Har brug for hjælp

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Peter Lyderik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 162
Tilmeldt: 27. okt 2019, 16:21

Har brug for hjælp

Indlæg af Peter Lyderik »

Er der nogen her der genkender siden der er lagt op? "The Will to Fight" fra War Picture Library 168, 1962 (her i den franske udgave, har også første side på engelsk, men kan ikke finde ud af at lægge den op), har jeg læst for mange år siden på dansk, og jeg prøver nu at finde ud af hvor. Det har måske været i Commando, måske Mini Big, eller i et af de mange andre blade der var den gang.

Hvis der er nogen der genkender den, sig endelig til hvorfra. Mange tak på forhånd.

Billede
Peter Lyderik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 162
Tilmeldt: 27. okt 2019, 16:21

Re: Har brug for hjælp

Indlæg af Peter Lyderik »

Har fået hjælp, tusind tak Henning.

Den hedder på dansk Kampvilje og var i Minibig nr. 47 fra 1976, og det er der jeg mener jeg har læst den, og i Ny Kampserie nr. 84 fra 1985.
Peter Lyderik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 162
Tilmeldt: 27. okt 2019, 16:21

Re: Har brug for hjælp

Indlæg af Peter Lyderik »

Lidt udgivelse historie.

Historien hedder Kampvilje, helten hedder Johnny Luck, og var i Minibig nr. 47, 1976. I forbindelse med at finde den, har jeg fundet ud af noget om udgivelsen af historien, som herved følger. Info fra nettet og Henning Visti.

Hedder oprindeligt ”The Will to Fight” og udkommer i War Picture Library nr. 168, 1962. 64 sider.

Udkommer I Norge 1968 i Seriemagasinet med titlen Desertøren. 64 sider.

Udkommer i Frankrig 1969 i Journal de l’aventure med titlen "Requiem pour un déserteur”. Sideantal ukendt. Helten hedder nu Peter Gayn.

Udkommer i Danmark 1976 i Minibig nr 47, Kampvilje. 49 sider.

Udkommer i Danmark 1985 i Ny Kamp serie nr. 84, Kampvilje. 56 sider.
Besvar