerne

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Zoom udgiver 'Sjukkerne

Indlæg af GoogaMooga »

Oui! Endnu en gammel kending er på vej tilbage på det danske marked: "'Sjukkerne" af Frank Margerin! Den havde jeg ligegodt aldrig troet, vi ville få at se igen på dansk. Det skal blive spændende at se, hvordan Zoom vil løse den udfordring med de mange franske kultur referencer; de kan jo enten vælge at oversætte de mest obskure franske navne til lignende danske eller universelle navne. Eller de kan vælge forklarende fodnoter. Jeg foretrækker det sidste, for at bibeholde illusionen om unge, post-yé-yé rockere i Frankrig i 70erne. Serien kan klares med 10 albums og var et stort hit i Frankrig i 80erne.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
casperyde
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. jun 2021, 11:44

Re: Zoom udgiver 'Sjukkerne

Indlæg af casperyde »

hvis det så bare havde været i hardcover og ikke softcover synes det er så træls nå tingende ikke kommer i indbundet
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Zoom udgiver 'Sjukkerne

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Hatten af for Zoom for at udgive serien. Vi forsøgte på alle måder at sparke serien i gang på Interpresse med historier i Seriemagasinet, album, Trumf-album, minicomicsudgaver. Men lige meget hjalp det, den løftede sig aldrig.

Som du også er inde på, er den meget indforstået, og danske knallertrockere anno 1980 var bare ikke det samme som franske knallertrockere anno 1980, ligesom de ikke lyttede til samme slags musik. Eller spillede, Frank Margerin spillede i band med Denis Sire.

Serien er jo grundlæggende meget charmerende, men man forstår ikke altid, hvad der foregår, så idéen med fodnoter er oplagt. I det sidste album er Lucien/Egon blevet voksen og gråhåret og familiefar, så der er en udvikling i serien. Skal blive interessant at se, om den "bliver godt modtaget", som jo er Zooms mantra.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Zoom udgiver 'Sjukkerne

Indlæg af Mogens »

Jeg elskede 'Sjukkerne i tidernes morgen, dengang jeg stadig var umoden og kæmpede en ulige kamp mod bumserne. Serien var så dejlig plat og drengerøvsagtig.

Margerin har i øvrigt hængt ud i mit køkken i årevis. :D
poster-bd-margerin-ca-c-est-la-france-le-cafe.jpg
Besvar