Den gyldne bautasten

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Den gyldne bautasten

Indlæg af benadikt »

På tirsdag udkommer Den gyldne bautasten på svensk.

Jeg mener at jeg har set den omtalt her i forumet, men jeg kan ikke finde den igen.

Kan nogen fortælle om baggrunden for denne historie?

Og, Carsten, kommer den på dansk?

Den_gyllene_bautastenen.jpg
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Den gyldne bautasten

Indlæg af Mesterius »

benadikt skrev: 28. aug 2022, 19:35 På tirsdag udkommer Den gyldne bautasten på svensk.

Jeg mener at jeg har set den omtalt her i forumet, men jeg kan ikke finde den igen.

Kan nogen fortælle om baggrunden for denne historie?

Og, Carsten, kommer den på dansk?
Kanskje litt forvirrende å gi albumet en offisiell, dansk tittel før det faktisk har en. ;) Hvis du søker på den franske tittelen Le Menhir d'or, kan du se at albumet har vært nevnt i flere tråder tidligere. (Og spesifikt har jeg flere ganger spurt Carsten når det kommer på dansk!)

Forøvrig trodde jeg et øyeblikk at du hadde funnet på en ny, årlig prisutdeling for Serieland. :D

Men interessant at Le Menhir d'or utkommer på svensk som Den gyllene bautastenen. Det er ingen nyheter om at det kommer på norsk, og årets nye "julehefte" med Asterix blir Idéfix.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Den gyldne bautasten

Indlæg af Mesterius »

Jeg gjenoppliver denne tråden og benadikts spørsmål: Carsten, er det noen mer konkrete planer for utgivelsen av Le menhir d'or på dansk? Nå har jo Egmont til og med utgitt den på svensk.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Den gyldne bautasten

Indlæg af Frank Madsen »

Mesterius skrev: 28. aug 2022, 20:36Forøvrig trodde jeg et øyeblikk at du hadde funnet på en ny, årlig prisutdeling for Serieland. :D
Ditto her.

"Prisen for Årets bedste danske Asterix-udgivelser går igen til Cobolt ..."
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Den gyldne bautasten

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mesterius skrev: 11. okt 2022, 23:18 Jeg gjenoppliver denne tråden og benadikts spørsmål: Carsten, er det noen mer konkrete planer for utgivelsen av Le menhir d'or på dansk? Nå har jo Egmont til og med utgitt den på svensk.
Ja, den udkommer på dansk i 2023.

Udgivelse af billedbøgerne sparkes i gang 9. februar 2023 med bogudgaven af den nye Asterix-film, som har danmarkspremiere den dag og får titlen "Asterix og Obelix i dragens rige" (og desværre ikke "Riget i Midten", som den hedder på fransk og de fleste andre sprog).

Bogen er tegnet af Fabrice Tarrin, kendt for Splint-albummet "Katakomberne under Champignac".

Filmtrailer her:
https://www.youtube.com/watch?v=y_lHPnmsCFQ

Zlatan spiller romersk general!
https://www.moovy.dk/trailers/film/Zlat ... -traileren
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (100.61 KiB) Vist 851 gange
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Den gyldne bautasten

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 12. okt 2022, 00:09
Mesterius skrev: 11. okt 2022, 23:18 Jeg gjenoppliver denne tråden og benadikts spørsmål: Carsten, er det noen mer konkrete planer for utgivelsen av Le menhir d'or på dansk? Nå har jo Egmont til og med utgitt den på svensk.
Ja, den udkommer på dansk i 2023.
Gode nyheter. :) Da tror jeg at jeg venter på den danske utgave. Med mindre Egmont Norge plutselig skulle utgi den, men det virker dessverre ikke slik.
Besvar