Hvad er oddsene for at Ummpff udgiver Michel Vaillant Intégrale?

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar

Hvad er oddsene for en Michel Vaillant intégrale fra Ummpff?

1:1
1
10%
2:1
0
Ingen stemmer
5:1
2
20%
10:1
1
10%
100:1
1
10%
det kommer ikke til at ske
5
50%
 
Afgivne stemmer: 10

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Hvad er oddsene for at Ummpff udgiver Michel Vaillant Intégrale?

Indlæg af GoogaMooga »

Hvad er sandsynligheden for, at forlaget Ummpff udgiver Michel Vaillant Intégrale? De er positive overfor serien, men det er jo også en stor satsning med så mange bind. Hvis I skulle spille om det, hvad er oddsene så?

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
umpff
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 282
Tilmeldt: 30. sep 2007, 19:49
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Hvad er oddsene for at Ummpff udgiver Michel Vaillant Intégrale?

Indlæg af umpff »

Jeg vil ikke anbefale folk at satse store beløb. Brug dem hellere på at købe tegneserier.

Min indre fanboy gad godt at udgive den, men økonomiafdelingen skuler ondt, når den foreslås på redaktionsmøder. Hos Umpff (sådan staves det) lader vi altid en faglig beslutning trumfe vores personlige præferencer. Vores væsentligste kriterie er: hvem kan vi sælge udgivelsen til og kan vi gøre det med stolthed.

Så måske en dag, med Vaillant, hvis der viser sig en plan.

Foreløbig udsender vi 'Queenie - Harlems gudmoder' d. 20.5. Den er helt ny og frisk og skabt af to kvinder.

Billede
Morten Langkilde fra http://www.umpff.dk

- de gode fortællinger og tegningerne, der giver dem liv.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvad er oddsene for at Ummpff udgiver Michel Vaillant Intégrale?

Indlæg af Antaeus »

Jeg tænker sandsynligheden er større hos E-voke end Ummpff.
Og nu har jeg læst indlægget fra Ummpff herover, det lyder godt, at der i hvert fald en der godt kunne tænke sig at udgive den.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvad er oddsene for at Ummpff udgiver Michel Vaillant Intégrale?

Indlæg af GoogaMooga »

Foreløbig er Umpff det forlag, der har været mest positiv overfor idéen.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvad er oddsene for at Ummpff udgiver Michel Vaillant Intégrale?

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 16. apr 2022, 18:28 Foreløbig er Umpff det forlag, der har været mest positiv overfor idéen.
Det er muligt. Den ene eller den anden, det ville være en super nyhed, hvis en af dem udgiver den.
Og E-voke kunne måske gå over og fortsætte med Bob Morane, hvis det går godt med deres andet Vance.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hvad er oddsene for at Ummpff udgiver Michel Vaillant Intégrale?

Indlæg af Erling Søby »

Både Zoom og Faraos forlag var seriøst interesserede i at udgive, indtil de fik kigget nærmere på det og fravalgte med den begrundelse, at seriens kvalitet ikke var høj nok.

Mit bud er, at Umpff heller ikke ender med at udgive. Om ikke andet, så fordi det bliver voldsomt dyrt at producere, hvis ekstramaterialet skal med. Carsten har været inde på det tidligere.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvad er oddsene for at Ummpff udgiver Michel Vaillant Intégrale?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Erling Søby skrev: 16. apr 2022, 21:31 Både Zoom og Faraos forlag var seriøst interesserede i at udgive, indtil de fik kigget nærmere på det og fravalgte med den begrundelse, at seriens kvalitet ikke var høj nok.
Var det virkelig den officielle begrundelse? Det husker jeg ikke, men jeg husker på den anden side heller ikke en anden begrundelse.
Erling Søby skrev: 16. apr 2022, 21:31Mit bud er, at Umpff heller ikke ender med at udgive. Om ikke andet, så fordi det bliver voldsomt dyrt at producere, hvis ekstramaterialet skal med. Carsten har været inde på det tidligere.
Det er for mit vedkommende den altoverskyggende begrundelse, ikke så meget på grund af ekstramaterialet, men i det hele taget (koblet med, at publikum udelukkende vil være mænd i en ret så moden alder). Som væddeløbstegneserie og motorolietidsbillede af 1950'erne, 60'erne og 70'erne, dengang det generelt var livsfarligt at køre motorløb, hvor bilfabrikkerne stadig var ejet af lokale familiedynastier og ikke kinesere, og hvor lastbiler kørte på landeveje og ikke motorveje ... hvad alt det angår, er det en tegneserie i topkvalitet og enestående på sit felt. Så længe det varede, for rundt omkring 1980 tabte serien meget af sin detaljemættede sjæl, dels på grund af en forandret virkelighed på motorsportsbanerne, dels fordi Graton begyndte at sløse og lade assistenterne stå for det meste.

hvis jeg skulle udgive samlebindene, hvad jeg ville finde sjovt, ville det bestemt ikke blive hele serien, men måske de første 35 af de 70 album, måske kunne man slutte af med album 38, "Michel Vaillant contre Steve Warson". Og med alt ekstramaterialet, ellers ville det være temmelig ligegyldigt. Men altså, det vil koste det hvide ud af øjnene, ikke kun på grund af ekstramaterialet, alene oversættelsen og ikke mindst tekstningen af selve tegneserien vil kræve en mæcen med solide midler i en årrække.

Og så ville Mark Breton altså komme til at hedde Michel Vaillant.

Jean Graton døde i øvrigt for et halvt år siden, 97 år gammel, han blev næsten lige så gammel som Carl Barks. To mestre på to meget forskellige felter.
Besvar